Nieuws:

Nu in MSM 261 PRAKTIJK: Verweren van containers | Een Vectron van Beacon Rail in model

Hoofdmenu

Trambaan in Gent

Gestart door modeltreinbart, 07 maart 2024, 20:30:23 PM

Den Eric

Bart, zelf ken ik mor 1 plaats in Gent en das UZ Gent, verleden jaar 22 keer mogen bezoeken.
Laat het niet aan uw hart komen, da komt allemaal snor
Den Eric

doomslu

Wat we nu al zien, Bart, is top!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

sdz1976

superknappe modelbouw mijn beste  8)  8)

Grtz,

Samuel.
https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Paulogic

Ja Bart, echt wel heel top hoor. Ik heb er als kind en jongeling heeeeeel veel rondgelopen. Ik woonde in de Holstraat en een vriend
woonde in de Burgstraat (vlakbij wat jij maakt) en ook eentje aan het andere brugje (zoon gekende beenhouwerij destijds).
Trouwens een heel mooi gegeven met de trams die zowel langs korenmarkt, Burgstraat en langs het kasteel reden.
mvg,
Paul(ogic)

modeltreinbart

11 maanden geleden begon ik aan dit avontuur, niet wetende of mijn niveau hoog genoeg was om dit stuk van Gent na te bouwen , niet wetende hoe lang ik hier over zou doen . Ergens is er een droom om voor het grote publiek te tonen en al wil ik mezelf geen druk opleggen. Ik stel voor mezelf de volgende vragen "Zou 2032 een haalbare kaart zijn ? " , " Is een trambaantje wel intressant genoeg voor de grote beurzen ? " en vooral " Naar wat kijkt een organisator bij het uitkiezen van een baan ? "
Ik beleef in elk geval veel plezier aan het bouwen en ik waardeer zeker de commentaren of ze nu goed of critisch zijn , ik kan het alleen maar in mij opnemen en er proberen het beste van te maken.

trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

modeltreinbart

Kleine vismarkt 3 is bijna klaar, misschien als ik dit weekend nog wat tijd vind om het verder af te werken komen de foto's zeker nog voor komende maandag op dit forum .
Daarna moet kleine 5 tot 11 weer even vanonder het stof gehaald worden, dit gebouw zal wegens de complexiteit enige tijd in beslag nemen maar daar over later meer.
Dit was de voorlopige update van werkweek 5 van 2025.

modeltreinbart

Waar het op gebaseerd is :

In model :

mahtoska1

TimB

Zeer mooi inderdaad!

Den Eric

Bart, ge moet je zeker geen zorgen maken als je wil meedoen aan een wedstrijdje hoor, Der zuller er hier al genoeg jaloers rondlopen op jou bouwwerkskes. Ik vin de méér dan knap 8)
Gewoon op tgemakske verder ploeteren makker.
Den Eric

Paulogic

Daar is al flink aan gewerkt om tot dit resultaat te komen. Goed genoeg voor een beurs?
Ik zou zelfs stellen : je legt de lat nu zelf hoger voor de medespelers !
mvg,
Paul(ogic)

SuSke

Als je wil weten of je sterk genoeg bent in je modelbouwwerk, waarom neem je dan niet deel aan bv de fragmentwedstrijd met MODELSPOOR by MTD die we elk jaar organiseren?

Op een kleine oppervlakte laten zien wat je kan als modelbouwer. Een mooie uitdaging met een mooie prijs voor de winnaar. En er is alle jaren wel een verrassing te zien.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modeltreinbart

Dank u allen voor de positieve comments .
De aandacht voor detail mag natuurlijk niet verslappen , en vooral de moed niet verliezen .
Ik heb zeker plezier aan het bouwen en dat zal nog niet te snel verdwijnen .
Mijn vriendin steunt mij dan ook in dit project.
Vorderingen zullen zeker komen in de toekomst , maar dan moet er eerst nog wat gebouwd worden zodat dit project blijft groeien .
Kleine vismarkt 5 tot 11 zal zeker de nodige tijd vragen maar zal proberen elke maand een update te geven hier over , heb namelijk elke week maar 2 uurtjes tijd om te bouwen in het weekend.

modeltreinbart

Toch maar eerst kleine vismarkt 2 terug opgepakt daar heb ik vorige week de raam indeling ingestoken. En al langs de binnenkant afgeplakt , nu het mansarde gedeelte ook nog beginnen en dan kan dat ook al in een kleurtje gezet worden.