Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Roco rongenwagens 47392 en 47391

Gestart door Gerolf, 07 oktober 2007, 22:02:01 PM

matti

Gerolf, die wagens hadden inderdaad geen rongen, ook niet in het echt. Maar als je er absolut rongen op wil hebben kan je ze ook zelf maken. Ik heb voor deze wagens zelf rongen gemaakt uit fineer. Van een reepje van 0.5mm dik en 2mm breed snij je 4x 34mm voor de koprongen en 16x 23mm voor de zijrongen. Deze kan je met verdunde bruine verf nog wat op kleur brengen en zo hebje mooie echt houten rongen. In tijdperk 3 waren de meeste ronen nog van hout, zeker op oude houten wagens.

 [8]

loebaske

matti, dat was ik vergeten er bij te vermelden, dat die wagons houten rongen hadden, bij sommige heb ik ook houten paaltjes gezien, inplaats van houten planken...
all?, hoop dat de kopers er nu plankes gaan opzetten, en wie weet zien we hier het resultaat, of in ons boekske[:D]

Gerolf

@ matti: dat waren vroeger dus eigenlijk gewone houten balken? Geen haken of ogen ergens?
Heeft er iemand daar afbeeldingen van [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Knopenboekje van bij de scouts boven halen.[:p]
Alles werd vastgelegd met de toen nog beheerste knooptechnieken.
Tegenwoordig kent men alleen nog maar nylon spanbanden[:(]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.