Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Baan jan77

Gestart door jan77, 08 september 2007, 20:19:29 PM

jan77

Mijn baanplan begint met een uit de duim gezogen station met vier sporen , daarboven moet nog een goederenbundel komen met twee a drie kaaisporen met containerterminal en een a twee kaaisporen voor staaltransport maar dat voor latere datum.
De dubbelsporige lijn zelf word een stuk van de lijn 12 beginnende met station Kalmthout en volgende Kijkuit , Heide en als laatste het station Kapellen.
Ik gebruik marklin C-rail en de flexrail van marklin K-rail de locs worden gestuurd door het mobile station.
De wissels van de lijn worden elektrisch gestuurd (analoog)
De seinen zal ik bestellen bij Gustaaf de meester en het is de bedoeling om een blokstelsel te maken analoog gestuurd met de universele blokregelaar UBS10 van system lauer.
Groeten Jan


eric

#1
H? Jan,
Heel tof dat er nog iemand gaat bouwen aan lijn 12 (in combinatie met fictie.)



Anarchy

#2
Zal een vrij grote omtrek zijn dan met zoveel stations?

eric

#3
Tja,
Ik zou wel van Kalmthout t/m Essen willen bouwen, maar in Roosendaal hebben we ook nog voor een paar jaar werk om dat in 1/87 af te werken.
Het stationsgebouw is al wel klaar.
Perron overkappingen, perron gebouwen, seinhuizen enz. zijn in aanbouw.
(gebouwd door Luc Zwegers)

eric

#4
Maar we zullen eerst Jan en Bert verder aanmoedigen natuurlijk die al begonnen zijn met lijn 12.
Mijn zoon is bezig met de aftakking in Kapellen naar het militair baantje richting Brasschaat.

jan77

#5
@eric dank je voor de aanmoedigingen ik ga hier ook jaaaaaaaren over doen ik heb tijd

@anarchy ik bouw het in stukken en begin met het fictief station en het station van Kalmthout als het allemaal wat te groot word kan station Kapellen er nog altijd afgelaten worden.
Het belagrijkste station is voor mij Heide dat zal er zeker bij zijn omdat ik hier bijna dagelijks de trein neem.

@B-modelbouw de lijn 12 is eigenlijk een vrij drukke lijn hier dendert op een dag nogal redelijk wat verkeer over hoor.

eric

#6
Ik weet niet in hoever je wil gaan met de echtheid van lijn 12 maar de overloopwissels liggen in Kalmthout tussen de Vogelenzangstraat en het station van Kalmthout.
In Kapellen de eerste tussen de perrons en de tweede voorbij de overweg met de Christian Pallemansstraat.
(komende uit de richting van Antwerpen)

jan77

#7
Wel eric de grootste bedoeling is eigenlijk om de stations en perrons na te maken de wisselstraten niet echt, heb hier te weinig plaats voor spijtig genoeg.
Toch bedankt
Groeten Jan

eric

#8
Geeft niet Jan, het was maar een gedacht.
Het voornaamste is wat je zelf wil bouwen.
Het station Wezel gaat wel iets speciaals worden waarschijnlijk omdat het niet echt bestaat en onze generatie Wuustwezel niet kent met sporen.
Ik ben curieus wat voor moois het gaat worden.
Hou ons vooral op de hoogte zou ik zeggen.

tussen haakjes,
(aanstaande zondag, opendeurdagen, rommelmarkt, kermis, goed weer en een gezellige drukte om en rond het station van Heide Kalmthout)

ERVIN

#9
citaat:
Geplaatst door eric

Het station Wezel gaat wel iets speciaals worden waarschijnlijk omdat het niet echt bestaat



Hola Eric, het station Wezel heeft wel bestaan hoor, maar niet in Wuust-Wezel, maar in Balen-Wezel, het is in de jaren '70 jammer genoeg afgebroken, hier kwamen vroeger de werklieden aan die naar Wezel-fabriek gingen, het station bestond uit twee doorlopende sporen en een goederenkoer, waar is de tijd??[:(]

eric

#10
Met al die Wezels h? (Balen-, 'sGraven-, Wuust- enz)[:D][:D][:D]

jan77

#11
Het station Wezel zal zeker iets speciaal worden
Ik houd jullie zeker op de hoogte

@Eric bedankt voor de herinnering het zijn daar straatfeesten zeker ik was dat al vergeten wat zal het weer een druk week-end worden
Zaterdag Leve de trein
Zondag naar Heide en opendeurdag bij champagneboer
Groeten Jan

jan77

#12
Het begin is gemaakt hier al een paar foto's van materiaal en wat knutselwerk het is niet veel maar het begin is er




IMG]http://i235.photobucket.com/albums/ee36/jan77_2007/treintafel002.jpg[/IMG]

Gr Jan

prulleman

#13
Blij wat foto's te zien. In verband met de weilanden moet je toch even kijken bij Anarchy. Zelfde forum, ander onderwerp. Een discussie over gebruik van de grassmaster is hier ook op zijn plaats[;)]

prulleman

#14
Nu valt het me op. Je werkt volledig in ??n vlak. Daarmee kom je later in de problemen want je kunt dan geen negatief reli?f meer maken[V]Als je de rails enkele centimeters boven het grondvlak legt, kun je het landschap heel gemakkelijk vorm geven. De spoordijk ligt meestal toch een stukje hoger dan de rest.[;)]Als je in ??n vlak blijft krijg je een "plank vol sporen"[xx(]Ik kan het weten want ik heb er ??n gesloopt[8D]