Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Roco reeks 20

Gestart door Stefke, 20 april 2007, 23:19:40 PM

B-Modelbouw

H? Eddy ...

Als je 't niet erg vind mag je mij de foto's ook even doorsturen. Ik bezit de oude 2018 en om die degelijk te laten rijden, dacht ik ook in eerste instantie om een nieuwe aan te kopen en de kappen over te bouwen. Alvast bedankt.

eddy

hoi B-Modelbouw,
graag U e-mailadres en dan stuur ik de foto's graag door.
vriendelijke groeten eddy

55erke

Hoy
Ik vind die gele lichten van de gele 2024 ni mooi, kunt ge daar eigenlijk iets aan doen?
groeten
Johan

eddy

Dag Johan,

Ik heb een setje van brelec ingebouwd in een kap van een reeks 20,het is het setje dat voor de roco hld 80 gemaakt is.Past perfect.

groeten Eddy

Jurgen

Ik heb net de groene reeks 20 onder de kerstboom gevonden. De kerstman had die daar naar't schijnt laten liggen. [:D]

Mijn vraag: tot wanneer heeft de 2002 in de groene livrei rondgereden?
Het enige dat ik kan vinden op internet is dat hij als eerste standplaats Ronet had in 1976, nadien is hij overgeplaatst naar Stockem.
Het internet heeft verder geen vragen opgelost. [V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik heb net de groene reeks 20 onder de kerstboom gevonden. De kerstman had die daar naar't schijnt laten liggen. [:D]

Mijn vraag: tot wanneer heeft de 2002 in de groene livrei rondgereden?
Het enige dat ik kan vinden op internet is dat hij als eerste standplaats Ronet had in 1976, nadien is hij overgeplaatst naar Stockem.
Het internet heeft verder geen vragen opgelost. [V]

Heel mooi Jurgen, maar de gele en de blauwe 20 vind ik nog vetter, maar kom [:)] Wat betreft die groene 20. De eerste groene 20 die blauw werd geschilderd was in juli 1980 (HLE 2006). Daarna HLE 2016 in augustus 1981. Ik gok voor de laatste dat je meer naar midden-eind jaren 80 moet zoeken.

dgrr57

Om mijn site vergeten te kijken [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

HIER dus

Anarchy

Wauw, bedankt voor deze prachtige foto Patrick! Ik ga jouw website vanavond eens gans bekijken want dat ziet er z??r interessant uit.

http://www.tassignon.be/trains/scans/2025-Schaerbeek-19830123.htm

Anarchy

Ziezo, eindelijk heb ik na een tijdje te zoeken toch mijn gele 20 kunnen bestellen, met dank aan Krispy. En zoals ik wou wordt het de 2025! Nu had ik een vraagje. Iemand een idee hoe best de koperen sleepstukken van de stroomafnemers te vervuilen want die zijn niet om aan te zien! [:D]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Iemand een idee hoe best de koperen sleepstukken van de stroomafnemers te vervuilen want die zijn niet om aan te zien! [:D]

Er bestaan chemische "zwarters" voor koper, die toch de elektrische geleiding bewaren.
Verf is natuurlijk ook een middel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

nohab

nu 95 ? op de beurs van woluwe deze zondag[:D]

doomslu

citaat:
Geplaatst door nohab

Spreek je hier over de gele 20 ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Anarchy

citaat:
Geplaatst door nohab

Da's wel h??l goedkoop, maar zal ook wel DC analoog zijn zeker? In AC is de gele 20 moeilijker te vinden daar hij niet meer beschikbaar is bij roco. Gaat het over de gele? Nieuw of 2ehands?

nohab

2024 en 2025 geel/blauw, nieuw, een pyramide vol van reeks 20 Roco, ieder model nieuw voor 95 ? op de stand van een bekende handelaar, ik citeer geen naam