Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Baan jan77

Gestart door jan77, 08 september 2007, 20:19:29 PM

jan77

#15
@ prulleman
Ik heb het sporenplan van Anarchy ook gevolgd en was ook al van plan om op stukken heki wildgras te gaan gebruiken en als ik gewoon strooigras gebruik ga ik wachten tot ik een heel groot stuk kan doen zodat het de moeite loont om een grassmaster te gaan huren(of lenen).
Bedankt voor de reactie dit is een beginstadium en ben nog vanalles aan het plannen en uittekenen en aan het leren door het lezen van MSM de artikels over zelfbouwwoningen met plasticard of architectenkarton,enz. over de spoorberm ben ik het niet helemaal eens ik geef toe dat er plaatsen zijn waar de spoorberm hoger ja zelfs veel hoger ligt dan het landschap maar er zijn ook heel veel plaatsen waar hij gelijk ligt met het landschap.
Toch bedankt voor het commentaar
Gr Jan

eric

#16
Jan,

Een grasmaster kan je gemakkelijk voor een paar euro's nabouwen met een metalen theezeefje en electronische vliegenmepper.

jan77

#17
Dat klopt Eric bedankt heb dat artikel ook al gelezen
http://www.nproject.nl/modelspoor-scenery/statisch-gras-leggen-op-de-modelbaan.html
Maar kun jij mij misschien vertellen of hij net zo een mooi resultaat geeft als de grassmaster.
Gr Jan

eric

#18
Zelf heb ik het nog niet gezien, maar volgens collega modelspoorders in NL is het resultaat hetzelfde.

prulleman

#19
De sporen liggen altijd iets hoger. Dit heeft te maken met de afwatering. Het regenwater moet weg kunnen. Daarom ligt er altijd een kleine gracht, maar soms is die afgedekt met betonplaten.[:D]Ik bedoel hiermee niet de kabelgoten. Voor meer info, vraag eens aan de eerste beste schroothandelaar[:D]

eric

#20
(Even een foto teruggeplaatst op pagina 1)

jan77

#21
Hier nog wat tussen foto's van mijn baan moet alles nog wat bijwerken en afwerken zoals bovenleidingsmasten plaatsen,rails verder ballasteren weg nog verweren ,achtergrond schilderen maar ik had al eens graag jullie mening
Gr Jan






Gerolf

#22
Ik zou je tinten toch wat afzwakken, Jan. Vooral de kleur van die haag doet wat pijn aan de ogen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

krispy

#23
@ Jan :

Persoonlijk [;)] vind ik de opvulling tussen de rails ( bruine ) vloeken met het grijsblauwe( nieuwe ongeschonden ) balast van de rails. Het bruine wijst eigenlijk op oude steenslag waar veel vuil ( roestwater enz... ) is ingetrokken met daarbij dan blauwgrijze tussen de rails , ik zou deze van en tussen de rails ook verweren of balasteren met een roestigere tint , zodat alles meer in elkaar op gaat of omgekeerd , alles naar het grijzere maken zodat alles nieuw lijkt .
Verder is het wel een mooi stukje landschap[:)] ( koeienwei vindt ik geweldig met de vlaaien in [;)] )
Mischien ook de betonnen weg een beetje verweren zodat hij minder nieuw lijkt, voor dienen auto is dat zeker geen probleem , die raken bijna overal door ( ik kan het weten want zijn kleinere broer staat hier in de garage [;)] )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ysbeer

#24
jan
Alles wat hier voor al gezegd is vind ik ook.
Het is te netjes te steriel,en inderdaad de scheiding tussen grijs en bruin is niet natuurlijk.
Durf wat meer met verf.
En kijk goed om je heen,reken een maat of kleur terug naar de werkelijkheid,waar zag je ooit zo een constant rode(rose)heg???
wim

jan77

#25
Bedankt voor de reactie heren ik weet wat ik moet doen nu dat was ook de bedoeling zo eens een stukje laten zien aan de collega- modelbouwers om te weten wat er mis is en verbeterd moet worden ,ik weet nu ook dat ik nog veel moet leren.
MVG Jan

Anarchy

#26
Ik zou je weg veel donkerder grijs maken.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/ba/Asphalt-compactor.jpg/800px-Asphalt-compactor.jpg

Zoiets dus

Voor je ballast zou ik een keuze maken, ofwel volledig bruin (rails verven?) ofwel volledig grijs. Busch heeft passend ballast voor C-rails.

Je haag zou ik vervangen door een licht of donkergroene.

prulleman

#27
Ik moet zeggen dat ik een rode haag heb. Maar meer donkerrood. Vraagt veel onderhoud en snoeiwerk. Niet geschikt voor de vrije natuur. Hooguit om een gazonnetje af vte bakenen. Ik heb 15 meter. ai mij[:D]