Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

nieuw record

Gestart door glamo, 14 februari 2007, 10:10:14 AM

tufken

Ja dat wel, en daar heeft hij plaats genoeg voor te stoppen, de afstanden tussen die steden zijn wat groter.

En als ze er 1.000.000 Chinezen aan laten werken zoals ze vroeger soms deden zal dat rap klaar zijn.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Greg

Ik heb gehoord dat ze het pas gevestigde record van de 533 km/h opniuew zouden willen breken in een van de volgende weken en optrekken tot 560-570 km/h
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

loco

Dit stond vandaag in de Gazet van Antwerpen. Volledig kopieren mag wel niet, maar een beetje zal wel geen kwaad kunnen zeker? Het artikel is van Herman Welter en het stond op blz 9

TGV haalt recordsnelheid van 553 km/u

....

Het record werd gevestigd bij het plaatsje Passavant-en-Agonne. Het oude record bedroeg 515,3 km/u en dateert van mei 1990. Met de records willen de Franse spoorwegen vooral aantonen dat heel hoge snelheden mogelijk zijn op het spoor.

Op de TGV Est, die op 10 juni in dienst komt, zal 320 km/u worden gereden. Nu is 300 km/u de topsnelheid op het Europese spoornet.

In Belgi? staat het snelheidsrecord bij de spoorwegen op 354 km/u. Het werd tijdens een testrit gevestigd op de hogesnelheidslijn (HSL) tussen Bierbeek en Ans. "Hoewel in de dagelijkse praktijk 300 kilometer de topsnelheid is, werd deze lijn ontworpen voor 320 kilometer per uur. Bij een testrit moet de lijnsnelheid altijd ??n keer met 10 procent worden overschreden", zegt Infrabel-woordvoerder Guido Ardeel. Infrabel is de beheerder van de Belgische spoorweginfrastructuur.
Op het Belgische gedeelte van de HSL naar Nederland, gebouwd voor 300 km/u, werd tijdens testritten 336 km/u gehaald.


n/a

Tijdens de proeven van 1990 tegen 515,3 km/h werd er gebruik gemaakt van een speciale TGV (uitgerust met grotere wielen), werd de mechanische trekkracht in de bovenleiding opgedreven en werd eveneens de spanning opgedreven tot 30kV ipv 25kV.

Ik weet niet of dit bij deze testen ook zo was, maar het is toch duidelijk dat dit over testen gaat, zonder commercieel doel. Ge moet ook weten dat de luchtweerstand kwadratisch toeneemt met de snelheid. M.a.w: het verbruik van de trein gaat enorm oplopen bij dergelijke snelheden. De laatste commerci?le snelheden liggen rond de 320 ? 350km/h.

In alle geval: in Belgi? heeft een dergelijk project (meer dan 300km/h) maar weinig zin vanwege de korte afstanden.

Maglev? Dat zal altijd wel een controverse blijven, maar ik denk dat het buiten een paar prestigeprojecten niet echt loopt "als een trein".

Bert

Ze zouden beter hun geld in iets anders steken zoals het restaureren van stopplaatsen en stations...

Groeten
Bert

Greg

citaat:
Geplaatst door Bert

Ze zouden beter hun geld in iets anders steken zoals het restaureren van stopplaatsen en stations...

Groeten
Bert



Waarom denk je dat ze hun geld in zulke zaken steken?
Het is een stunt die de (wereld)pers haalt.
En dat is erg veel geld waard, want het is uiteindlijk pure reclame.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

n/a

Niet vergeten dat Alsthom ook de recordpoging heeft mee gefinancierd. En die jongens zijn niet ge?nteresseerd in stopplaatsen. Maar geef toe: kunnen zeggen dat je de snelste trein ter wereld hebt gebouwd staat toch mooi op uw 'CV'... en zeker als je weet dat ze in Azi? nog veel hogesnelheidstreinen gaan nodig hebben.

Groeten,
Werner

Greg

citaat:
Geplaatst door Werner

Niet vergeten dat Alsthom ook de recordpoging heeft mee gefinancierd. En die jongens zijn niet ge?nteresseerd in stopplaatsen. Maar geef toe: kunnen zeggen dat je de snelste trein ter wereld hebt gebouwd staat toch mooi op uw 'CV'... en zeker als je weet dat ze in Azi? nog veel hogesnelheidstreinen gaan nodig hebben.

Groeten,
Werner



Idd zo is het , gewoonweg 1 grote reclamestunt voor Alsthom, maar ook voor de SNCF.
Met de Taurus loc van Siemens (waar de NMBS er een deel van besteld heeft) hebben ze trouwens hetzelfde gedaan. De snelheid die ze behaalden was 357 km/h dacht ik.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Anarchy

Die taurus stond een tijdje geleden trouwens even in FSR.

Greg

Draagt hij nog altijd zijn beschildering van 357km/h?
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Greg

Draagt hij nog altijd zijn beschildering van 357km/h?
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Greg

Kwam ik tegen op youtube, van de recordpoging.


http://www.youtube.com/watch?v=x1Bel_LcjZg
http://www.youtube.com/watch?v=ih3-2v3FA_M&mode=related&search=

Het tweede filmpje is van de eerste recordpoging. (515 kmh)
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Peter

Roco brengt dit jaar trouwens een model van de Taurus in de rekord-schildering en met alle nodige aanpassingen, zoals bv. de lengte, de koplampen enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Greg

De nieuwe recordpoging heeft een nieuw record van net geen 575km/h opgeleverd.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Tom

574.8 km/h om precies te zijn met een franse TGV duplex met 3 rijtuigen.
Het was te zien op het VTM nieuws.
Tom