Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

nieuw record

Gestart door glamo, 14 februari 2007, 10:10:14 AM

glamo

met gehoord in het nieuws op de radio!
nieuw snelheidsrecord door twee loc's en drie wagons op de nieuwe lijn tussen parijs en straatsburg. 553km per uur!!!!
om welke locs zou het hier gaan?

mvg kurt
 

dgrr57

citaat:
Geplaatst door glamo

met gehoord in het nieuws op de radio!
nieuw snelheidsrecord door twee loc's en drie wagons op de nieuwe lijn tussen parijs en straatsburg. 553km per uur!!!!
om welke locs zou het hier gaan?

mvg kurt


een Franse TGV, 2 motorstellen en 3 rijtuigen, dus [:)].
Dit is wel een 'officieuze' record. Het was maar om te testen (dat zegt de SNCF). De offici?le testen beginnen in april.

glamo

inderdaad,ze hebben er wel bijgezegd dat het zonder passagiers was.
voor wat dienen zo een tests eigenlijk?

kurt
 

janjozef

Dat is simpel om een nieuw record te vestigen natuurlijk [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Greg

citaat:
Geplaatst door janjozef

Dat is simpel om een nieuw record te vestigen natuurlijk [:D]

Jan



Voila, en het brengt voor hun natuurlijk ook de nodige reclame mee.
Dit is zeker een onderliggende reden.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Roderik

Ik vind het allemaal een beetje raar.
Stel dat ze de snelheid van de TGV optrekken naar een fantastische 500km/uur (dat benadert de snelheid van een lijnvliegtuig maar dan zonder de kerosine dat dat verbruikt = RECLAMESTUNT) dan moeten ze in alle omliggende landen weer afremmen want in Belgi? duurt het weeral 250 jaar voor ze in de duizenden commissies en de 7 regeringen die ons land "rijk" is 500 km/u hebben goedgekeurd. In Nederland zijn ze nu tot de conclusie gekomen dat ze niet genoeg know-how hebben om hun stuk van de lijn af te werken...
Wat brengt het op? Inderdaad een mooie, chauvinistische "Wij zijn de rapste" en ook niet meer dan dat.[:(]
Always be modelling!

tufken

500 km/u dat is volgens mij niet haalbaar, zeker niet in Belgi? en Nederland.

Bij een snelheid van 520 km/u heeft hij 32 km nodig om te stoppen, ja ik geloofde het eerst ook niet.

Bij +- 300 a 325 km/u is dit 8 km.

Dus moet hij beginen remmen in Antwerpen om in Gent stil te staan  [:D][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Peter

Kan hij beter ineens blijven stilstaan...spaart energie [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

En hoeveel km hadden ze nodig om die 553 km per uur te halen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

citaat:
Bij een snelheid van 520 km/u heeft hij 32 km nodig om te stoppen,


Heb er geen probleem mee om dat te geloven. Die tgv's dat is achterhaalde technologie van de vorige eeuw. Enige serieuse alternatief voor boven de 250km/h is de maglev. Maar dat zullen de fransen nooit willen, want het komt van duitsland.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tufken

Dat weet ik niet, dit staat hier op een docu over de TGV en ICE, ik kon het zelf haast niet geloven 32 km !!!!!!!
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Havoc

Die tgv's dat is achterhaalde technologie van de vorige eeuw.

Zo lust ik er nog wel een. Stoomlocomotieven is achterhaalde technologie van de eeuw daarvoor.

citaat:
Enige serieuse alternatief voor boven de 250km/h is de maglev. Maar dat zullen de fransen nooit willen, want het komt van duitsland.


Ik denk eerder dat de Fransen hun gezond verstand gebruiken. De Maglev is te gecompliceerd en te duur. Daar zijn ze nu al veertig jaar mee bezig, en het wil niet echt doorbreken.

loebaske

Op het nieuws van 19u hebben ze beelden laten zien vanuit de cabine, als je het mij vraagt ziet de bestuurder na 10min. toch niet meer wat er gebeurd op het spoor [:)] die bovenleidings palen flitsen gewoon voorbij....

janjozef

Met 553 km per uur dan rijdt die trein van parijs naar Marseille zonder in Lyon te kunnen stoppen wegens te kort bij, dus gewoon niet echt commercieel haalbaar. Als hij 32 km nodig heeft om te stoppen kunt ge bijna stellen dat hij evenveel nodig heeft om aan de 553km te komen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

T03

En met passagiers geladen mag hij zowizo die snelheid niet halen.
Is een goede publiciteit naar buiten toe, denk maar aan grotere landen zoals bev China die in volle economische groei is, daar wat TGV's gaan verkopen, zal de Fransen wellicht niet storen.

Marc
"I have a train riding in my brain"