Roco rongenwagens 47392 en 47391

Gestart door Gerolf, 07 oktober 2007, 22:02:01 PM

Gerolf

Ik heb me enkele rongenwagens aangeschaft, blijken er in de verpakking geen rongen te zitten ... :(
Op het bijgaande papiertje in de verpakking staat hier ook niks over.
Zijn die rongen - bruin en/of groen - los verkrijgbaar?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Ohla, dan moet ik even een mailtje naar Tufken sturen, ik heb daar net ook enkele wagons van besteld, normaal gezien moeten die er wel bij zitten hoor Gerolf.

Rechtzetting: ik heb net even in de gloednieuwe catalogus van Roco gekeken, diegene die ik besteld heb is met het nr. 47765.[:I]

Gerolf

Indien ze niet los verkrijgbaar zijn: zelfbouw? afgieten van bestaande exemplaren? ...?
'k Vind het een beetje stom om een rongenwagen zonder rongen te hebben ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

volgens mijn weten heb ik nog geen rongenwagon van Roco gekocht zonder rongen....

Gerolf

citaat:
Geplaatst door loebaske

volgens mijn weten heb ik nog geen rongenwagon van Roco gekocht zonder rongen....

Die wagens zijn platte wagens waar rongen in kunnen ... ik dacht dat die los in de verpakking zouden zitten [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Ewel dat bedoelde ikke Gerolf, heb tot nu toe geen wagon gehad zonder rongen, zelf niet waar er een container of vrachtwagen opstond, steeds zaten er rongen bij, zal nen keer kijken in men rommel doos voor rongen, want als er iemand die niet nodig achte te gebruiken vlogen die in men rommel doos. Kun je me een foto mailen van die wagon, kan dan eens gaan snuffelen....

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

guy holbrecht

Gerolf,

Ik heb die wagens ook al een tijdje en inderdaad, er zitten geen rongen bij. Dat wordt dus een klusje in plastikard.

Groeten,
Guy

janjozef

Niet enkel voor die roco's, ik heb er een aantal van goedkope pico's en daar zitten ze ook niet bij, maar met 1 rong van een andere wagen spring je al een heel eind, en ze moeten niet eens allemaal dezelfde kleur als de wagen hebben.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

@Loebaske: ik hoop dat je een modelleke vindt. Die wil ik bij de "nocturne" wel van je overnemen [;)]
@Guy: 't is inderdaad weer een idee voor een projectje [8D]
@Janjozef: dat de kleuren niet zo kritisch zijn had ik al door, maar een bevestiging is steeds fijn [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dieseltje

Ik heb destijds een aantal rongenwagens van Electrotren gekocht bij Olaerts, en daar zitten rongen bij !!

ERVIN

H? Gerolf, ik heb net 10 wagons met rongen gekocht, zie het draadje "je nieuwste aanwinsten", ik heb nog heel wat rongen op overschot, geef maar een seintje, of ze passen weet ik niet, maar je kan het altijd eens proberen h?.[;)]

MARKLINRIJDER

Indien gewenst kan ik ze altijd frezen op de cnc in Plasticard.
Moet iemand me wel een schets of tekening bezorgen.
Ik zal straks eens kijken of ik ook losse rongen heb liggen.

Groetjes,

David

eric

En dat kan David heel goed met zijn machien.
Hij heeft voor ons een werkje gemaakt en het is gewoonweg "PRACHTWERK"

loebaske

Effe iets recht zetten, die wagons hebben geen rongen,bij mijn weten,dat zijn oude types en zijn wel voorzien voor eventueel rongen, maar standaard hebben die geen rongen, ook niet in schaal 1/1 de generatie nadien hadden rongen die men kon neerlaten.... dus tot men grote spijt past geen ??n van men rongen op overschot in die wagons [:(]
Toch doe ik een oproep aan meer ervaren mensen die weten als ik het mis heb...of beter weten...