Waar is de tijd gebleven

Gestart door Peter, 31 oktober 2025, 12:28:38 PM

rgp

Peter,

De meeste van die winkels waren weg VOOR het online gebeuren !
De troeven van een fysieke winkel zijn tov online:
- Voorraad hebben dat je kunt zien met je eigen ogen
- Kennis van het product.

En laat dat nu juist ontbreken !

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Ronald

Nadeel van een fysieke winkel: je koopt teveel en komt thuis met spul wat je eigenlijk helemaal niet nodig had  ;D

Klaas Zondervan

Citaat van: rgp op 04 november 2025, 10:48:25 AMDe troeven van een fysieke winkel zijn tov online:
- Voorraad hebben dat je kunt zien met je eigen ogen
- Kennis van het product.
Ik ken niet precies de situatie in België, maar in Nederland hebben we een aantal vrij grote on-line winkels die ook nog een fysieke winkel hebben. En die hebben ook kennis van zaken.
Voordeel is: als je weet wat je wil, bestel je on-line. Wil je meer uitleg, dan ga je er naar toe.

Herwig

Citaat van: Ronald op 04 november 2025, 10:54:20 AMNadeel van een fysieke winkel: je koopt teveel en komt thuis met spul wat je eigenlijk helemaal niet nodig had  ;D 

En het geweldige "mandje" bij online-winkels dan ?   Klikkerdeklikkerdeklik en je krijgt dan 'leuke' dingetjes geleverd die je feitelijk helemaal niet nodig had .  Trouwens wat is "nodig" in onze hobby-context ?

Over de vroegere échte winkels:  herlees naar believen de vroegere uitgebreide forumconversaties hierover ;)

Bundesbahnfreak

Citaat van: Herwig op 04 november 2025, 12:26:20 PM
Citaat van: Ronald op 04 november 2025, 10:54:20 AMNadeel van een fysieke winkel: je koopt teveel en komt thuis met spul wat je eigenlijk helemaal niet nodig had  ;D 

En het geweldige "mandje" bij online-winkels dan ?   Klikkerdeklikkerdeklik en je krijgt dan 'leuke' dingetjes geleverd die je feitelijk helemaal niet nodig had .  Trouwens wat is "nodig" in onze hobby-context ?

Over de vroegere échte winkels:  herlees naar believen de vroegere uitgebreide forumconversaties hierover ;)

Inderdaad Herwig
En dat men ook eens beseft dat handelaars ook met pensioen gaan en vaak geen opvolging hebben.

Michael

Ik heb mijn jeugd door gebracht in  Denderleeuw, en niet vaak maar af en toe gingen we naar Aalst, als ik het goed heb zat er een Marklin store in de kattenstraat, wat heb ik daar staan kijken en dromen bij die vitrine. Heerlijk om terug te denken aan die tijd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

ik heb persoonlijk altijd van andere zaken gedroomd ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 04 november 2025, 12:26:20 PM

De oorzaak van al dat kopen ligt reeds lang bij, jawel; de betaalkaart!
Voor die bestond kon je niet meer uitgeven dan je op zak had.... :D

;)

Stieven76

Citaat van: Michael op 04 november 2025, 15:49:27 PMIk heb mijn jeugd door gebracht in  Denderleeuw, en niet vaak maar af en toe gingen we naar Aalst, als ik het goed heb zat er een Marklin store in de kattenstraat, wat heb ik daar staan kijken en dromen bij die vitrine. Heerlijk om terug te denken aan die tijd.

Die is begin dit jaar of vorig jaar ergens gestopt dacht ik. Ik stuurde mijn dochter toen ze nog in het middelbaar zat daar soms wel eens langs om verfjes te halen  ;D