Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

De vernieuwde reeks 77/78

Gestart door Jurgen, 23 maart 2007, 21:50:37 PM

Jurgen

De mensen die Spoorwegjournaal kopen zullen het ongetwijfeld al gezien hebben.
Ik heb eerst eens smakelijk gelachen met de cover van het magazine. Daarna heb ik het artikel eens snel gelezen en ik moest nog lachen.
Vanaf nu rijdt er dus een reeks 77/78 met een stroomafnemer en nummer 7871 rond op onze Belgische spoorwegen. :D Men is van plan om dit met verschillende locs van deze reeks te doen. Indien er meer dan 30 locs op die manier uitgerust gaan worden, zullen we binnenkort ook een reeks 79 hebben.
En nu allen naar de winkel voor dit magazine, want ik heb geen foto's om te laten zien. :p
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Ik snap niet waarom je daarmee moet lachen. Tenslotte zijn het diesel-electrische locs, en ze op stroom laten rijden kan dus niet zo moeilijk zijn.

Trouwens, er hebben zelf stoomlocs op stroom gereden: http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/swisselec/swisselc.htm
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Bundesbahnfreak

1 april valt vroeg dit jaar[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

C.B.

citaat:
Geplaatst door Havoc

.. Tenslotte zijn het diesel-electrische locs, en ze op stroom laten rijden kan dus niet zo moeilijk zijn.



Nee, het zijn geen diesel-electrisch Loc's.
De 77/78 hebben geen electrische tractiemotoren.

Het is een zuivere diesel-hydraulische Loc.
Groetjes.
Claudio.

Frans HOOYBERGHS

1 april, daar heb ik ook aan moeten denken. Vreemd is het in elk geval. Er moet blijkbaar nogal wat worden gebricoleerd bij de NMBS! En hebben die locs van de 77/78 reeks zo weinig werk dat die nu ook voor het reizigersverkeer nog tijd hebben? Raar. Als je op Antwerpen Luchtbal staat zie je altijd weer opnieuw de ring rond Antwerpen dicht slibben met vrachtwagens, terwijl je geduldig wacht op weer een volgende trein die je wil vangen in je fotolens. Iedereen praat over Kyoto, kleine stofdeeltjes, te veel vrachtwagens, ... Maar bij de NMBS kan men zijn (goederen)locs inzetten voor het reizigersverkeer? Vreemd, maar er zal weer wel een goede verklaring zijn, na weer een nieuwe studie, die ...
Ik ben niet zo'n "slimme" mens, en zal het wel niet goed (willen) begrijpen zeker.

D_Loc

Mooi verhaal dat artikel van de 77/78/(79?). [:D]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

factageklerk

[:D]Ik fronste mijn wenkbrauwen ook toen ik de cover zag van spoorwegjournaal . bij Mehano gaan ze content zijn een nieuwe versie van de 77/78. Het enige wat ze moeten doen is er nog een panto op zetten[:D][:D]
 

railbusje

Hoe zit dat verhaal van die 77 motor nu in elkaar?
Ik had ergens gelezen dat er een zwakkere Belgische motor in zit i.p.v. de originele Duitse motor en dat er daardoor veel klachten zijn van te weinig vermogen.
Die reeks 77 is een Vossloh, is het een G 1700? Die heeft normaal 1700Kw terwijl de reeks 77 er maar 1150 heeft.

Jurgen

Waarom ik moest lachen? Gewoon om het zicht en het feit dat ze geen zware goederentreinen kunnen trekken. Nu wil men ze ook nog voor reizigerstreinen in gaan zetten. Lichte reizigerstreinen dan wel.
Men doet dit gewoon in afwachting van de nieuwe reeks 18.

Ik zie binnenkort nog een zware reizigerstrein met 2 of zelfs 3 77/78(/79?)'en op kop rijden.

Voorlopig vind ik het al een geslaagde aprilgrap ook al is het realiteit. Maar het is niet de eerste keer dat men bij de NMBS met zulk een vreemde dingen afkomt h?. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Ik hoop dat het een aprilgrap is, want ik vind niets lelijker dan een rangeerloc met een stroomafnemer. [xx(]
K'zal volgende week eens achter SJ gaan, ben benieuwd naar die machine.
Tom

Bert

citaat:
Geplaatst door Havoc

Ik snap niet waarom je daarmee moet lachen. Tenslotte zijn het diesel-electrische locs, en ze op stroom laten rijden kan dus niet zo moeilijk zijn.

Trouwens, er hebben zelf stoomlocs op stroom gereden: http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/swisselec/swisselc.htm


Die stroomafnemer zullen ze gebruiken om de rijtuigen van de nodige verwarming te voorzien. Hierbij zouden ze kabel om in treinschakeling te rijden ombouwen omdat ze die toch niet meer nodig hebben bij reizigerstreinen.
Die 78 ziet er nu toch wel echt belachelijk uit[:D]Ze deed me direct denken aan de CFL reeks 3600.
1 april??

Tom

Een belgische strijkijzer, t'is eens iets anders.
Tom

trainfreak

Het zal wel een aprilgrap zijn!

Als het echt zo is, dan zal het al zeker geen reeks 79 worden, maar eerder...euh niets[:D]
Het nummer zou dan in de 20 moeten liggen, maar daar is alles al bezet, tenzij ze 28 of 29 opnieuw gaan gebruiken.
Spoorse groeten
Dimitri

hobbyist

Het lijkt eerder op back to the fature of wil me er een hibride van maken om aan de milieunorm te voldoen.

doomslu

Spoorwegjournaal heeft ieder jaar zo'n aprilgrap, dacht ik. [;)]
Ik ben wel benieuwd om de foto te zien...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *