Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

loebaske


Stedahult

Dat doet de opperklieder van Bachmann, scheelt 8 eurie
Mvh. Steef

Stieven76

#2972
Geen idee of het toeval nu wel of niet bestaat.
Onlangs uit verveling en om mijn gedachten wat te verzetten na het overlijden van mijn vader eens alle 97 pagina's modeltreinen op 2dehands doorgespit. Iets wat ik anders eigenlijk nooit doe.
Wat kwam ik daar tegen? Dezelfde Roco set als degene die ik op 6 jarige leeftijd van mijn vader cadeau gekregen had en waardoor het virus begonnen is.
Ik heb ze me dan ook direct aangeschaft. Heeft maar 30€ gekost, maar ik had er evengoed 100€ voor betaald  ;D De contactjes en wieltjes wel gereinigd met wasbenzine en toch eens getest, rijdt als een zonnetje :d
Zal verder niet gebruikt worden om mee te rijden, tenzij uit nostalgie. Gaat wel een speciaal plaatsje krijgen hier in huis ergens.
Dit setje is van dezelfde leeftijd, jaren 70 ergens. Zat ook nog zo'n hele oude Roco transformator bij.

Toen ik ze gekregen had stond ze op een plaat die reeds op voorhand voorzien was van gras en enkele straten met wat huisjes. Mijn pa heeft toen een hele nacht huisjes aan het plakken geweest om alles klaar te krijgen tegen wanneer we 's morgens op stonden om te kijken of de Sint geweest was.
Zal ik nooit vergeten...




SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Je zal het blijven leuk vinden als er dergelijke herinneringen in je huis rondslingeren Stieven.

Mijn vader stierf in 1983. Op een bepaald moment wou ik mijn/zijn Märklins verkopen en dat heb ik gelukkig (op één wagonnetje na) niet gedaan. Ook kom ik hier telke male als ik de zolder op klauter, 2 in aanbouw zijnde modelvliegtuigen tegen. Hij begon er ooit aan en wie weet laat ik ze ooit nog vliegen!  :)


guydhaese

Citaat van: Stieven76 op 28 oktober 2015, 22:14:09 PM
Geen idee of het toeval nu wel of niet bestaat.
Onlangs uit verveling en om mijn gedachten wat te verzetten na het overlijden van mijn vader eens alle 97 pagina's modeltreinen op 2dehands doorgespit. Iets wat ik anders eigenlijk nooit doe.
Wat kwam ik daar tegen? Dezelfde Roco set als degene die ik op 6 jarige leeftijd van mijn vader cadeau gekregen had en waardoor het virus begonnen is.
Ik heb ze me dan ook direct aangeschaft. Heeft maar 30€ gekost, maar ik had er evengoed 100€ voor betaald  ;D De contactjes en wieltjes wel gereinigd met wasbenzine en toch eens getest, rijdt als een zonnetje :d
Zal verder niet gebruikt worden om mee te rijden, tenzij uit nostalgie. Gaat wel een speciaal plaatsje krijgen hier in huis ergens.
Dit setje is van dezelfde leeftijd, jaren 70 ergens. Zat ook nog zo'n hele oude Roco transformator bij.

Toen ik ze gekregen had stond ze op een plaat die reeds op voorhand voorzien was van gras en enkele straten met wat huisjes. Mijn pa heeft toen een hele nacht huisjes aan het plakken geweest om alles klaar te krijgen tegen wanneer we 's morgens op stonden om te kijken of de Sint geweest was.
Zal ik nooit vergeten...



Ik vind je verhaal heel ontroerend, Stieven!
En gelijk heb je!  Wat een fijne vader moet je hebben gehad!
Mijn vader is al al dertig jaar geleden overleden, en toch denk ik nog iedere dag aan hem...
Ooit las ik ergens dat men nooit echt dood is zolang er nog iemand aan je blijft denken. Ik denk dat dat wel een beetje waar is.
Met modelspoorse groet,
Guy

jb

Vorige week gevonden bij MTD, NS Fyra rijtuigen...


BC911

Zo'n loc staat ook nog op de verlanglijst ;-).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

SuSke

Citaat van: jb op 31 oktober 2015, 20:26:48 PM
Vorige week gevonden bij MTD, NS Fyra rijtuigen...

Zie dat ze een mooie nieuwe thuis gevonden hebben  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

jb

Kzal er goed voor zorgen Suske  :)
Je was druk bezig zaterdag, had je collega er voor aangesproken...

Rangeerduivel

#2980
Of mag deze toch in de rubriek "Belgische modellen" ?

Zopas met Kiala gearriveerd;


't is eens iets anders,het moet niet altijd groen geel groen geel groen zijn!! ;D
Straks een sound-decoderke der in sé...

;)
En wat ik er tot aan vind,hij heeft ook spaakwielen.


loebaske


Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 13 november 2015, 15:08:57 PM
welk merk is dat

NOHAB!!  ;D  ;D

En als je goed kijkt zie je er een Roco-doos onderstaande Eric,en daar komt hij uit...

;)

loebaske

Dat het een NOHAB was, dat zag ik...
Wist niet dat Roco dat in zijn gamma had...

Chrisrail

#2984
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }