Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

ik heb hulp nodig met Trix 22185

Gestart door robboxxx, 30 mei 2024, 12:37:38 PM

robboxxx

Hallo Allemaal

Ik heb een Trix 22185 loc gekocht, DCC met geluid.
Als ik heb op de rails zet en probeer uit te lezen, springt het lampje op mijn DCC centrale van "groen" op "rood".
Ik heb geen gebruiksaanwijzing dus ik tast een beetje in het duister. Ikzelf kan geen gebruiksaanleiding online vinden.
Iemand die me raad kan geven of me een gebruiksaanleiding kan leveren zou welkom zijn.
Ik gebruik een Uhlenbrock Daisy2 centrale.

Wie kan me helpen?

Groet,
Rob

Klaas Zondervan

De handleiding kan ik ook niet vinden.
Zet je de loc op de rails terwijl de spanning er op staat? Probeer het eens andersom, eerst de loc op de rails en dan pas de centrale aan zetten.

Rangeerduivel

Citaat van: robboxxx op 30 mei 2024, 12:37:38 PMHallo Allemaal

Ik heb een Trix 22185 loc gekocht, DCC met geluid.
Als ik heb op de rails zet en probeer uit te lezen, springt het lampje op mijn DCC centrale van "groen" op "rood".

Groet,
Rob

Ik weet uit ervaring dat de stoomafname voor deze loc's nogal fragiel is, en daarmee bedoel ik het NIET aangedreven draaistel..
Even goed controleren daar!

;)

RobVille

Brandt het rode lampje constant van de centrale dan zijn er drie mogelijkheden, Stop ingedrukt, of kortsluiting, of programmeermodus actief. Waarschijnlijk kortsluiting. Heb je deze locomotief getest voordat je deze kocht?

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

robboxxx

Allen
Ik heb er weinig verstand van. hij reageert niet op "adres" 3. volgens de gebruiksaanwijzing vd centrale, zet ik de loc op het programeerspoor en ga ik naar"4" programmeren, kies dan "1" lokadres (op dat moment gaat het lampje op "rood") en kies dan "1" uitlezen. ik krijg dan de melding "geen loc" Samenvattend: ik zet hem op de rails, schakel de centrale in, ledje is groen, op het moment dat ik het commando "locadres" op de centrale ingeef, springt het ledje op Rood. Als ik dan het commando "adres" ingeef krijg ik "geen loc"

RobVille

Okay, ik stel voor dat je eens langsgaat bij een modelbouwclub. Ik zag trouwens dat in Puth een treinenzaak is gevestigd, die je hoogst waarschijnlijk kan helpen.
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Klaas Zondervan

Je zegt dat je geen handleiding hebt. Dan is de loc waarschijnlijk tweedehands gekocht.
Heb je al aan de verkoper gevraagd of die de handleiding nog heeft?

Je hebt de loc nu getest op het progspoor. Zet hem eens op het gewone spoor en probeer verschillende adressen. Gewoon bij 1 beginnen en kijken hoe ver je komt.
Als de loc tweedehands is, is het niet zeker dat die op adres 3 staat.

Tenslotte nog een misschien domme vraag: zit er wel een decoder in?

Michiel

Ik zou zeggen: zolang de loc op het progspoor niet normaal reageert, NIET op het gewoon spoor zetten. Kans op schade (opblazen van decoder) is reĆ«el. Been there, done that.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

robboxxx

Allen
Als ik de loc op de rails zet geeft de centrale geen foutmelding, alleen als ik de loc probeer uit te lezen. Ik heb hem van het programmeer spoor afgehaald en op de "normale" rails gezet. Dat ging goed, geen foutmeldingen! Toen heb ik de rijregelaar een stukje open gezet en ben ik alle adressen afgegaan. Eerst 1, toen 2 enz. Uiteindelijk begon de loc bij 148 te rijden (blij dat het niet 999 was). Het decodeeradres is dus 148 en daar doet de loc het goed op. Dat betekent dat de decoder gelukkig niet kapot is. Nu nog uitzoeken waarom ik het adres niet kan uitlezen of omzetten in een ander adres.

Klaas Zondervan

148 is waarschijnlijk een lang adres. Dat staat niet in CV1 maar in andere CV's.
Misschien eens proberen die uit te lezen?

raf

lees cv 8 eens uit dan kan je reeds zien van welke leverancier de decoder is
als het esu is dan kan je naar iemand gaan 'club)die een lok programmer heeft

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.