Nieuws:

Nu in MSM 270 TEST: NMBS reeks 17 van A.C.M.E./Treinshop Olaerts | L.S.Models I11 OUIGO | L.S.Models I11 EuroCity | NMBS stortwagen type 1212H van REE | Autotransporter TA52 van Makette | Kato Class 66 Lineas met geluid | Stoomloc nummer 4 VSM van ESU

Hoofdmenu

china en onkosten

Gestart door raf, Gisteren om 20:17:12 PM

raf

3 keer 20 ledjes besteld met verschillende kleur ok 3 euro er bij .in dezelfde winkel ook 60 weerstanden en ook 3 euro er bij
als ik nu nog condensatoren en 7805 en dergelijke bestel ben je aan inport duurder uit dan de onderdelen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Boemeltrein

Tja, dat was enigszins de bedoeling van die 3 euro, om de Chinese dumping af te remmen...
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

bekie

Als ik de uitleg uit de media goed heb begrepen, dan wordt er per soort materiaal - ook al zit het in hetzelfde pakje - telkens 3 euro bijgerekend. Het is dus niet per pakje, maar per soort in een pakje, zoals Raf heeft ervaren. Als het de moeite waard is, dan denk ik zo: als je bij Rei... Con... enz iets besteld, dan komt er ook gemakkelijk onredelijk veel verzendkosten bij, ....

stoomlokje

We weten dat die bandieten in het europees parlement nu eenmaal dikke gangsters zijn. >:(
Zij zullen hun zakken wel vullen met onze belastingcentjes ( die elk jaar ook hoger worden ) :'(

Dirk

Citaat van: stoomlokje op Gisteren om 22:56:11 PMWe weten dat die bandieten in het europees parlement nu eenmaal dikke gangsters zijn. >:(
Zij zullen hun zakken wel vullen met onze belastingcentjes ( die elk jaar ook hoger worden ) :'(

Euhh, meen je  dat nu? Vind ik toch wel geen intelligente reactie,

Mvg
Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

stoomlokje

ik meen dat zeker , van mij mag je dat tegen die gangsters zelfs gaan vertellen, het zijn alleen maar zakkenrollers om hun eigen zakken te vullen. >:(
Noot: ik kocht vroeger ( in de goede oude tijd, en nu soms ook nog ) bij reichelt, maar die halen hun producten ook uit de CN, allen verkopen ze het met 400% winst.
Daarbij komt dat hun aanbod ook danig is geslonken.
Bij Conrad durven ze het zelfs al aan om niet meer per stuk te verkopen, maar in bulk, voor sommige artikelen.
Daarbij komt dat hier in de EU nog bitter weinig van electronica componenten te verkrijgen zijn , en dan zijn er nog de zéér dure verzendkosten bovenop, maar dat interesseert die kwieten van de unie niet.
Ik weet jouw verblijfplaats niet, hoeft ook niet, maar kan je wel vertellen dat als ik hier in de streek iets van electronicaonderdelen moet halen, al zeer grote afstanden moet afleggen om nog een handelaar te vinden. ( zou zelfs niet meer weten waar ergens. )

raf

voor een zakje leds betaal ik 2.97 en voor de weerstanden betaal ik 1.79 verzend kosten 1.99
met alle belastingen er bij kom ik dan op 13.99
nu als ik  5 zakjes van elk koop betaal ik  21.40 .geen transpart kosten en komt het totaal op 28.66
nu mag je raden wat ik gekocht heb .

als ik hier naar een winkel kan gaan moet ik naar hasselt (ongeveer een 25 à 30 km enkel)
en dan nog kijken of ze alles hebben anders kun je nog eens terug
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Boemeltrein

Citaat van: stoomlokje op Gisteren om 23:45:14 PMDaarbij komt dat hier in de EU nog bitter weinig van electronica componenten te verkrijgen zijn
En waarom denk je dat zo is? onze bedrijven hebben op zoek naar meer winst en dividend, hun productie verplaatst naar Azië waar mensen werken voor een appel en een ei, onze mensen aan de dop maar na enige tijd hebben ze daar gewoon het zelfgemaakt voor zichzelf om dan met massale staatssubsidies te dumpen in de E.U. en de U.S.A. zodat elke lokale concurrent van de markt weggeveegd werd...dis het economisch model van bv China, hebben zei met zonnepanelen gedaan en nu met auto's. Er gaan hier nog velen naar de dop moeten gaan en die mensen hebben dan geen centjes voor hun modelspoorhobby :-\
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Den Eric

Der zijn nog kleine winkels waar je dit soort van materiaal ook kunt krijgen hoor MAAR het moet allemaal GRATIS kunnen geleverd worden en we WILLEN ons zeker niet meer verzetten om eraan te geraken. Er wordt hier regelmatig geschreven "Google is uw vriend" dus gemakkelijk op te zoeken waar ge zulke winkeltjes kunt vinden en neen die liggen niet onder de deurmat voor je deur. Denk dat de mentaliteit van ons belgskes (enfin als er nog van bestaan natuurlijk) wat zal moeten veranderen en de rest gaat me geen ballen aan. ;D
Den Eric

rgp

@ den Erik; boenk erop.

We willen alles gratis, we vinden hier alles te duur, maar staan te bleiten en eisen royale sociale plannen als we aan den dop vliegen.

Mss harder werken, langer werken, of gewerkt hebben, zou wel eens een oplossing kunnen zijn ?

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Tothebeach

Citaat van: raf op Vandaag om 08:14:35 AMals ik hier naar een winkel kan gaan moet ik naar hasselt (ongeveer een 25 à 30 km enkel)
en dan nog kijken of ze alles hebben anders kun je nog eens terug
gr raf 

Pak gewoon even die auto, rijdt even over de grens, vergelijk de benzineprijs en tank gewoon weer waar je gewoon bent. Je electronica is dan gewoon gratis bij een tank benzine.

nmbssncb

EU en Invoerrechten

BE en Invoerrechten

Willy

P.S.  Verhuis naar de VS en maak kennis met de Keizer van de Willekeurige Importtarieven.
Willy

Klaas Zondervan

Het onderliggende probleem is dat het aantal pakketjes uit China de pan uit rijst.
Het gaat niet om een paar pakketjes, of een paar honderd. In Nederland zijn het 3 miljoen pakjes per dag en in België zal het ook om een vergelijkbaar aantal gaan.
De douane heeft gewoon geen mankracht om dat allemaal te controleren.

Daarbij komt dat de verzendkosten absurd laag zijn. Voor het bedrag dat je betaalt kan bpost of postnl het niet eens van jou naar je buurman brengen.

Het is dus logisch dat de EU daar een dam gaat opwerpen. Dat doen ze nu door een heffing per artikel, maar het zou ook anders kunnen. Ze zouden kunnen overgaan naar een 100% controle van alle pakketten. Dan duurt het 3 jaar voordat je je bestelling in huis hebt. Nou, dan is het gauw gedaan met bestellen uit China.

stoomlokje

Het probleem is hier dat die bazan van grote bedrijven nooit genoeg verdienen , alhoewel ze de centjes niet meer kunnen tellen, hetzelfde voor die politiekers, die van de kleine man enorme besparingen vragen, maar zelf het 10 voudige, of meer, krijgen per maand op hun loonbriefje.
Dat die eens gaan besparen, en een hoop van hun collega's afdanken.
Een landje, een zakdoek groot, maar wel 5 regeringen hebben, met de daarbijhorende politiekersen aanhang.
Daar gaat een enorm bedrag naartoe, zelfde voor die Europese, kost ons veschrikkelijk veel geld.
Waarom moet een hardwerkende arbeider, die zijn werk perfect doet, met een maandloon van 2500 tot 3000 Euro bruto (1500-1800€ netto) toekomen, en een politieker die alleen maar zit te zeveren en vreten op onze kosten , er zo'n 25000 € krijgen?
Dat krijg je mij niet meer uitgelegd.

Tothebeach

voordat we helemaal stemmingmakerij krijgen, mag ik graag even weten waar je je gegevens vandaag haalt. Heb je wat bronnen die dit aantonen?