Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Jurgen

@ Hugo: Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vind het precies maar een goedkoop speelgoedlocomotiefje.

Misschien ben ik te hard verwend geweest in deze moderne tijden van super gedetailleerde modellen, maar ik zou 'm nooit gekocht hebben. Ik zou gedacht hebben: "allé, wa verkopen ze hier nu. Zo ne rommel".

Afin, zoals ik al zei, te laat geboren en te hard verwend geweest hé. Ik wens je er veel plezier mee. En af en toe mag er tussen de "ooh's" en "aah's" toch ook eens een "bweik" zitten hé.  :) ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Citaat van: Jurgen op 18 september 2013, 11:33:52 AM
@ Hugo: Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vind het precies maar een goedkoop speelgoedlocomotiefje.

Misschien ben ik te hard verwend geweest in deze moderne tijden van super gedetailleerde modellen, maar ik zou 'm nooit gekocht hebben. Ik zou gedacht hebben: "allé, wa verkopen ze hier nu. Zo ne rommel".

Afin, zoals ik al zei, te laat geboren en te hard verwend geweest hé. Ik wens je er veel plezier mee. En af en toe mag er tussen de "ooh's" en "aah's" toch ook eens een "bweik" zitten hé.  :) ;)
Je bedoelt die 0 spoor stomer?
Nostalgie hé meneer, nostalgie (naar de tijd dat we rapper content waren)

Jurgen

Die bedoel ik, ja.
Nostalgie is een mooie reden om het toch te kopen. Maar zoals ik al zei, ik heb de tijd van die modellen niet meegemaakt en ben dus te veel verwend geweest hé.
Begrijp me niet verkeerd hé, ik heb mijn allereerste locje, een Lima BR 216, ook nog in mijn vitrinekast staan. Ik heb zelfs de volledige startset nog, met doos. Naast mijn andere modellen ziet het er niet uit, ik gebruik het niet meer, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om deze set weg te doen.
Maar zelf modellen kopen uit dezelfde periode (of vroeger) als mijn Lima setje, dat doe ik niet. Langs de andere kant, de overdetaillering zoals die van LS Models hoeft voor mij dan ook weer niet. 't Is niet dat mijn Preisermannekes die gedetailleerde wc ooit echt gaan gebruiken hé.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Herwig

@ Jürgen,

...maar de Preiservrouwkes misschien wel....

(voor de mannekes zijn er ten slotte H0-, N-, e.a. boompjes...)

Herwig..

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 18 september 2013, 13:47:13 PM
@ Jürgen,

...maar de Preiservrouwkes misschien wel....

(voor de mannekes zijn er ten slotte H0-, N-, e.a. boompjes...)

Herwig..


:D :D :D

bollen neus

Afgezet met DHL camionetteke, een TRIX 24545 set met 3- delige platte wagons DSB beladen met windmolen in onderdelen. Mooi afgewerkte wagons en ogen schoon achter één van de DSB modellen van NOHAB. Best te pruimen als korte sleep, meer moet dat niet zijn.

Huugooke

Citaat van: Jurgen op 18 september 2013, 13:41:08 PM
Die bedoel ik, ja.
Nostalgie is een mooie reden om het toch te kopen. Maar zoals ik al zei, ik heb de tijd van die modellen niet meegemaakt en ben dus te veel verwend geweest hé.
Begrijp me niet verkeerd hé, ik heb mijn allereerste locje, een Lima BR 216, ook nog in mijn vitrinekast staan. Ik heb zelfs de volledige startset nog, met doos. Naast mijn andere modellen ziet het er niet uit, ik gebruik het niet meer, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om deze set weg te doen.
Maar zelf modellen kopen uit dezelfde periode (of vroeger) als mijn Lima setje, dat doe ik niet. Langs de andere kant, de overdetaillering zoals die van LS Models hoeft voor mij dan ook weer niet. 't Is niet dat mijn Preisermannekes die gedetailleerde wc ooit echt gaan gebruiken hé.  :D
Intussen is het beestje wat opgeknapt en heeft het al bewogen! Blijkt dat er een "piston" in zit die het "tsjoek-tsjoek" geluid nadoet, en een rookgenerator.
Een naamplaatje ontbreekt, maar er zijn wel patentnummers. Kan zoiets opgezocht worden?

Jurgen

Lionel en het nummer eens ingeven op Google? Levert dat niets op?


Ik tikte gewoon "Lionel American Flyer" in en kreeg meteen als eerste resultaat een modelbaan waar jouw locje zijn rondjes doet. Let niet op de filmcapaciteiten van de cameraman.  ::)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Googelen met pat.no levert inderdaad een link naar de uitvinder! Het patent is van 1944 en is van een uitvinder die blijkbaar voor de A.C. Gilbert co werkte.
Dit is'm dus

http://www.myflyertrains.org/AF_Catalogs/1953Catalog/AF_1953_catalog_page4.htm

Deze fabrikant werd in de jaren '60 overgenomen door Lionel.

http://www.google.com/patents/US2348616




Kees-Jan


ceuleer

Mooi !
Welke schaal en welk merk ?
Waarschijnlijk heb je hem zelf overspoten ?

Grz,
Gunter

Kees-Jan

Aristocraft. schaal 1:29 en idd zelf een andere jas gegeven.


ERS 6604_003 by Rail-Kees, on Flickr

Stieven76

Heel mooie loc  ;D Is eens iets anders dan die grote stomers.

Misschien een 'onbeleefde' vraag en je hoeft er ook niet op te antwoorden als je het ongepast vind, maar wat kost zo'n gust eigenlijk? En die stomers? Enorm mooie locs en imposant om te zien vind ik. Ik veronderstel dat deze toch een pak meer kosten dan een H0 model? :)

Stieven

bollen neus

ROCO 62852 MY1114 nog kunnen kopen, model dient als donor voor verbouwen naar ander model. DSB modellen zijn nog te vinden maar andere beginnen schaars te worden.

Catje

Citaat van: Rangeerduivel op 18 september 2013, 14:17:02 PM
Citaat van: Herwig op 18 september 2013, 13:47:13 PM
@ Jürgen,

...maar de Preiservrouwkes misschien wel....

(voor de mannekes zijn er ten slotte H0-, N-, e.a. boompjes...)

Herwig..


:D :D :D
Maar die preisermannekes mogen toch zeker niet wildplassen? ;)
gr.Willy