Nieuws:

Nu in MSM 269 TREINSAMENSTELLING: Gemoderniseerde M4-rijtuigen

Hoofdmenu

H0 Minibaan: Visnatie Zeebeke

Gestart door Sikko, 08 juni 2025, 22:46:24 PM

Boemeltrein

isopropanol of IPA IsoPropylAlcohol wordt vaak gebruikt als ontvetter en reiniger toch?
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Floris

ja, net zoals een hoop mensen alcohol gebruiken tegen andere problemen in hun leven.

RoDY

Citaat van: Sikko op Gisteren om 09:40:33 AMNu reed het ding ook maar zo-zo voordat 'ie uit elkaar ging, en voor zover ik mijn eigen vlees kan keuren, heb  de wielen met zorg teruggeplaatst. Er zitten een soort messing(?) busjes om de assen, en die moeten goed in het chassis liggen. Dat klopt allemaal. Ik heb de wielen en de slepers schoongemaakt met isopropanol, het loopvlak nog een keer extra met de glasstift. Als 'ie eenmaal op gang is dan rijdt het wel, heb 'm een uur de ene en een uur de andere kant laten oprijden op het testovaaltje, maar vooral bij het wegrijden heeft 'ie het moeilijk. Bokkend en schokkend. Het is net of de ingebouwde powerpack alleen de verlichting voedt, maar niet de aandrijving, moet nog even proberen wat het doet als ik 'm rijdend van de rails afpak.

Ik heb meer twee-assers, ESU KG-230, Roco Sik, een DilzDeluxe Whitcomb, allen ook met een powerpack, en die gedragen zich echt anders.

@Floris, ik zal je even een berichtje sturen. 👍

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn drie 91'ers. Ligt waarschijnlijk ergens aan de decoderinstellingen. Mijn oplossing: De pcb van VBV eruit en zelf een powerpack ingebouwd van esu.

Floris

oh, bij mijn biervlietjes werkt de condensator prima. t wordt steeds interessanter!