een oplossing......

Gestart door Metpetergaathetbeter, 30 september 2025, 11:40:27 AM

Bundesbahnfreak

Citaat van: Rangeerduivel op 09 oktober 2025, 21:43:49 PM
Citaat van: RUNE op 09 oktober 2025, 19:46:07 PMZouden we dit topic nu niet stilletjes afronden en ons met leukere dingen bezighouden.

Niemand houdt je toch tegen om je met leukere dingen bezig te houden....
Dit topic kan er toe bijdragen om vele gedupeerden recht toe te kennen, waarom dus afronden alvorens er ooit eens iets concreets uit de bus komt?
Deze praktijken zijn nu reeds jaren aan de gang, het wordt hoog tijd dat de verantwoordelijken hiervoor eens kleur bekennen en niet van als het "maar" om een ander gaat is het niet erg dus?  :o

;) 
inderdaad,
Ik heb er nooit iets gekocht maar vond hun goederenwagens wel interessant.
Maar als ik dit lees zal ik er niets van kopen

mvg
Rudy

Dirk

Wat ik vreemd vind is het feit dat er van Van Biervliet totaal geen reactie komt, geen excuus, geen 'sorry', geen verdediging, niks, nougatbollen. Een vreemde mentaliteit voor een handelaar. Voor mij een onweerlegbaar bewijs dat hij zich niets maar dan ook helemaal niets aantrekt van zowel zijn product als zijn klant. Het is mss een idee dat hij de volgende producties alleen op foto verkoopt, dan kan er minder fout gaan en er zijn mss wel mensen die daar ook nog geld aan geven. Jammer dat het vlugge geld belangrijker is dan een kwalitatief product. Lijkt de politiek wel, idee,wet,geld... en dan "hoezo de burger voelt zich bij de neus genomen".

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Sicco

Misschien leest die hier wel helemaal niet mee?

SuSke

Die kans is heel reeel Sicco, zeker als je kijkt naar de momenten dat hij tijd wil vrijmaken voor zijn modelspoorzaak.
ik denk dat dit veel pijn doet bij Jacques die de zaak uit de grond gestampt heeft.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Suske,

Als hij niet meeleest, is er toch een "link" zodat hij het zou moeten weten, namelijk MSM !

Dus, zoals in 1946, wir haben es nicht gewusst" gaat ook hier niet op.

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Sicco op 10 oktober 2025, 10:24:07 AMMisschien leest die hier wel helemaal niet mee?
er zijn wel genoeg gatlekkers die het hem gaan vertellen......

Sicco

Als je met gatlekkers bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, dan denk ik juist van niet  :)

Metpetergaathetbeter

men begrijpt mij hier wel ........
.

Rangeerduivel

Citaat van: rgp op 10 oktober 2025, 11:54:23 AMSuske,

Als hij niet meeleest, is er toch een "link" zodat hij het zou moeten weten, namelijk MSM !

Dus, zoals in 1946, wir haben es nicht gewusst" gaat ook hier niet op.

Roland

Er is vroeger in een vergelijkbaar topic reeds een reactie van VBv geweest waarin hij plechtig belooft zijn verplichtingen na te komen....maar blijkbaar onthoudt men daar maar kortstondig.
trouwens waarom zou een alomgekend gebrek niet meer moeten erkend worden na 2 jaar na aankoop, wetende dat vele loc's een uurtje rijden en daarna voor maanden stil staan, waarna het gebrek opgemerkt wordt?
Europese wetgeving, die niet opgevolgd wordt kan ook in omgekeerde zin....

;)

Michael

Ach mensen, als ik bij het roepen van de naam Van Biervliet, alles op de grond zou vallen wat bij mij op de plank ligt van hun dan was de muur leeg, sinds kort kan ik eindelijk weer rijden, en tuurlijk dan wil je al dat moois op je baan zetten en kwijlen terwijl het z'n rondjes rijd, de desiro ging goed, de duikbril 1 rondje daarna begon het doorslippen en kwam hij niet meer vooruit. :-\
Vriendelijk mailtje gestuurd maar ik kon het beter zelf oplossen was het antwoord , kardan as vrij maken balletje lijmen en klaar, ja man echt niet er moesten allemaal in de zelfde kleur draadjes worden losgesoldeerd, het was al een hele toer om die duikbril open te krijgen.
Maar uiteindelijk gelukt, de AM 56 BUdd zit aan 1 kant de verlichting niet goed, die moet dus ook open, daar ben ik nog even moed voor het verzamelen, want je wil natuurlijk niet dat er wat afbreekt van zo'n duur model, de AM 54 de AM??(uitgave MSM) en nog 16 locomotieven moet ik nog testen, Wat ga ik daar nog aantreffen?? Ik vind het met 1 woord te benoemen die service van Van Biervliet, Een schande.
En dan praat ik nog niet over alle goederen wagons die ik heb...........
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

De toets vind ik jammer bestaat hier niet........misschien zou schandalig nog een betere toets zijn...... ;) Sterkte...... ;)

janieburton

Heeft al iemand ooit een klacht ingedient?
Bij de FOD economie? Of bij een advocaat?

rgp

Janie,

Voor een model van 300 euro ?  Daar lachen ze bij de FOD eens mee en een advokaat gaat u een veelvoud van uw lok kosten. En dat weet VBV zeer goed.

Als natuurlijk SAMEN (neem 50 loks) een klacht indient en een advokaat neemt, dan ga je kans maken.

Maar dan moet je wel eerst samenhorigheid creeeren, en daar zijn we in Vlaanderen nog jaren, sorry eeuwen van verwijderd.

Een veel goedkopere oplossing is: bestellingen annuleren en twee jaar niets kopen; dan tref je hem waar het pijn doet: zijn portefeuille en niet de uwe.

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Metpetergaathetbeter

Citaat van: rgp op 12 oktober 2025, 12:11:00 PMEen veel goedkopere oplossing is: bestellingen annuleren en twee jaar niets kopen; dan tref je hem waar het pijn doet: zijn portefeuille en nie

ja kijk hier en of FB en er wordt gestoeft met weeral een B-Model loc/treinstel/wagons.......ik heb afgelopen jaren er niks meer gekocht.....hoewel er vaak wel fraaie dingen staan..... velen zijn nog steeds tegen beter weten in van oordeel een gekocht paard kijk je niet in de muil .......

raf

kijk als er nog veel producenten weg vallen dan is het inderdaad gedaan met zeveren mijn gedacht.
ok er zijn fouten en het zou niet mogen zijn .
olaerts brengt de reeks 40 uit en ook meteen de reek 43 uit die ook mooi zijn
maar dat kan den bruine (lees bankrekening) niet trekken
en dat vind ik dus spijtig daar er van elk model er maar een beperkt aantal gebouwd worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.