Nieuws:

Nu in MSM 267 PRAKTIJK: Emmanuel Nouaillier

Hoofdmenu

H0 Minibaan: Visnatie Zeebeke

Gestart door Sikko, 08 juni 2025, 22:46:24 PM

Sikko

Ik denk dat de foto vertekend. Maar hoe dan ook, ik heb een lat gehaald, zoekt u onderwijl een fraaie bril uit?

Murphy

Citaat van: Sikko op 20 september 2025, 17:01:30 PMIk denk dat de foto vertekend. Maar hoe dan ook, ik heb een lat gehaald, zoekt u onderwijl een fraaie bril uit?

Nooit meegemaakt dat er bij het nemen van een foto van mijn bouwsels vertekende beelden kwamen zoals ik hier zie.  :-\
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Ronald

Nou foei, wat een ramp dit. Sikko, alles snel in de vuilnisbak, dit ziet er vreselijk uit!!

Cynismemodus weer uit; ziet er toch prima uit verder? Of is modelbouw alleen modelbouw als het met 0,000001 promille toleranties moet?

Sikko

Citaat van: Herwig op 20 september 2025, 23:28:38 PMDetail:  denk dat een frietkot in Oostende een "frituur" wordt genoemd
( niet "friture", is wellicht Waals?  In het FransFrans: "friterie" )

Je sais! U heeft helemaal gelijk. Het frietkot is namelijk een tijdelijke plaatshouder uit de stapel gebouwtjes die ik alvast voor mijn ooit te bouwen Waalse baan heb gemaakt.  :-X

Citaat van: Murphy op 21 september 2025, 07:21:46 AMNooit meegemaakt dat er bij het nemen van een foto van mijn bouwsels vertekende beelden kwamen zoals ik hier zie.  :-\

Het is okay. Ik kan nou eenmaal beter bouwen dan fotograferen  :o

Sikko

Even een leuk tussendoor-project(je) kunnen doen.

Sikko

Jappy

Waaauw! Mooi! Heerlijk sfeertje zo.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Sikko

Als ze me missen...

Floris

Sikko

De kaai raakt langzaam maar zeker gevuld met stukjes Vlaamse zeekust.

Stukje Nieuwpoortse Vismijn. Stukje klokkentoren volgt nog.

Een vrije interpretatie van de  Oostendense Vlamse Vssebod

Twijfel nog een beetje of ik het café behoud, of dat ik het ga vervangen door een wat meer industrieel gebouw. Keuzes keuzes...  ::)

De achtergrond is trouwens maar een tijdelijke placeholder, tot ik iets in elkaar heb geplakt dat meer passend is.  ;)

Metpetergaathetbeter

zijnde in Nieuwpoort geboren, klopt dat een beetje met het plaatje in het echt ook ?

Sikko

De plaatsing van de vismijn in Nieuwpoort is anders, ten opzicht van het prototype is deze een kwartslag gedraaid. Je kijkt hier op wat eigenlijk de zijgevel is.

Zover ik heb kunnen ontdekken hadden vismijnen eigenlijk altijd hun eigen stuk kade met het gebouw dicht op de wal, zodat de vis vrijwel meteen naar binnen kon worden gebracht voor verwerking en verkoop. Daar past ook geen trein tussen.

Zie:

Alle pandjes in het rijtje bestaan ook in het echt, maar gezien het feit dat er maar krap aan 60 centimeter te vullen is op het baantje heb ik maar wat modelbouwers-vrijheid genomen en de boel her en der wat verkorte en in elkaar gedrukt. Ik vind het leuker als het bonte gevoel van de haven overkomt, dan dat het persé helemaal klopt.  :)

Metpetergaathetbeter

ga je daar geregeld op vakantie ? ..... ik meen mij die gevel ook te herinneren daar ik eigenlijk nooit de andere kant ging bekijken als ik er al eens passeerde

ik bracht daar in Nieuwpoort mijn eerste 3 levensjaren door.

Moeder heeft gewerkt in "Zon en Zee" en vader was gelegen in Lombardsijde, actief op één van de 2 kadetten(speedboten laat ons zeggen SAR avant la lettre)van de Belgische Luchtwacht(JAWEL) voor ze beschikten over de Sikorsky 58. spreken we eind'50 begin '60 jaren (62 geboren)

Sikko

Er waren niet veel Belgische kustvakanties in ons gezin, een keer naar Knokke en dat was het wel, maar we hadden een boot, dus veel vanaf het water wel eens gezien ;)

En de S58, ja mooi ding. Ik ben er een aan het bouwen  ;D