Nieuws:

Nu in MSM 253 BAAN: Werlte, lokale spoorsfeer in tijdperk II * Op de weg naar Maldegem

Hoofdmenu

De vernieuwde reeks 77/78

Gestart door Jurgen, 23 maart 2007, 21:50:37 PM

13erke

in oostenrijk kennen ze dat ook:

serie 1163 te Lienz (grens A-I)

Jurgen

Het gedacht dat het een echte loc is, speelt al een tijdje bij mij. Om zoiets te photoshoppen moet je al heel goed zijn. Alleen het verhaal dat men erbij vertelt lijkt een beetje vreemd. Het gedeelte over de vistrein is dan weer helemaal verzonnen volgens mij.
Waarvoor de loc uiteindelijk moet gaan dienen, dat is voor mij nog 1 groot raadsel.
Het enige dat ik zeker weet is dat er vreemde beslissingen genomen worden bij de NMBS.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

C.B.

Ik moet mijn woorden terug nemen want blijkbaar hebben ze effectief voor deze aprilgrap een panto geplaatst op de 78.
Ik ga morgen dit toch eens navragen op het Noord.[:D]
Groetjes.
Claudio.

Bundesbahnfreak

Blijft toch een geslaagde, maar het was nog mooier geweest met een Faively-panto ipv een ouwe ACEC.
Een dieselhydraulische lok met asbruggen ombouwen naar eentje met panto en tractiemotoren.  Boehaha[:D]

tt4403

Het is wel degelijk echt maar zoals reeds gezegd is het een grap van de mannen van TW FNND. Panto en ander nummer werden er gewoon voor de foto opgezet. Blijkbaar hadden ze daar weer niks anders te doen [:D]

Gezien de reacties die deze grap al teweeg gebracht heeft is het wel een geslaagde [8D]

trainfreak

citaat:
Geplaatst door tt4403

Het is wel degelijk echt maar zoals reeds gezegd is het een grap van de mannen van TW FNND. Panto en ander nummer werden er gewoon voor de foto opgezet. Blijkbaar hadden ze daar weer niks anders te doen [:D]

Gezien de reacties die deze grap al teweeg gebracht heeft is het wel een geslaagde [8D]

Pas maar op met 'gewoon'
De panto is er op vastgemaakt, de 7871 heeft al onder draad gestaan.
Ik vraag me nu alleen af welke 78'er de rol mocht vervullen[:p]
Spoorse groeten
Dimitri

D_Loc

Het vermoeden dat er een echte op stond kwam bij mij op door het feit dat er foto's vanuit verschillende hoeken in SJ geplaatst zijn. Dat maakte het Photoshoppen voor mij wat te onaannemlijk. In dat geval moet je eerder aan 3d modelling /CAD o.i.d. gaan denken.
Hopelijk lezen we in volgende nummer de ware toedracht van deze grap.

Misschien is het wel voor meet-doeleinden voor bijv. plaatsing van nieuwe bovenleiding, net als bij een meetrijtuig.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

theedooz

Ik zag het ook direct, Sicco. Dat kan nooit Photoshop geweest zijn, daar staat de panto er veel te goed voor op. Bovendien hadden ze dan het nummer veel professioneler kunnen veranderen. Ik vind de grap (want dat is het zeker) erg geslaagd! Beter dan die van de 1301 in B Gargo kleuren in op de baan (dat is 100% zeker Photoshop...)

diesels

citaat:
Geplaatst door theedooz

Ik zag het ook direct, Sicco. Dat kan nooit Photoshop geweest zijn, daar staat de panto er veel te goed voor op. Bovendien hadden ze dan het nummer veel professioneler kunnen veranderen. Ik vind de grap (want dat is het zeker) erg geslaagd! Beter dan die van de 1301 in B Gargo kleuren in op de baan (dat is 100% zeker Photoshop...)

Op welk bericht van mij reageer je nou???

groetjes Sicco

janjozef

het is en blijft een aprilvisje, maar toch een goed. Als je weet dat een van de schrijver in SJ ook op het noord werkt is er veel duidelijk denk ik.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

Het is inderdaad geen photoshop, hoewel men PS wel had kunnen gebruiken om de nummering bij te werken. De gebruikte loc was 7860 en de draad waar hij tegenstond stond effectief onder spanning.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Blokker_1999

Het is inderdaad geen photoshop, hoewel men PS wel had kunnen gebruiken om de nummering bij te werken. De gebruikte loc was 7860 en de draad waar hij tegenstond stond effectief onder spanning.

Weet je toevallig wanneer hij van zijn panto werd ontdaan?
Spoorse groeten
Dimitri

n/a

Ik kan daar geen datum op kleven aangezien ik zelf al lang niet meer op noord ben geweest. Ik weet wel dat hij er niet lang heeft opgestaan, hooguit 1 a 2 dagen. Net genoeg voor de fotograaf te laten langskomen. Daarna hebben ze hem er terug afgenomen.