Gezocht figuren jaren 70

Gestart door gardevil, 31 mei 2025, 14:26:14 PM

Is het aanleggen van een database van figuren gewenst of niet.

Ja door Ai gegenereerde beelden zijn voldoende
1 (4.3%)
Ja maar liefst de STL files delen
22 (95.7%)
Neen geen behoefte, ik vind alles wat ik nodig heb in de handel.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 23

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

ik heb aan luc gevraagd eventueel eerst een poll te maken om te kijken hoeveel interesse er is
anders zijn we reeds met twee LOL
het geeft wel de mogelijkheid om zelf figuren te ontwerpen die je niet in de handel vind
lange mensen of kleine mensen je vind die zo maar niet
ook qua kleding ben je zo goed als vrij in kiezen
met chatgpt is het eigenlijk eindeloos wat je maken kunt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Citaat van: raf op 03 juni 2025, 15:40:14 PMik heb aan luc gevraagd eventueel eerst een poll te maken om te kijken hoeveel interesse er is
het geeft wel de mogelijkheid om zelf figuren te ontwerpen die je niet in de handel vind

gr raf
Klopt je bent ook niet meer tijdperk gebonden aan de 'klassieke' mannekesmakers, die voor sommige periodes nog serieuze lacunes vertonen. 

perk

Ik ben geinteresseerd om meer te leren erover.   Ik gebruik al veel AI voor coding, opzoekwerk en andere zaken.
Maar 3D tekenen van organische figuren zoals mensen is ver boven mijn pet, dit lijkt een mooie oplossing.

janieburton

Citaat van: raf op 03 juni 2025, 15:40:14 PMik heb aan luc gevraagd eventueel eerst een poll te maken om te kijken hoeveel interesse er is

gr raf

Misschien eens uitleggen hoe je zo'n figuurtjes kan "ontwerpen" in Chatgpt

gardevil

Wil wel een poging wagen:

vraag in chatgtp:  Maak een stl bestand van een frituuruitbater die met een shepspaan fritten schept. Figuur ten voeten uit zonder basis schaal 1/10

Chatgtp stelt dan een aantal vragen waarop uiteindelijk min antwoord was:

Perfect, hier is een samenvatting van wat ik zal modelleren voor het STL-bestand:
  • Stijl: Realistisch
  • Figuur: Oudere man, ten voeten uit
  • Kledij: Schort, typische frituuruitrusting (T-shirt of hemd eronder, comfortabele broek, stevige schoenen)
  • Actie: Hij schept frieten met een schepspaan (bewegingspose, licht gebogen over de friteuse)
  • Schaal: 1:10
  • Zonder basis/sokkel
Ik begin nu aan het 3D-ontwerp en stuur je binnenkort het STL-bestand. Dit kan een paar uur duren om het model correct en netjes af te werken. Wil je dat ik de figuur neutraal laat qua gezichtsuitdrukking of bijvoorbeeld een licht geconcentreerde of tevreden blik geef?

Ik laat chatgtp nooit meteen de stl file ontwerpen (duurt oneindig lang) maar vraag eerst een render voorbeeld. Dan krijg je het onderstaande beeld.

Na kopieren en opslaan geeft ik dit beeld in in bv. https://www.meshy.ai/workspace en laat de stl file daar genereren (duurt een fractie van de tijd die chatgtp nodig heeft)

Je kan natuurlijk ook een ander programma gebruiken naar keuze.

Nog vragen? Shoot.

ps; ik gebruik (voorlopig) de gratis versie van meshy, waarschijnlijk tot ik meerdere personen wil ontwerpen.

5eef4721-4a8b-4af9-879b-930fa87793b5 by Gardevil _, on Flickr

raf

voor modelbouw ;een vrouw in een trein ;met een rok en blouse en modieuze schoentjes ;die zit rond te kijken ;lange haren naar achter gekamd
dan krijg je antwoord van chat gpt
Scènebeschrijving voor modelbouwafbeelding:

Een vrouw zit ontspannen op een bankje in een passagierswagon van een trein. Ze draagt een nette rok tot op de knieën en een lichte blouse met een vrouwelijke snit. Aan haar voeten draagt ze modieuze schoentjes met een kleine hak, passend bij een stijlvolle maar comfortabele look voor op reis. Haar lange haar is naar achteren gekamd, wat haar gezicht mooi vrijmaakt. Ze kijkt kalm en nieuwsgierig om zich heen, alsof ze de andere reizigers of het landschap buiten observeert. De stijl is realistisch en subtiel gedetailleerd, geschikt voor gebruik in een miniatuur modeltreinlandschap op schaal.

Als je iets wilt toevoegen of aanpassen aan deze beschrijving (bijvoorbeeld de tijd van de dag, wagonstijl, of kledingkleur), laat het me weten – dan staat alles straks perfect klaar!

laat de wagon en de bank weg

Scènebeschrijving voor modelbouwafbeelding (vrouw zittend):

Een vrouw zit op een neutrale manier (bijvoorbeeld op een onzichtbaar oppervlak, zodat ze later op elk modelonderdeel geplaatst kan worden). Ze draagt een rok tot op de knieën en een lichte, elegante blouse. Aan haar voeten draagt ze modieuze lage hakjes of nette schoentjes. Haar lange haar is glad naar achteren gekamd, waardoor haar gezicht goed zichtbaar is. Ze zit in een ontspannen houding en kijkt rustig rond, met een natuurlijke, alerte gezichtsuitdrukking. De stijl is realistisch en gedetailleerd, perfect voor toepassing in schaalmodelbouw (bijvoorbeeld H0 of 1:87).

Laat me gerust weten als je ook een staande versie, andere haardracht of bijvoorbeeld een tas/accessoire bij haar wilt.

Afbeelding voor modelbouw:

Onderwerp: Een vrouw die zit en rondkijkt

Kleding: Rok tot op de knieën, blouse, modieuze lage hakjes

Houding: Zittend, ontspannen, hoofd iets gedraaid alsof ze rondkijkt

Haardracht: Lang haar, naar achteren gekamd

Stijl: Realistisch, geschikt voor gebruik in miniatuurschaal (zoals H0 – 1:87)

Omgeving: Geen bank, geen treininterieur – neutrale achtergrond zodat ze op verschillende plekken geplaatst kan worden in een modeltreinlandschap

Zodra je wil, geef gewoon een seintje en ik genereer de afbeelding voor je

daarna als je maak of ok maak maar typt dan begint het proces
en maakt chatgpt je afbeelding
daarna downloaden (er staat een pijltje)en de figuur opslaan
dan laad ik de figuur online in tripo3d en dan word daar de stl file in gemaakt
weer downloaden en dan is je slicer programma verwerken en printen maar

voor HO kun je zo een 30 verschillende personages in een keer printen
mijn uitleg is wat langer omdat ik anders tewerk ga dan frank
maar uiteindelijk is het resultaat dat telt

in tripo3d kun je ook elke andere foto gebruiken zolang de achtergrond maar redelijk neutraal is
dus wil je jezelf voor in een lok dan een foto nemen en door tripo3d halen en printen
ga ik volgende week doen op de club hebben ze petten van de nmbs

gr raf

perk

dat is dan toch in de chatgpt versie die registratie vereist?   

gardevil

Citaat van: perk op 03 juni 2025, 21:17:42 PMdat is dan toch in de chatgpt versie die registratie vereist? 
Neen, je kan die gratis gebruiken, maar met beperkingen in aantal. 

hans63

Mooi topic dit, ben er zeer geïnteresseerd in.
gelijk maar eens wat geprobeerd, maar de reactietijd is zeer lang. 's avonds kennelijk druk op de lijn.

hans63

Vraag gesteld:
maak een render van een Amerikaanse machinist voor een stoomlocomotief in de periode 1920 in schaal 1:48; losstaand figuur

raf

en dit is het geworden na mijn vraag hier voor in de posting

zo te zien is er dus veel interesse in figuren
dus wie maakt het topic aan en waar

gr raf

gardevil

Kunnen we hier niet terecht? Een topic AI figuren bv? 

STL bestanden

gardevil

Als je de juiste opdrachten geeft dan lukt het wel:

7aad2f68-9cfa-4235-a7de-04fe5fcaa119 by Gardevil _, on Flickr

raf

ja frank inderdaad het is hoe jij je vraag stelt dat chatgpt het goed keurt of niet
ik vroeg over laatst buig de rechter arm onder een hoek van 45°
en chatgpt deed dit perfect met de linker arm LOL
ja vanuit mijn beeld was het inderdaad rechts van het scherm
dus dan de vraag maar opnieuw gesteld voor de linker arm en dan was het juist
maar weer 50 credits weg LOL

vrouw wachtend op een trein of aan een rood licht of voor een winkel .je kunt het niet bedenken
door nu de kleuren te veranderen tijdens het schilderen want dat is ook nog een kunst op zichzelf kun je meerdere figuren gebruiken en toch zien ze er anders uit

gr raf