Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

ViTrains makes SNCB Serie 16 + NS Stadler GTW 2/6

Gestart door Ralf Wittkamp, 31 januari 2007, 00:15:14 AM

Bundesbahnfreak

Wat die stukjes betreft: aan alles zit twee kanten. Monteren ze die stukjes in de fabriek, is het duurder en loop je kans dat die fijne dingen afbreken tijdens het transport of uitpakken. Geven ze die stukjes los erbij, loop je kans dat een hele hoop mensen die niet monteren (A, omdat ze niet handig genoeg zijn, geen verwijt hoor, of B omdat ze vinden dat ze al gemonteerd zouden moeten zijn)
Op een Duits forum is er een hele diskusie pro en kontra "losse stukjes" bezig. Ik vrees dat het moeilijk is voor iedereen goed te doen.

Hallo Peter,

Ik heb die stukjes altijd plezant gevonden om te monteren, we zijn toch modelbouwers voor iets zeker[8D]

Groeten

Rudy

Peter

ik vind het wel plezant om al die stukjes te monteren, zowel op loks als op wagens. Je bent eens even met iets anders bezig en over het algemeen zijn het slechts werkjes van korte duur. Iemand die modelspoor doet naar Amerikaans voorbeeld, heeft het nog beter. Wagens en loks in bouwdoos aan zeer lage prijzen. Zelf te monteren en schilderen. Op dat punt lopen ze hier in Europa jaren achter.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Laat ze maar al die kleine stukjes gerust bijvoegen, we zijn tenslotte modelbouwers....en als men wil dat al die tukjes er al opstaan............??n adres artisanale locs...dan betaal jij de mensen die misschien van hun hobby hun beroep hebben gemaakt....
Dus bij deze...mijn hobby is jullie stukjes of kleine prutsen te monteren...aan 25? per uur [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Arbeco

Inderdaad jongens, ik vind het ook leuk om eens lekker te modelbouwen op de vierkante centimeter, dus laat maar komen die onderdeeltjes! Je krijgt zo het gevoel dat je een stukje meerwaarde aan je model toevoegd, zo ervaar ik het tenminste. Alleen als je een paar wagens tegelijk koopt, wordt het natuurlijk wel monniken werk...[:D] Binnenkort zal de 16 ook wel bij mij in de kast staan, ik vind het een erg mooi model geworden.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

BD1701

Beste forumgenoten, ik ben deze week met tweede 16 gaan halen, namelijk de 1608 in de "gold"-uitvoering. Ook deze uitvoering is uiteraard prachtig werk van ViTrains, maar toch zit ik met een klein vraagje namelijk wat betreft de locnummer, die is zowel op de fronten (kop van de loc dus) en op de zijkanten van de loc heel moeilijk tot bijna en dan vooral op het front niet leesbaar. Is dit bij de anderen die zo'n exemplaar hebben ook het geval of zou het misschien een kleine opdrukfout zijn. Uiteraard is het zo dat de kleur van de loc al zoieso moeilijk is om daar dan nog eens dat "gold" locnummer op te plaatsen denk ik, maar toch graag even jullie reactie? En eventueel ook een foto's als dat kan.

Alvast bedankt

Gerry

Hier een fotoke van mijn 1608. Prachtige loc, op de slecht leesbare locnummers na.

BartT

Ik vind het zeer slordig van Casini van Euroscale dat hij mijn klacht over het ontbreken van onderdelen niet heeft beantwoord.
Geen enkele reactie. Via dit forum bernam ik dat er meerdere klachten zijn over ontbrekende onderdelen, dwz een zeer slordige controle. Dit zal waarschijnlijk mijn laatste ervaring met Vitrains zijn.
Als ik de Vitrains Reeks 16 met die van M?rklin vergelijk zie ik dat het vierkant "blokje" op het dak op een andere plek zit. Is dit in werkelijkheid ooit verhuist op het dak, zijn er misschien 2 uitvoeringen of heeft 1 van beide fabrikanten het mis.....??

groetjes,

Bart
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

dgrr57

citaat:
Geplaatst door BartT

Ik vind het zeer slordig van Casini van Euroscale dat hij mijn klacht over het ontbreken van onderdelen niet heeft beantwoord.
Geen enkele reactie. Via dit forum bernam ik dat er meerdere klachten zijn over ontbrekende onderdelen, dwz een zeer slordige controle. Dit zal waarschijnlijk mijn laatste ervaring met Vitrains zijn.

Meerdere klachten met positieve antwoord. In het frans geschreven ?

citaat:

Als ik de Vitrains Reeks 16 met die van M?rklin vergelijk zie ik dat het vierkant "blokje" op het dak op een andere plek zit. Is dit in werkelijkheid ooit verhuist op het dak, zijn er misschien 2 uitvoeringen of heeft 1 van beide fabrikanten het mis.....??

Onlangs het ik die foto hier gepost (foto niet van mij)

Anarchy

Bart,

"Dat blokje", bedoel je daarmee het vierkante blokje dat rechts van de linkse panto staat? Dat is van de overspanningsafleider. Dus dit zou mij raar lijken moest dit eens verplaatst geweest zijn. Ik denk eerder dat ??n van de fabrikanten een foutje heeft gemaakt, maar zeker ben ik niet.

BD1701

Wat de onderdelen betreft, ik had ook toen ik mijn 1604 gekocht had en hem begon de details te monteren 4 ontbrekende looproosters boven de buffers. Ik heb onmiddelijk gebeld naar mijn winkelier en die heeft op zijn beurt dierekt een mailtje gestuurd naar mr. Casini. dag nadien had mijn winkelier al een mailtje terug gekregen dat hij die ging opsturen naar hen, en jawel de week na aankoop waren de ontbrekende stukken al bij mijn winkelier. Dus wat mij betreft toch goede service hoor.

Tom

We mogen ook niet vergeten dat we met een jonge firma te maken hebben.
Tom

BartT

Vergelijkende met de foto (van dgr57) lijkt M?rklin het bij het juiste eind te hebben. Op mijn foto is duidelijk het onderscheid te zien HOE VOEG IK DE FOTO TOE?. Ook de (waarschijnlijk) de hoofdschakelaar op het dak is er niet bij Vitrains. Wat de functie van het blokje is weet ik niet.
Mijn mailtje naar Casini was trouwens in het Nederlands en in het frans!
Bart
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

Anarchy

Bart,

Het blokje is de "soul?", dat is van de overspanningsafleider.
Wat bedoel jij met "hoofdschakelaar op het dak"?

doomslu

citaat:
Geplaatst door BartT

Vergelijkende met de foto (van dgr57) lijkt M?rklin het bij het juiste eind te hebben. Op mijn foto is duidelijk het onderscheid te zien HOE VOEG IK DE FOTO TOE?. Ook de (waarschijnlijk) de hoofdschakelaar op het dak is er niet bij Vitrains. Wat de functie van het blokje is weet ik niet.
Mijn mailtje naar Casini was trouwens in het Nederlands en in het frans!
Bart

Foto's toevoegen staat hier uitgelegd : http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=121
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *