Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Sggmrss wagons van Mehano

Gestart door BD1701, 13 september 2007, 21:59:46 PM

BD1701

Beste forumgenoten, de Sggmrss wagons van de NMBS (Touax) van Mehano, zijn uit. Althans ??n wagon van deze familie, en dan nogwel een onaangekondigde. Het gaat om een wagon met 2 bruine GOLD containers erop. Ik moet zeggen, we hebben er wat langer moeten op wachten dan voorzien maar de wagons zien er dan ook heel goed uit. De wagon zelf is niet zo zwaar, maar de containers zijn verzwaard, en die moeten dus zorgen voor een goeie baanligging op het spoor. Ik heb dit al even getest en die is naar mijn mening goed. Op de afwerking van de wagons valt niet veel op te merken, dus die is volgens mij zeer goed. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met deze nieuwe aanwinst, van trouwens een nieuw type containerwagon.
Hopelijk komen de andere versie nu ook snel op de markt.

Proficiat aan Mehano
 

ERVIN

En daar had ik nu graag eens even een foto van gezien hoor.[:I][;)]

B-Modelbouw

H? Ervin; kijk even op de site van uw favoriete handelaar in Beveren [;)].

Wel jammer dat ze de containers verzwaren i.p.v. de wagon zelf ... Ik zou ze graag leeg laten rijden en beladen met de Heljan kraan, die dan weer harder moet werken omdat de container (hopelijk niet te zwaar zijn) verzwaard worden. We wachten vol spanning af op de levering DLC'ers

tufken



Ze zijn reeds allemaal uitverkocht bij Mehano.

Dit was een speciale reeks voor dit bedrijf zelf, daarom was die ook niet aangekondigd
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


B-Modelbouw


tufken

Nog 2 van de 24 die we hadden (er waren er maar 94 van voor verkoop, we konden er niet meer van krijgen.)

we wisten zelf ook  niet dat die eraan kwam,

De nieuwe die eraan komen van  KomboModeel zullen nog veel mooier zijn, volgens mij de mooiste wagon voor containers die ooit gemaakt is.

Claudio en Dimmi hebben ze vorige week gezien in Zwitserland en vinden het de mooiste die ze ooit in hun handen hebben gehad.

Dus dat beloofd, maar ook zeer beperkte aantallen.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


B-Modelbouw

't wordt een kluwen om alle containers te laten passen op elkaar ...
Na ronde gaatjes en ronde puntjes ... Heeft Mehano gekozen voor rechthoekige gaatjes.

Dat wordt aanpassen [:)]... de blokjes op het rijtuig rond snijden.

't Is een mooi verzorgde wagon die toch voorzichtig door een wisselstraat moet gereden worden, 't is dan ook geen TGV [:o)]

ERVIN

t'Ja, ik had die ook graag gehad, maar jammer genoeg is hij al bijna overal uitverkocht.[:(]
Dus wacht ik maar geduldig op de wagons van Combimodell.

BD1701

Ik heb gisteren mijn wagon even getest op de baan, en ik moet zeggen dat hij een goeie wegligging heeft, ik heb hem tussen een hele reeks andere containerwagons gehangen, zowel beladen als onbeladen, en hij heeft het heel goed gedaan, want hij is geen enkele keer ontspoord. De wisselstraat die ik heb, heeft hij ook perfect doorstaan, zelf bij matige snelheid. Dit is voor mij althans een perfecte wagon van Mehano
 

B-Modelbouw

He Ervin ... Brengt CombiModels ook iets Belgisch op de markt ???
Hun site is nu al voor 80% in Nederlands dat heb ik al wel gezien

H? BD1701 ... Probleem is bekend, buffers bleven in elkaar hangen.
Kortkoppeling is mooi maar een schuine buffer kan reeds roet in 't eten smijten ... Bij deze ook verholpen. Prachtig model, laat de rest maar snel komen (DLC'ers).

Ludwig

Zozo al uitverkocht [B)]
Niet erg dan hoef ik er niet wakker van te liggen dat ik deze niet in mijn verzameling heb zitten.
Kunnen ze misschien de volgende keer als er iets nieuws wordt gepresenteerd bij Mehano een oplage van 10 stuks voorzien.
Dan heeft hoeft het voor mij al helemaal niet meer [}:)]
Waarom is een dergelijk beperkte oplage nu eigenlijk goed?
Wie is daar nu mee gediend?
En vooral wie krijgt zo'n beperkte oplage aangeboden?
Ik wist van niets maar kan moeilijk geloven dat ik de enige was.
Ik heb mij altijd laten wijs maken dat een grote oplage nodig was om alleen al uit de productie kosten te komen?
Ook een fabeltje zeker?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

rgp

Dag,

Ludwig, je slaat nagels met koppen.  Ongeveer 15 jaar geleden, moest je MINSTENS 3000 loks of 5000 wagons kunnen verkopen "om de kosten" af te schrijven volgens de invoerders.  En gaat het plots voor minder dan 100 stuks.

Als KLANT kunnen we daar tegen reageren: niets meer op voorhand bestellen, zelf duidelijk bepalen hoeveel een model WAARD is (ze zullen bij M* en 20 kompanen wel anders gaan zingen); is de prijs te hoog, NIET kopen, gewoon wachten.

Maar VOORAL geloof niet dat er dan geen modellen meer zullen geproduceerd worden, de handelaars moeten leven en dat doen ze van onze centen !

Roland

ysbeer

Het zijn inderdaad heel mooie wagens van mehano.
Maar wel vreselijk licht,zonder container.
Wie ze koopt,let op het volgende.
Werken de koppelingen,komen ze terug in de middenstand.
Bij 5 gekochte wagens bleken,van de tien,3 koppelingen niet te werken.
Veertje lag los.Dat is er wel op te krijgen natuurlijk,maar het blijft een heel gepruts.
Bekijk de container,van de tien containers had er 1 geen deursluitingen.
Knap vervelend want ik wacht nu al enige weken op die sluitingen,of een nieuwe container.
Nee,mehano maakt heel mooi en goed spul,maar controleer het wel voor je koopt.
De eind controle is (niet alleen bij mehano)soms maar matig.

wim ysbeer

B-Modelbouw

H? Ludwig & Roland ... Geen paniek dit ging maar over een niet aangekondigde versie, de eigenlijke geledewagons van Mehano moeten nog op de markt komen. En die zijn wel in grote hoeveelheden ter beschikking in jou plaatselijke modelwinkel.

Op de prijs inspelen ??? Door je wagen te laten staan daalt de prijs van de benzine ook niet h?.


Ludwig

Panikeren doe ik niet vlug hoor [:D]
Alleen begrijp ik het doel van een niet aangekondigde versie en dan nog met een beperkte oplage niet goed.
En als ik Wim zijn uitleg lees dan vind ik het al een pak minder erg dat ik ze niet heb kunnen bemachtigen
Groeten
Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2