Nieuws:

Nu in MSM 269 PRAKTIJK: De Julianabrug van Markenburg | Sparren maken met een bouwpakket van Unique Scenery Products | Een lading lange damwanden

Hoofdmenu

Sophan Industrie

Gestart door GVL, 19 maart 2024, 22:37:23 PM

erwin9

Prachtig! Een voorbeeld van "echte" modelbouw, mooi en realistisch verweerd, en ook nog eens met een "verhaal" erbij. Dat maakt het geheel nog veel interessanter!! Ik volg met veel belangstelling. Jammer dat dit een vaste baan is, want deze zou perfect passen op de betere modelbouw tentoonstellingen  ;)
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling uitzonderlijk op 5 & 6 december 2026 !!!
MOBEXPO 2024  -  18 & 19 april 2026 t'Bauhuis Sint-Niklaas

DFS

Dag Gino,

Knap gebouw(d)! Ik volg met veel belangstelling naar de verdere creaties

Gegroet

Sven

Metpetergaathetbeter

Citaat van: DFS op 16 mei 2026, 19:32:27 PMDag Gino,

Knap gebouw(d)! Ik volg met veel belangstelling naar de verdere creaties

Gegroet

Sven
knap door zijn eenvoud en oog voor details......

GVL

Dank voor jullie reacties.
Nu de M3s eraan zitten te komen, werd het tijd om mijn OVB M1-rijtuigen af te werken, zo'n 27 jaar geleden aangekocht (in die tijd à 44.50 EUR/st ...).
Een aangenaam tussenprojectje.  Ik heb de rijtuigen uit elkaar genomen met het oog op de verwering, de los meegeleverde (en goed passende) onderdelen gemonteerd, de zetels in de 1ste klasse groen geverfd en wat doormidden gesneden Preisers op de banken gelijmd.  Ineens ook nog wat staal gepropt tussen chassis en binneninrichting zodat de wagens zo'n 15 g zwaarder geworden zijn.
De gravure van wagenkast en dak met de vele klinknagels mag nog altijd gezien worden.  Interieur en onderstel zijn evenwel iets te eenvoudig naar huidige maatstaven en het ontbreken van verlichting is ook niet meer van deze tijd.  De wielen hebben overdreven hoge flenzen maar die worden nog uitgewisseld tegen RP25-exemplaren.
De verwering is redelijk uitgesproken, ook al omdat de wagens in tijdperk 4 reeds wat jaren op de teller hadden.

Groeten.

Jappy

Yup, dit zijn m'n favoriete plaatjes in dit topic totnogtoe. Meesterlijk!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

evan

Heerlijke sfeer en realisatie
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RobVille

Werkelijk een subliem voorbeeld van stileren. Je creëert een visuele voorstelling met een duidelijk doel, het goed in beeld brengen van jouw ideeën over een activiteit uit de spoorwegwereld.

Rob 
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Metpetergaathetbeter

Een pareltje door eenvoud....geen tralala

GDE

Mooi setje M 1 rijtuigen die heel erg knap verweerd zijn . Zalig om te zien !

mahtoska1

Zeer mooi gedaan met oog voor detail. Prachtig gewoon.