MSM ACTIE 2025 (is er al iets in de voorbereiding?)

Gestart door XA4, 17 mei 2025, 10:53:22 AM

XA4

Hallo allen,

Zijn er al plannen voor een MSM (loc)Actie 2025?

Hoe gaat dit eigenlijk in z'n werk? Als ik het goed begrijp kan iedereen een voorstel doen en afhankelijk van de interesse wordt bepaald of er een actie van komt of niet, correct?
Wordt er dan met een poll gewerkt waar iedereen een stem kan uitbrengen op meerdere modellen? Of...?
Is er überhaupt iets in de running achter de schermen of nog helemaal niets?

Misschien werd het wel in een MSM editie al aangekondigd?
Vorig jaar heb ik ALLE MSM magazines gekocht maar nog lang niet allen gelezen... Zelfs de meeste recente ook nog niet allemaal.
Heb trouwens recent mijn abo weer verlengd voor een jaartje.

Ik ben zelf nog niet heel lang (terug) bezig met modeltreinen dus 'excuse my ignorance'...
Vorig jaar heb ik me niet ingeschreven maar heb er eigenlijk wel wat spijt van nu  :D

Ik weet niet of ik het topic zelf zo mag noemen (om verwarring te veroorzaken) maar misschien kan er verder op 'gebouwd' worden als er een (loc)actie komt. Moest ik een fout begaan, correct me (admins)  ;)
Belgisch materieel | H0 | 3-rail (AC) | Digitaal | Tijdperken IV, V & VI (in mindere mate)

the_gold

Voor mij is er maar 1 kanidaat: de 5166 van B-patrimonium. De missing link met de B-models/VB 5404, 6041 en MSM actie 201.010. Olaerts heeft deze niet in hun reeks opgenomen en de mehano's zijn toch alweer een decennia oud. Van Biervliet zit in de flow met hun nieuwe 51ers waar de fabriek mee bezig is momenteel.

2: De 51 van CFV3V

Boemeltrein

Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

RUNE

Citaat van: Boemeltrein op 21 mei 2025, 08:40:32 AMWeeral diesels :(

Kan bij iedereen op de baan, een electrische staat zo stom op een baan zonder bovenleiding.

SuSke

En 't is een model dat reeds bestaat bij de hofleverancier van de actieloc's
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: RUNE op 21 mei 2025, 09:31:32 AM
Citaat van: Boemeltrein op 21 mei 2025, 08:40:32 AMWeeral diesels :(

Kan bij iedereen op de baan, een electrische staat zo stom op een baan zonder bovenleiding.

Misschien alleen de bovenleiding palen plaatsen zonder de draad om de indruk te wekken dat er een bovenleiding is. 

Jurgen

Ik heb de nieuwe MSM nog niet ontvangen, maar volgens mij is er dit jaar nog niets aangekondigd.

MSM beslist uiteindelijk altijd zelf welk model er zal komen, in samenspraak met de fabrikant natuurlijk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

ik bestelde kocht hem niet de tweekleuren 23 moet toch nog komen ? Dus ik denk dat anders ze een jaartje gaan uitkijken naar een ander ?

Daar ik die niet kocht heb ik er ook geen aandacht aan geschonken of die ondertss uitkwam ?

the_gold

Waarom een jaartje wachten? Als de keuze gemaakt is, en de overeenkomst met de producent is gelegd dan is het toch maar een kwestie van productie? Tegenwoordig duurt de productie al lang dus kan je maar de trein vroeger nemen.