Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Roco Ram TEE

Gestart door Peter, 18 juli 2007, 16:57:30 PM

ysbeer

citaat:
Geplaatst door mark7758

Vraag maar eens bij verschillende grote winkels.
Ze krijgen niets meer geleverd tot dat men het contract ondertekent.
En ik weet uit ervaring nu dat de fabrikanten ook mee kijken op de verschillende forums. En ook bij slecht commentaar de forum beheerders inlichten. (Is gebeurd in NL.)
Er is een adviesprijs en je mag iets afwijken. Als je teveel afwijkt krijg je straf en bij herhaling krijg je niets meer. Zo doet men het tegenwoordig.



Potdorie de vijand kijkt mee.
Straks worden we nog van het forum gebannen om dat we de heilige ROCO oF MARKLIN hebben beledigd.
Ik word nu toch echt bang,niet zo zeer voor de merken maar voor de aantasting van ons gezonde verstand.

wim ysbeer

mark7758

Jij kent ook de verhalen rond de ICK van Roco.
En of je ze de vijand nu moet noemen?
Ze willen gewoon een eerlijke verkoop zonder dat de winkeliers elkaar kapot maken. Want daar hebben ze niets aan.
Tevens zeggen ze een goed merk zijn en wensen dus een duidelijke winkel met hun vitrines en hun goedkeuring.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tufken

Mark,

Weet jij al iets van die vitrines?
Onze Fransman valt uit de lucht als je hem dit vraagt.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


rgp

Dag,

Er lopen er nog altijd rond die denken dat we op de knie?n moeten gaan zitten voor de fabrikanten.  Het tegendeel zou iets juister zijn , als er dan toch iemand op de knie?n moet gaan zitten.
Tony, sorry, maar ik ben het niet volledig met u eens: die "bradeurs" zijn er gekomen omdat de "klant" als enige keuzemiddel enkel nog de prijs heeft.
Laat al die serieuze (dus niet bradeurs) eens een onaangekondigde test over hun product en de dito markt ondergaan: het wordt gewoon gieren geblazen.
Dat die "niet-bradeurs" zich dan verzamelen en het opnemen voor hun klanten met DADEN, zodat modellen en dito wisselstukken permanent leverbaar zijn.
En laat ze maar doen: ze kunnen mss eerst eens naar hun eigen produkten kijken inzake kwaliteit, service.
Het laatste model dat ik in handen had was de MW 41: ik heb hem bekeken, de prijs bekeken en gevraagd of dit model 20 jaar oud was.  Maar neen het blijkt de kwaliteitsnorm van Mehano te zijn.  Awel houden en herbeginnen.

Roland

mark7758

Roco vitrine komen in het najaar.
En Marklin zit op 100 meter van ons bij een speelboom.
Dus of we na 1-1-08 nog Marklin en Trix verkopen is een vraag.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tufken

JA, Roland, maar zij gaan het zo bepalen
en je wodt gewoon niet meer beleverd.

Ik heb nu reeds contact daarover met de EU en de raad van mededinging.
Ze gaan daar een onderzoek over opstarten, maar zolang dat zij  het niet voor de rechtbank gebracht hebben kan je daar niks aan doen en hang je volledig af va de grillen van de fabrikant.

Je mag zelf een klacht indienen, maar je moet rekenen dat dit je tussen de 50.000 en 200.000 ? kan kosten eer de zaak uit de voeten is en dan moet je ze nog winnen.

De mensen waar ik mee gesproken heb zeggen zelf van dit aan die groten over te laten om die klacht in te dienen die hebben dan toch geld genoeg.

Ze gaan het gewoon bekijken of ze na onderzoek zelf een proces zullen opstarten, maar dit kan nog even duren.

Het best is dat een consumentenorganisatie dit doe omdat die buiten die handelswetgeving vallen en rechtstreeks het belang van de consument behartigen.

Voor ons zijn het bedrijfsproblemen en daarmee moeten we eerst een klacht indien bij de handelsrechtbank en zo trapje per trapje omhoog tot in Straatsburg.



" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


N-spoorder

Dag mensen, wat dat TEE treinstel betreft, wordt dat door rocco ook in N gebouwd? Minitrix maakt het, dat weet ik, maar is nogal duur en als je het geluid wilt dan moet je digitaal rijden, als het echt waar is dat dat geluid bij rocco ook analoog werkt dan ben in wel ge?nteresseerd in de Rocco uitvoering (als die in N bestaat natuurlijk) :D

Kan iemand mij eigenlijk een duidelijk uitleggen wat dat lok-sound nu eigenlijk inhoud en werkt e.d.

Alvast bedankt

rgp

Dag,

Tufken, ik uw stelling wel volgen, maar er moet een signaal komen.

Tony, nog iets vergeten: de grote winkels zijn o zo tevreden dat ze hun overstock aan die bradeurs kwijtraken.

Roland

mark7758

Wacht geduldig af. Men wil het wel in N brengen.
Patrick Het zou mogen wat men nu doet.
Men geeft een adviesprijs en je mag er iets van afwijken. Dat is toegestaan. (Navraag EU commesaris. Die had dit al bij Marklin uitgezocht. Daar zijn de contracten nog strenger.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

nmbssncb

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Kopen die grote internetwinkels ?cht bij Roco en M?rklin en C??
Natuurlijk niet, ze kopen partijen op van failliete zaken of overstock en dumpen die in een minimum van tijd. Compleet? Defect? Foert, jong, loop naar den duvel. Niet tevreden? Geld kwijt! Zo gaat dat. Zelf ondervonden. (Ben aan het procederen tegen zo ene)



Er zit altijd kaf onder het koren.

Alles wat ik tot opheden via internet heb gekocht (en dat zijn niet alleen modelspoor-artikelen) is probleemloos verlopen. En had ik wat kommentaar dan is daar tot op heden fatsoenlijk op gereageerd.

In modelspoor worden op internet de allerlaatste modellen aangeboden en dat kan m.i. onmogelijk komen uit de voorraad van een winkel die op de fles is gegaan.

Indien een fabrikant via "eigen 'shops'" of een winkelier, die zich niet direkt wil binden aan ??n bepaald merk (wat M?rklin momenteel doet), en duidelijk meerwaarde en kwaliteit biedt, zal een klant altijd bereid zijn daarvoor te betalen.

Maar nogmaals, zoals ik al eerder aangaf in "dit draadje", een Euro kan maar ??n uitgegeven worden. Dus een duurder produkt betekent lagere omzet van het produkt. Duivels dilemma voor de fabrikant? Misschien, tenzij hij alle andere fabrikanten van de markt drukt en dan bij voorkeur door kwaliteit. Zo ontstaat toch weer een nieuw monopolie wat dan weer zal bestreden worden door...lagere prijzen met behoud van kwaliteit...?!

nmbssncb
========
Willy

ysbeer

citaat:
Geplaatst door tufken

JA, Roland, maar zij gaan het zo bepalen
en je wodt gewoon niet meer beleverd.

Ik heb nu reeds contact daarover met de EU en de raad van mededinging.
Ze gaan daar een onderzoek over opstarten, maar zolang dat zij  het niet voor de rechtbank gebracht hebben kan je daar niks aan doen en hang je volledig af va de grillen van de fabrikant.

Je mag zelf een klacht indienen, maar je moet rekenen dat dit je tussen de 50.000 en 200.000 ? kan kosten eer de zaak uit de voeten is en dan moet je ze nog winnen.

De mensen waar ik mee gesproken heb zeggen zelf van dit aan die groten over te laten om die klacht in te dienen die hebben dan toch geld genoeg.

Ze gaan het gewoon bekijken of ze na onderzoek zelf een proces zullen opstarten, maar dit kan nog even duren.

Het best is dat een consumentenorganisatie dit doe omdat die buiten die handelswetgeving vallen en rechtstreeks het belang van de consument behartigen.

Voor ons zijn het bedrijfsproblemen en daarmee moeten we eerst een klacht indien bij de handelsrechtbank en zo trapje per trapje omhoog tot in Straatsburg.







Tufke
EEn vraag heb je nu al werkelijk een mededeling gehad (of zelf gezien)
waarop staat WIJ LEVEREN U NIET MEER (dus geen van ze zeggen ,en ik heb horen vertel,of de broer van jan zijn zus zegt)
graag antwoord ja of nee.

wim ysbeer

Peter

Ze zouden beter maatregelen nemen tegen die winkels die 20 ? 30% boven de  aanbevolen prijs verkopen. Zij verzieken de markt, doordat de doorsnee klant niet beter weet en die hobby veel te duur vind.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Zo is dat Peter, voor ik Tufken leerde kennen, er zijn natuurlijk nog andere eerlijke winkeliers, maar Tufken is het dichts bij mijn deur, nu ja het dichts??
Dus voor ik naar Tufken ging hebben ze mij in het Antwerpse flink doen betalen voor mijn locs, ik noem natuurlijk geen namen, maar je mag gerust weten dat ik tot 130 euro meer betaalde voor dezelfde loc, ik heb daar eens 5 locs in ??n keer meegenomen, toen ik vroeg of er mss een procentje afkon, kreeg ik als antwoord dat ze heel veel huur moesten betalen voor het pand waar ze hun winkel in hadden, tel zelf maar even uit h?, 5 locs aan 309 euro!!!!
Enkele maanden later kwam ik gelukkig in contact met Tufken, dankzij dit forum, en als je dan daar de prijzen zag van identiek dezelfde locs sloeg ik steil achterover, het doet nog altijd pijn[:D], dus ik kan veel mensen begrijpen dat ze geen treinen willen of kunnen kopen voor hun kroost of voor henzelf!![:(]

tufken

Ik ben inmiddels al bedreigd over de prijzen,  2 x per telefoon en 1 per mail
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Peter

Niet laten doen Patrick. Degene die zoiets doet trekt toch aan het kortste eind. Alhoewel we kunen vermoeden wie zoiets zou doen, en die waarschijnlijk ook hun verkoop gestaag zien dalen, mogen we zelfs nog geen hint geven, wie zoiets doet. (zonder bewijs is het smaad of laster)
Met vriendelijke groeten
Peter