Bypass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N - II

Gestart door RobVille, 09 september 2026, 13:52:10 PM

RobVille

Gebruik inderdaad een thermische snijder, soms een vlijmscherp lemmet. Rotzooi valt wel mee.

De contouren van het landschap zijn min of meer uitgesneden en de volgende stap wordt de afwerking door het bekende poeder.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

SuSke

't is inderdaad polystyreen - mea culpa
EPS: expanded polystyrene - dus de bolletjes
Xps: extruded polystyrene - het vastere spul van relatief zacht tot beenhard
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RobVille

Het accent komt nu te liggen op de enkelsporige boogbruggen. Alle pijlers zijn nu uitgelijnd en vastgelijmd. De bruggen liggen er nog losjes op. De ruwe vorm van het landschap onder en achter deze bruggen is nu klaar. Nu het landschap nog verder uitwerken. Mijn opzet is om voor de definitieve afwerking waarbij de kleurtjes en de vegetatie aan bod komen, hulptroepen in te schakelen.

Omdat de bruggen dik 220 cm lang zijn, overweeg ik om deze eerst op de pijlers uit te lijnen en vervolgens vast te lijmen. Op die manier, denk ik, heb ik een solide basis om de rails te leggen. Bij de keuze van de rails neig ik om niet meer te kiezen voor flex-rails. Zelf denk ik om, nieuwe, railstukken ter lengte van de bruggen met een overlap aan elkaar te verbinden, deze te wheatheren en als geheel, netjes in het midden op de bruggen te lijmen. Aan beide zijden, buiten de brugdelen, komt dan de voeding. Trouwens de rails schoonmaken is weer een ander probleem.

Rob
and

RobVille

Vanmiddag kwam het spul van Evan binnen, kon het niet laten maar een begin gemaakt met het afwerken van de tempex.

Rob
and