Railverbinders

Gestart door Mickey, 14 februari 2026, 14:04:57 PM

SuSke

Citaat van: Mickey op 16 februari 2026, 21:21:25 PM...
Ik ga niet ontkennen dat deze ervaren mensen geen ongelijk hebben, maar ik ben gewoon iemand dat sommige zaken wil gebruiken waar ze niet echt voor bedoelt zijn en dat is niet alleen op dit gebied, maar ook met bepaalde computerprogramma's en de ene keer valt dat mee, de andere keer valt dat tegen
...

Als je dan zo'n 'out of the box' denker bent, waarom stel je dan de vraag en doe je het niet gewoon. Dan ken je het antwoord gelijk in plaats van nu een hoop mensen tegen je in het harnas te jagen door steeds wisselende informatie te geven en je vraagstelling constant te veranderen.

my last 2c€ on this topic
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

#12  en  #19  >
citaat:  "...of het mogelijk zou zijn het plaatje  (van het draadaansluitklemmetje)  te te plooien.
Bij het grote stuk te plooien waar de hoek zit, het kleine plaatje vlak boven het    aansluitklemmetje    of iets hoger
Zodoende dat ik beide   aansluitklemmetjes   "onder" tafel kan wegwerken en op een simpele manier mijn kabeltjes kan aansluiten ..."

Productie van H0-Profi-rails is naar verluidt gestopt sinds +/- het jaar 2020. Als je toch nog met die geweldige aansluitklemmetjes wilt starten A°2026, zijn deze en blijven deze nog beschikbaar?  Zo ja, uitproberen.  Zo niet, een andere oplossing toepassen....

janieburton

Citaat van: Mickey op 17 februari 2026, 05:39:53 AM
Citaat van: Klaas Zondervan op 16 februari 2026, 21:28:59 PM
Citaat van: Mickey op 16 februari 2026, 21:15:33 PMMaar op één of andere manier denken sommige mensen dat ik de railverbinder of het kabelklemmetje wil plooien.
Ja, dat denken we om wat je schrijft in de startpost:

citaat: Kunnen deze verbindingen eventueel geplooid worden zonder te breken?

Doordat je deze vraag stelt denk ik dat je dat van plan bent. Maar als je dat niet van plan bent, waarom stel je de vraag dan? Dat is toch zinloos?

Beste Klaas, jij gebruikt steeds de juiste woordkeuze?
En als je na 2 pagina's nu nog steeds niet weet waarover het gaat of wat er bedoelt word, waarom blijf je dan antwoorden?
Dat is toch ook zinloos?

Beste,
Waarom wil je het wiel terug uitvinden?
Die plaatjes die jij bedoeld zijn ontworpen met een bepaald doel, indien je daar iets aan veranderd dan zal het met een zekerheid van bijna 99,99% niet meer werken en heb je geld weggegooid, het is jouw geld, probeer het en laat ons het resultaat weten of het gelukt is wat jij in gedachten had.

Het simpelste en meest efective is zoals hier velen schreven is gewoon solderen, aan de raillassen of gewoon op het spoor.
Je moet niet steeds proberen het warm water terug uit te vinden.

Mbt tot je vraag: "Beste Klaas, jij gebruikt steeds de juiste woordkeuze?"; Michael als je zelf niet tot de juiste woordkeuze kunt komen dan is er een oplossing sinds kort voor dat probleem en dat is namelijk Chatgpt; in chatgpt plaats je je kramikelijke zin en chatgpt zal er een perfecte zin van maken zodat wij het begrijpen.

Succes verder!
Maar vergeet niet ons te melden of het gelukt is met het plooien van de aansluitklem en je je het verwachte resultaat hebt bereikt.

Mickey

Citaat van: janieburton op 17 februari 2026, 13:00:58 PMWaarom wil je het wiel terug uitvinden?

Zoals vele hier redeneren hebben hun blijkbaar nog nooit iets geprobeerd in hun leven (of ze durven het niet toegeven)
En dan gaat het niet alleen over een spoorbaan.
Of iets gedaan waarvan het de bedoeling niet was dat het zo moest gedaan worden.
Ze breken het gewoon af zonder het ook maar eens geprobeerd te hebben.

De wereld verbeterd dagelijks, het wiel word dagelijks weeer opnieuw uitgevonden.
Jongeren kunnen veel leren van de ouderen, maar omgekeerd ook en blijkbaar zijn daar veel mensen bang voor om dat te willen zien.
Men is nooit te oud om iets te leren en al doende leert men.
Met schade en schande leert men het ook
Maar als je nooit eens iets probeert, dan weet je ook niet of het zal lukken.

Her en der worden toch ook tips en tricks gepost van mensen die iets geprobeerd hebben (zonder hier eerst iets te posten want het zou godslaster zijn om het op een andere manier te doen waarvoor iets gemaakt is)
Is gewoon hetzelfde als het wiel opnieuw uitvinden

En welk nu heeft het om hier te laten zien of het gelukt is ja of nee.
Ze lezen toch maar enkel wat ze willen lezen.
Anders zouden ze al lang weten dat het antwoord op mijn vraag reeds beantwoord is geweest!!! (zie #14)
En mijn antwoord zie #16.
En ook, er zullen misschien al enkelen het geprobeerd hebben.
Als het mislukt zou zijn, zouden ze het maar al te gauw posten.
Maar als ze het hier afbreken en zien dat het misschien toch wel zou lukken kunnen ze gezichtsverlies lijden.

En het is trouwens ook de allerlaatse keer dat ik hier iets gepost heb, want je word hier gewoon afgebroken omdat je iets wil proberen dat hen niet aanstaat en waarvoor ze ook geen afdoend antwoord kunnen geven

Klaas Zondervan

Citaat van: Mickey op 17 februari 2026, 13:39:31 PMZoals vele hier redeneren hebben hun blijkbaar nog nooit iets geprobeerd in hun leven (of ze durven het niet toegeven)
Je kunt niet weten wat ik allemaal heb geprobeerd. En hoeveel van die probeersels mislukten.

Wat je nu aan het doen bent is op zijn goed Hollands: Jijbakken.

stoomlokje

Citaat van: Mickey op 17 februari 2026, 13:39:31 PM
Citaat van: janieburton op 17 februari 2026, 13:00:58 PMWaarom wil je het wiel terug uitvinden?

Zoals vele hier redeneren hebben hun blijkbaar nog nooit iets geprobeerd in hun leven (of ze durven het niet toegeven)
En dan gaat het niet alleen over een spoorbaan.
Of iets gedaan waarvan het de bedoeling niet was dat het zo moest gedaan worden.
Ze breken het gewoon af zonder het ook maar eens geprobeerd te hebben.

De wereld verbeterd dagelijks, het wiel word dagelijks weeer opnieuw uitgevonden.
Jongeren kunnen veel leren van de ouderen, maar omgekeerd ook en blijkbaar zijn daar veel mensen bang voor om dat te willen zien.
Men is nooit te oud om iets te leren en al doende leert men.
Met schade en schande leert men het ook
Maar als je nooit eens iets probeert, dan weet je ook niet of het zal lukken.

Her en der worden toch ook tips en tricks gepost van mensen die iets geprobeerd hebben (zonder hier eerst iets te posten want het zou godslaster zijn om het op een andere manier te doen waarvoor iets gemaakt is)
Is gewoon hetzelfde als het wiel opnieuw uitvinden

En welk nu heeft het om hier te laten zien of het gelukt is ja of nee.
Ze lezen toch maar enkel wat ze willen lezen.
Anders zouden ze al lang weten dat het antwoord op mijn vraag reeds beantwoord is geweest!!! (zie #14)
En mijn antwoord zie #16.
En ook, er zullen misschien al enkelen het geprobeerd hebben.
Als het mislukt zou zijn, zouden ze het maar al te gauw posten.
Maar als ze het hier afbreken en zien dat het misschien toch wel zou lukken kunnen ze gezichtsverlies lijden.

En het is trouwens ook de allerlaatse keer dat ik hier iets gepost heb, want je word hier gewoon afgebroken omdat je iets wil proberen dat hen niet aanstaat en waarvoor ze ook geen afdoend antwoord kunnen geven

Mickey,
Ik volg nu al heel de tijd uw conversatie, hier is wat ik ervan denk:
Is het je alleen maar te doen om wat pagina's uit verveling te vullen?
Als je de afbeeldingen zelf goed had bekeken en nagedacht, had je zelf al tot een oordeel kunnen komen.
Als je die kleine beugel zou plooien, waar komt dan de aansluiting terecht ?????
Deze komt dan in de onderplaat terecht en zou je niet kunnen gebruiken.
Dat had je zelf ook kunnen zien, of is het je alleen maar te doen om hier wat flauwekul te posten?? >:(  >:(  >:(
Hier wordt ik pisnijdig van dat je dan nog zulke reacties durft te schrijven op de mensen die het wel goed bedoelden.  :'(  :'(

rgp

Modelbouw moet plezant blijven, maar er zijn toch grenzen.

Mickey, van in het begin wil je de betweter spelen, en blijf je doordrammen tot wanneer iemand gaat posten: "geweldig idee". Not dus.

De ervaringen van mensen die al heel veel gerealiseerd hebben, sla je in de wind, omdat je angstvallig wacht tot wanneer iemand jouw idee geweldig vindt.

En proza schrijven, om geleerd te doen, maar wel dt fouten schrijven aan de lopende band is ook niet echt serieus.

Post je niets meer ? Ik denk niet dat de lezers veel gaan missen.

Tot nooit meer

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

raf

ik ben aan het bouwen en hou me niet meer bezig met onzin .ik wil binnen de korste keren terug kunnen rijden op mijn baan
juist bij mpeterl iets gezien om modules mooi weg te werken en toch beschikbaar laten moet er nog iets aan gedaan worden
kost bijna niets en is een heel handige manier
twee scharnieren en een paar plankjes
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Herwig

?   in de veronderstelling dat voorgaand bericht bij vergissing hier niet op z'n plek staat