Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Gebruiksaanwijzingen

Gestart door Peter, 08 februari 2005, 12:40:11 PM

Koen

Beste (modelbouw)vrienden,

In deze rubriek werd al heel wat gediscutieerd over de beschikbaarheid van handleidingen in onze eigen taal. De vraag is of we moeten wachten op de "good will" van onze fabrikanten. NEEN!  [:(!] Daarom ben ik sinds enige tijd een aantal vertalingen aan het maken. Daar ik voornamelijk met Viessmann werk, zijn deze vertalingen van Viessmann producten.(ik heb geen commissie bij eender welk merk!) [;)]
Jullie zullen misschien zeggen dat dit een druppel op een hete plaat is, en gelijk hebben jullie. Maar als ik hierdoor een aantal mensen kan aanzetten tot het vertalen en verspreiden van Nederlandstalige handleidingen, hebben we toch iets bereikt, niet?! [:p]
Volgende handleidingen zijn vertaald en zijn beschikbaar op de website van De Pijl en op de site van Viessmann:
* Terugmelddecoder met spoorbezetmelding 5233
* Lastgeregelde decoder 5246
* Decoder voor magneetarikelen 5211
* Power module
* Digitale remmodule 5232 (enkel op de website van De Pijl)

Nog even de link van De Pijl
De Pijl : http://www.de-pijl.be (in de rubriek Gazet onderaan)

Ik hoop op deze manier een steentje bij te dragen aan onze geliefde hobby. Opmerkingen en suggesties zijn altijd welkom!

MVG
Koen
Nooit te oud om te leren

n/a

citaat:
Maar als ik hierdoor een aantal mensen kan aanzetten tot het vertalen en versprijden van Nederlandstalige handleidingen


Ik hoop dan wel dat het dan ook zonder spelfouten kan.

Wim.

Koen

Sorry Wim,
Ik maak ook fouten. Ik hoop alleen niet te veel.[;)]

MVG
Koen
Nooit te oud om te leren

Brunel

Zijn die handleidingen er nog? Ik kan ze op de site De Pijl niet vinden.

Ik weet het, tikkie oud draadje, maar ik had hem altijd onthouden. Ik ben er inmiddels al lang achter dat er geen enkele wet of CE-richtlijn is die effectief verplicht dat bij een modelspoorapparaat een Nederlandstalige handleiding moet zitten. Wel bij een gevaarlijk industrieel apparaat, maar niet bij je digitale centrale of transformator. We zijn dus afhankelijk van welwillende importeurs of medehobbyïsten.

Koen

@Brunel,

Ik heb je een berichtje verzonden.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Brunel