Roco Ram TEE

Gestart door Peter, 18 juli 2007, 16:57:30 PM

tufken

Dat weet ik nog niet zo zeker, de economische inspectie gaat het uitzoeken.

Volgens de info lijn van de EU kan de Fabrikant wel minimum prijzen opleggen, als ze dit in de verkoopsvoorwaarden en/of het contract zetten.

Een importeur mag dit niet volgens hen.

Regarding prices, we already have discussed about this matter with some sellers as you know.
With the new price list, we will issue contracts like we (ROCO) in Germany, Holland and Austria and conditions will be granted according to various criterion.
We do hope that these contracts will settle most of the current troubles with the prices, or who don't ask this prices is not gone be deliverd anymore.

Dat komt van de vergadering in Oostenrijk gisteren
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Peter

Het idee dat er achter zit is dan misschien wel goed bedoeld, maar ik vrees dat er in de praktijk weinig van terecht zal komen.
De winkels die nu schandalig hoge prijzen vragen blijven dit in de toekomst ook doen, en een aantal anderen zal onderhands aan hun goede klanten vermindering geven.

VAG (VW en Audi) hebben dit in het verleden ook geprobeerd en heel die affaire is een stille dood gestorven. Een verkoper zei me ooit, dat als zij (VAG) geen korting gaven gingen de mensen gewoon bij een ander merk (waar ze het wel kregen)
Met vriendelijke groeten
Peter

tufken

ja Peter,

Maar hier beginnen de merken er allemaal mee, ik denk dat ze het onderling afspreken. Maar dit moet de EU kunnen bewijzen

ysbeer

citaat:
Geplaatst door tufken

ja Peter,

Maar hier beginnen de merken er allemaal mee, ik denk dat ze het onderling afspreken. Maar dit moet de EU kunnen bewijzen

Er valt weinig af te spreken in deze (voor de modelbouw sector)zware tijd spreekt men niets af.
Ieder probeert zijn concurent de das om te doen.
En dan de winkels,en ik bedoel de grote duitse internet winkels,die laten zich door o.a roco niets voorschrijven.
Ze gaan gewoon door met hun eigen prijzen te maken.En geloof nu maar niet dat Roco (en alle andere)een winkel die jaarlijks duizenden loks afneemt,in de ban doen.
KIjk naar enkele winkels ,hier in nederland.
Zondere enige probleem krijg je nog altijd tot 15% korting op roco loks.En ook op marklin.
Duitsland idem.
Nee overleven moet op eigen kracht,de blaffende fabrikant,zal heus niet helpen.

wim ysbeer

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door ysbeer

KIjk naar enkele winkels ,hier in nederland.
Zondere enige probleem krijg je nog altijd tot 15% korting op roco loks.En ook op marklin.
Duitsland idem.

wim ysbeer

Wim,

Welke winkels in Naderland zijn het ? Priv? mailen mag ook.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Peter

Op het EK forum (en andere Duitse) is er een hele diskussie gaande over de zaak Roco.
Zo wil Roco (en ook M?rklin) het verbieden hun produkten te verhandelen op Ebay e.d. Hoe ze dat (wettelijk) willen verbieden is mij een raadsel, maar ja ze proberen maar [:D]
Ook feit van die "vaste" prijs zorgt bij een aantal winkeliers nogal voor wrevel, zover dat een aantal heeft besloten geen Roco meer te verkopen. De verwachting is wel dat wanneer de grote winkels en de winkelketens (Modellcenter, Intertoys enz.) zouden beslissen hetzelfde te doen, Roco terug zal komen op hun beslissing, want laten we eerlijk wezen: Duitsland is ong.90% van hun omzet, en hier een groot stuk van verliezen kan Roco (geen enkel merk trouwens) zich permiteren.[:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

marklin wil met deze 'acties' tegengaan dat iedereen die maar wil kan treinen verkopen via het net
en zo terug meer mensen naar de winkels (face to face verkoop) wil brengen.

vitrains heeft trouwens ook al minimumprijzen, als een winkelier toch goedkoper verkoopt => geen nieuwe leveringen meer)
(heb ik horen zeggen en gelezen op fora)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

tufken

En LS Models doet dit ook en Mehano  begint er ook mee.

Ook verkoop op beurzen zal niet meer mogen met de nieuwe producten of ze moeten  4 maand op de markt zijn (Roco, M?rklin)

Ik heb het gevraagd inzake de grote klanten die ze kunnen verliezen, en ze zeggen dat dit hun niet stoort.

De markt verlegd zich dan toch.

En je wordt verplicht een contract te ondertekenen of je wordt niet meer beleverd.
Er staat ook een verbod in om onderling nog met andere winkels te ruilen of aan elkaar te verkopen.

Blijkbaar gaan alle merken het doorvoeren.

tonycabus

En ze hebben groot gelijk. Van "concurrentie" is weinig sprake meer tussen handelaars, tenzij de 'bradeurs'. Nu krijgt iedereen de kans eerlijk zijnen boterham te verdienen en ook nog service te kunnen geven. Kopen die grote internetwinkels ?cht bij Roco en M?rklin en C??
Natuurlijk niet, ze kopen partijen op van failliete zaken of overstock en dumpen die in een minimum van tijd. Compleet? Defect? Foert, jong, loop naar den duvel. Niet tevreden? Geld kwijt! Zo gaat dat. Zelf ondervonden. (Ben aan het procederen tegen zo ene)
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

nmbssncb

Kijk ??n Euro, geld dus, kan maar ??n keer uitgegeven worden. Wordt alles duurder dan wordt er gewoon minder verkocht en is er dus minder omzet. En fabrikanten willen juist meer omzet, meer winst en vooral meer continu?teit in zaken.

Volgens mij kan een fabrikant de prijs niet bepalen die een winkelier voor zijn produkt wil vragen. De ene winkelaar maakt/heeft meer kosten dan de andere. Maar toch gebeurt het. Winkeliers die zich niet plooien naar de wensen van sommige fabrikanten, worden afgestraft door het niet leveren door de fabrikant van (alle) produkten en op tijd. Zo werkt dat.

Maar de fabrikanten kunnen het vrije ondernemerschap niet tegenhouden. Dat zal wel blijken. Ze kunnen het altijd proberen.

Echter wanneer een fabrikant via een winkelier duidelijk meer meerwaarde geeft aan zijn produkt via kwaliteit en vooral dienstverlening dan kan een klant genegen zijn daarvoor extra te betalen.

nmbssncb
========

Willy

ysbeer

citaat:
Geplaatst door tufken

Ik heb het gevraagd inzake de grote klanten die ze kunnen verliezen, en ze zeggen dat dit hun niet stoort.

Dat geloof je zelf niet,sorry hoor dat lijkt mij geklets(Niet van jou,maar van de fabrikant)
Is ook de wens van de winkeliers hierbij niet een beetje vader van de gedachte.
Wat zou voor de winkelier nu zaliger zijn dan een keihard opgelegd systeem van de leverancier,deze prijs en geen andere.
Weg concurentie dat moet toch prachtig zijn.
Pietje of jantje shopt in de buurt en niet meer op het internet.
Het zal er voor de winkelier (helaas??) niet van komen.

wim ysbeer

janjozef

Ze zullen het proberen, die grote merken en daarna janken voor de boetes van de EU, eigen schuld dikke bult.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mark7758

Vraag maar eens bij verschillende grote winkels.
Ze krijgen niets meer geleverd tot dat men het contract ondertekent.
En ik weet uit ervaring nu dat de fabrikanten ook mee kijken op de verschillende forums. En ook bij slecht commentaar de forum beheerders inlichten. (Is gebeurd in NL.)
Er is een adviesprijs en je mag iets afwijken. Als je teveel afwijkt krijg je straf en bij herhaling krijg je niets meer. Zo doet men het tegenwoordig.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tufken

JA, Mark,

Zo heb ik het woensdag vernomen rechtstreeks uit Oostenrijk.

Er is hier in Belgi? al eentje die problemen heeft met ??n van de grote merken.  (Ik noem geen namen hier, omdat ik niemand schade wil toebrengen

Twee collega's uit Duitsland, ??n ervan is bij de 10 grootste verkopers voor Roco wordt niet meer beleverd.

ysbeer

Dit heeft iets van de klimaatverandering,iedereen maak de ander gek met een doem verhaal (nederland is al 3 keer verzopen)
Waarom in hemelsnaam zijn wij zo bang van een fabrikant.
Die fabrikant is voor ons hoor en niet andersom.
En als ROCO of wie dan ook dat probeert om te draaien dan zal hij het merken in ze omzet geloof dat maar.
Maar goed ik heb al meer gezegd.
Ik geloof van al die doem verhalen geen ene moer.
Kijk maar eens in de MIBA van aug.
Korting hier,korting daar,korting overal.
En ook van roco.
En wie volgend jaar een echte verandering ziet,en werkelijk een firma kan noemen die(zonder dat zelf te willen)geen roco meer kan verkopen,wegens leverstop die mag mij keihard op mijn plaats zetten.
Maar dan wel met feiten,en niet van ik heb gehoord enz

wim ysbeer