marklin Central Station

Gestart door wisselstromer, 31 januari 2005, 12:45:05 PM

dwizeno

@Pahasoft

Heb nog prut in mijn ogen, maar in elk geval deel ik grotendeels je mening ;)
 

Brunel

Het ging mij niet eens zozeer om de mening over het CS. Ik heb het ding nooit in actie gezien en ben zelf ook niet van plan er eentje aan te schaffen.
Maar M?rklin geeft al langer dat soort cursussen en dat vind ik op zich te prijzen. Het zegt in ieder geval niets over het CS.

Johnnytrein

Ik vraag me alleen af waarom zo een dagje info of cursus weeral zoveel geld moet kosten? Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

pahasoft

Hoi,

Oke dat punt is voor jouw. Ik beken dat ik nu pas even op de aangeboden link heb gekeken. Ik dacht dat speciaal een cursus alleen voor CS was; blijkt dus iets ruimer te zijn. Dat is wel aan te prijzen en excuus dat ik dit niet eerder had bekeken.

Brunel

Hai,

Geen punt. [^]
Overigens vind ik het ook te prijzen dat ESU en M?rklin (Roco met zijn Lokmaus hoort ook wel in dat rijtje) in ieder geval een poging doen om digitaal eenvoudiger te maken. Of dat ook gelukt is, moet iedereen zelf maar beoordelen.

groet,

Brunel (echt waar)

railbusje

Hallo Johhny,
Misschien omdat eten inbegrepen is?

n/a

Graag reakties van diegenen die al in het bezit zijn van een central Station. Hoe bevalt het systeem? Positieve of negatieve aspecten. Ik hoor het graag.

treinbeginner

Ik bezit er ??n met engelse of duits scherm.Werkt tot hier toe grandioos en heel tevreden.En als je al een esu - mobiel bedient hebt is deze een fluitje van een cent.
Alles wijs zich zelf uit.[:)]
 

thalysken

Hallo,

In de meeste marklin startsets kan je een zwarte trafo vinden, net zoals hier: http://www.oude-station.nl/images/29530.jpeg . Kan je deze trafo's gebruiken voor de central station?

Alvast bedankt

n/a

Hallo Thalysken,

Geen probleem om zo'n transfo met de CS te gebruiken, alleen beschik je dan niet over het volledige vermogen (50 VA) om je baan te besturen. Dit zal dan 18 VA zijn, wat neerkomt op het uitgangsvermogen van een mobile station.

thalysken

Hallo,

Even ter informatie. Marklin heeft blijkbaar bij de laatste update een (toch voor ons) belangrijke nieuwigheid laten intreden...



Anarchy

Op het ecos heb je ook zo enkele symbolen van Belgische seinen. Spijtig dat bij beide centrales had aanbod aan sein symbolen slechts z??r beperkt is! [V]


treinliefde

Dat is op naar een nieuwe rechtszaak tussen beiden of niet?

Maar Esu laat de mensen dan toch niet in de kou staan hier

Jurgen

Ik heb de folder eens vluchtig bekeken. Het ziet er goed uit, alleen de prijs valt wat tegen. ? 149 voor de update kan al tellen.

Mijn Central Station werkt goed zoals het nu is. Voor die ? 150 koop ik wel een loc.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.