een oplossing......

Gestart door Metpetergaathetbeter, 30 september 2025, 11:40:27 AM

Peter

Is het eigenlijk de fout van VBV of enig andere handelaar of is het de producent/fabrikant die de fouten maakt
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Het is de fabrikant, die waarschijnlijk in China woont. Ik denk niet dat VBV de mogelijkheid heeft om ze zelf te produceren.

Metpetergaathetbeter

Maar zet er wel zijn naam op. Je krijgt wat je wil aan spenderen!

Thommy

Citaat van: Peter op 08 oktober 2025, 16:53:40 PMIs het eigenlijk de fout van VBV of enig andere handelaar of is het de producent/fabrikant die de fouten maakt

fabrikant maakt op vraag van de klant. Hebben ze een andere leverancier gevonden, goedkoper? of is de tijdsdruk ook groter aan het worden? of is de machinebediener wat met z'n klak aan het smijten? Allemaal niet onze zorgen. Maar VBV zou moeten vanaf ie weet dat er problemen zijn contact opnemen en zeggen van dit en dit gebeurt. Wat is er aan de hand en hoe kan dit opgelost worden?

Greetz

Thommy

ceuleer

Citaat van: stoomlokje op 08 oktober 2025, 14:24:03 PMDaar moet ik helaas op inpikken

Ik zeg niet dat alles netjes opgelost wordt, maar bij mij is het correct verlopen.
Ook denk ik wanneer je een lok of wagon van VBV koopt bij een andere modeltreinzaak, en er is iets mis, dan ga je naar de modeltreinzaak waar je dit gekocht hebt, en die regelen de garantie op uw aangekocht model, en die handelen het verder af met VBV. Voor jou wordt alles dus afgehandeld zonder extra kosten.
Deze garantieservice hanteert toch wel elke modeltreinzaak veronderstel ik, toch die waar ik mijn spullen aankoop.

JerryCrazy

Citaat van: Thommy op 08 oktober 2025, 17:50:07 PMfabrikant maakt op vraag van de klant. Hebben ze een andere leverancier gevonden, goedkoper? of is de tijdsdruk ook groter aan het worden? of is de machinebediener wat met z'n klak aan het smijten? Allemaal niet onze zorgen. Maar VBV zou moeten vanaf ie weet dat er problemen zijn contact opnemen en zeggen van dit en dit gebeurt. Wat is er aan de hand en hoe kan dit opgelost worden?

We komen altijd weer tot dezelfde conclusie: kwaliteitscontrole door de fabrikant, maar ook door de verkoper (die het onder zijn eigen merknaam verkoopt) is belangrijk.

Als Roco een fout maakt, communiceert hij dit en probeert hij deze fout op te lossen (bijvoorbeeld Nightjet).
Als Roco deze fout opnieuw maakt, zal hij het mikpunt van spot worden op alle forums en onder verzamelaars.
Ik vind dat we bij Van Biervliet steeds weer dezelfde fouten accepteren, en dat dit gewoon doorgaat.
Je fouten accepteren is goed, ze corrigeren is beter.

Iemand had het eerder over Klein Modellbahn en de zinkpest, uiteindelijk zijn ze failliet gegaan, en ze hadden het defect niet eerder kunnen zien.
Van Biervliet weet dat hij slechte mechanische onderdelen produceert, maar blijft slechte onderdelen produceren op dezelfde manier.

Metpetergaathetbeter

Als iedereen 4 weken niks van/bij VBV koopt is het ofwel direct opgelost of gedaan daar ....

Thommy

Citaat van: JerryCrazy op 08 oktober 2025, 19:48:45 PMIemand had het eerder over Klein Modellbahn en de zinkpest, uiteindelijk zijn ze failliet gegaan, en ze hadden het defect niet eerder kunnen zien.

dat kwam pas later uit. Heb hier 1 vervangen 2j terug die nog perfect was. Heb deze dan gebruikt als basis om m'n 3D model te tekenen en te printen. Zinkpest is niet iets dat direct verschijnt, het proces duurt wel even.
Greetz

Thommy

janieburton

Citaat van: Thommy op 08 oktober 2025, 12:17:47 PMEr zijn wel al wat zaken veranderd in de tijd ook. Nu hoor je eigenlijk op die zaken 2j garantie te hebben. Maar bij VBV is dan het antwoord: koop nieuwe draaistellen ondanks dit onder de wettelijke garantie valt. Idem die wagons die krom trekken, die zijn ook geen 2j oud. Om daar dan het antwoord te krijgen plooi ze terug recht, zouden eigenlijk omgeruild of terugbetaald moeten worden. Maar bon, wie gaat daar voor procederen???? Mss eens iets voor winwin op radio 2?

Misschien eens allemaal naar de FOD economie een klacht indienen wegens inbreuken op de garantieperiode.

raf

het probleem is dat de assen iets groter dan 1 mm zijn (1.1 mm )
het gat in de tandwielen is juist 1 mm .
dus ze zitten over een as die 10% te groot is wat resulteert als de weekmaker met verloop van tijd uit de kunststof verdamt deze dus barsten doordat ze onder spanning op de as zitten
ik heb dus voor mezelf een houder met spantang waar ik lichtjes kan in spannen en dan met een machine ruimer de tandwielen op boren tot 1.08 .daarna de as een beetje op ruwen en locktide er op vegen met een doekje en het tandwiel terug positioneren .anders zoals ik ook reeds 1 keer gedaan heb er messing tandwieltjes in zetten .
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

tja je koopt zaken duur niet om te gaan puzzelen; je geld moet goed zijn dus ook je marchandise/koopwaar

Thommy

Citaat van: raf op 09 oktober 2025, 16:30:39 PMhet probleem is dat de assen iets groter dan 1 mm zijn (1.1 mm )
het gat in de tandwielen is juist 1 mm .
dus ze zitten over een as die 10% te groot is wat resulteert als de weekmaker met verloop van tijd uit de kunststof verdamt deze dus barsten doordat ze onder spanning op de as zitten
ik heb dus voor mezelf een houder met spantang waar ik lichtjes kan in spannen en dan met een machine ruimer de tandwielen op boren tot 1.08 .daarna de as een beetje op ruwen en locktide er op vegen met een doekje en het tandwiel terug positioneren .anders zoals ik ook reeds 1 keer gedaan heb er messing tandwieltjes in zetten .
gr raf

daarom koop ik nu enkel nog bouwkits. Als ik 300eur of meer geef voor een lok dan wil ik niet zelf nog moeten gaan puzzelen. VBV heeft het verkorven, ik koop geen nieuwe dingen meer. Ik koop enkel nog "kapotte" dingen. Dan herstel ik dat en heb ik er plezier aan.

Je koopt toch ook geen nieuwe auto waar je dan zelf nog aan de slag moet om er een andere versnellingsbak in te gaan zetten?
Greetz

Thommy

Boemeltrein

Het is vrij eenvoudig...
1)
als je een auto koopt bij van een automerk en er blijkt na verloop van tijd dat er een tandwiel het vroegtijdig begeeft roept het automerk de auto's terug voor kostenloze vervanging van het tandwiel door een degelijk exemplaar
2)
als je een modellocomotief koopt bij VBV en er blijkt na verloop van tijd dat er een tandwiel vroegtijdig begeeft roept VBV de modellocomotieven niet terug voor kosteloze vervanging van het tandwiel door een degelijk exemplaar.

Welke van de 2 opties is hier onlogisch? lijkt me duidelijk, waarom niet voor VBV?
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

RUNE

Zouden we dit topic nu niet stilletjes afronden en ons met leukere dingen bezighouden.

Rangeerduivel

Citaat van: RUNE op 09 oktober 2025, 19:46:07 PMZouden we dit topic nu niet stilletjes afronden en ons met leukere dingen bezighouden.

Niemand houdt je toch tegen om je met leukere dingen bezig te houden....
Dit topic kan er toe bijdragen om vele gedupeerden recht toe te kennen, waarom dus afronden alvorens er ooit eens iets concreets uit de bus komt?
Deze praktijken zijn nu reeds jaren aan de gang, het wordt hoog tijd dat de verantwoordelijken hiervoor eens kleur bekennen en niet van als het "maar" om een ander gaat is het niet erg dus?  :o

;)