Weer zo'n idioot...

Gestart door doomslu, 11 juli 2024, 19:14:48 PM

just4fun

Heeft alleen hij boter op het hoofd?
Of is het geen algemene tendens van iedereen om regels aan de laars te lappen als ze op dat moment niet uitkomen?
Rijdt iedereen braaf 30 in de betreffende zones, ook al lijkt als passant dat niet zo nodig?
Wacht iedereen braaf luisterend naar de aanwijzingen van de seingever van de ene of andere lokale wielerwedstrijd?
Gooit er nooit iemand z'n sigarettenpeuk op straat?
Het is een algemene trend om regels te negeren door zowat iedereen omdat vergeten wordt dat er een groter plaatje is.
'Ik, ik, ik' is belangrijker dan in te zien dat 'de mens' moet samenleven in 'zijn kudde'.
Paul

Metpetergaathetbeter

#16
wellicht droeg hij ook oortjes en was hij even afwezig van deze planeet. Totdat hij met beide voeten op Aarde zette ! Ooit ook meegemaakt eentje met oortjes in, mijn voorgevoel zei wees voorzichtig want die gaat.......(oversteken fietspad links naar verplicht rechts zonder kijken, na eerst nog wat spookrijder op het verkeerde fietspad te rijden).......wat hij ook deed zonder gevolgen...of toch even schrikken voor mij !

59erke

Ik maak het hier dagelijks mee, ben woonachtig net naast een spoorweg en overweg en zie het hier bijna dagelijks gebeuren.

Niet alleen oversteken bij gesloten slagbomen maar ook mensen die langs de sporen gaan om zo een kortere baan te nemen naar het dorp met alle gevolgen van dien.
En dan komt er nog eens bij dat dezelfde overweg nog 'populair' is bij de patiƫnten van de psychiatrische instelling in de buurt.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

janieburton

Raf, Gunter,Roland, ....

Dat het een grote impact heeft op de treinbestuurder is zeer zeker en dat ontken ik zeker niet.(ik denk dat dit ook zo is voor een auto-, autobus- of vrachtwagenbestuurder bij een dodelijk persoonsongeval)

Ik pamper hem niet en zoals Roland zegt hij zou met zijn naam en toenaam en foto in de media moeten te kijk worden gezet zodat iedereen hem kent.

Ik heb ook niet geschreven dat hij niet gestraft moet worden ik schreef dat hij wel zwaar moet gestraft worden met een veroordeling, een zeer zware boete en opdraaien voor de kosten, enz...

Er is geen excuus voor wat hij gedaan heeft, hij is een onnozelaar, een idioot, enz.... maar ik denk ook vooral aan de familie indien dit slecht is afgelopen(ik had een collega waarvan de partner overleden is door een daad met een trein en die collega was nooit meer dezelfde).

En zoals Paul schrijft, "of is het geen algemene tendens van iedereen om de regels aan de laars te lappen..." en hoe zou dit komen? Omdat men gewoon sommige overtredingen niet meer vervolgd en seponeert, ik hoop in dit geval hier dat men de zaak niet seponeert.
En de voorlaatste en laatste zin in de posting van Paul vat het samen wat het probleem is.   

 

Herwig

En wij denken dat engelbewaarders al lang afgeschaft waren.
Wat gaat die kerel onmiddellijk oprapen?  Z'n GSM/smartphone. (of is het toch een portefeuille?).
Je zou bijna denken dat dit 'toevallig' gebeurt aan een spoorweg. Zo'n totale onoplettendheid.
Daarstraks op het fietspad vlak naast onze plaatselijke gewestweg (zonder haag of gracht ertussen):
meisje gezellig met 2 duimen/handen bezig op haar slimme foon. Dus, kijk mama, zonder handen aan het fietstuur.
Als er plotseling moet bijgestuurd of geremd worden, kijk mama zonder tanden of erger.

Metpetergaathetbeter

geleerd van den mama en de papa dat selfie gedoe ! Moest men degenen nog kunnen huisvesten die met een selfie om het leven kwamen men zou al heel wat leegstaande dorpen in Frankrijk en Spanje kunnen vullen ......

Rangeerduivel

Misschien is het wel de schuld van de machinist.....moet die nu zonodig uiterst links gaan rijden? ;D

 ;)

Herwig

Vraag 'k me af:   komt dit dodelijk 'verstrooid' gedrag statistisch meer voor de recente decennia, of kwam het vroeger evenveel voor?

Bundesbahnfreak

Dag Herwig,
Mss hadden de mensen vroeger iets meer discipline alhoewel je dat bij sommige huidige senioren ook niet meer ziet.

Afleiding: oortjes, koptelefoon en dan die smartphone nog eens. Vroeger had je ook de sociale media niet waar zulke stunten op getoond waren

Het is de eerste niet en zal spijtig genoeg de laatste niet zijn.  In het verkeersreglement staat dat je voor het rood moet stoppen, dus einde discussie, idioot is in fout en hopelijk wordt die gestraft

Maar wie zijn we zelf, effe niet opletten, ik ben ook  al op mijn bestemming toegekomen met het gedacht van" hier heb ik weer geluk gehad". 

Mijn medeleven aan de bestuurder van de Desiro,  daar wordt inderdaad veel te weinig rekening mee gehouden

Grtn
Rudy

raf

Janie ik lees nergens dat ik buiten nu uw naam vernoem of ook maar ergens op aanval .
mijn posting ging er over dat niemand aan de bestuurder denkt
niet alleen hier ook op de rest van de fora en kranten allemaal over die gast en niets over de bestuurder

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

Citaat van: raf op 12 juli 2024, 16:36:16 PMJanie ik lees nergens dat ik buiten nu uw naam vernoem of ook maar ergens op aanval .
mijn posting ging er over dat niemand aan de bestuurder denkt
niet alleen hier ook op de rest van de fora en kranten allemaal over die gast en niets over de bestuurder

gr raf

Je hebt gelijk dat de treinbestuurder in de media wordt "vergeten".