Marklin central station 1 reloaded met esu update aanschaffen; voor of tegen

Gestart door ThierryDS, 21 juli 2023, 22:45:16 PM

ThierryDS

Citaat van: RobVille op 25 juli 2023, 21:53:38 PMBlijf het vreemd vinden. Zelf zou ik een ovaaltje uitleggen, welke rails gebruik je trouwens, en dan beginnen met het op de rails zetten van steeds een locomotief en deze laten rijden met alle functies. Geen problemen, dan kun je de test uitbreiden met steeds een locomotief meer op het spoor. Misschien kan je dan achterhalen waardoor die piekbelastingen optreden. In principe kan deze MS 2 drie protocollen aansturen (MM, Mfx en DELTA-decoders). Van welk type is de ESU decoder? Geschikt voor 3Rail? Trouwens is die nieuwe motor wel goed ingeregeld?

Rob

Dag Rob,

Ik heb c-rails. De test met de locs deed ik al. Gaat goed tot er een roco aan de beurt is. Er zit nu een nieuwe esu decoder in de roco's; geschikt voor 3-rail.

Op mijn display van de mobile station 2 staat: SW (software) V 3.112, HW: V 2.1, LDB: V014 (2014/5), Dateisysteem V 1.2.

RobVille

Begrijp ik het nu goed dat het probleem is opgelost en dat de Roco locomotieven het probleem waren, die de piekbelasting veroorzaakten?

Nog eens gezocht naar de software van de MS 2. Er is een nieuwe versie 4.1 Alleen leid ik uit de documentatie af dat deze versie alleen via de CS kunt installeren. Weet het alleen niet zeker.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

ronaldk

Citaat van: ThierryDS op 26 juli 2023, 20:21:07 PMEr zit nu een nieuwe esu decoder in de roco's; geschikt voor 3-rail.

Voor mijn nieuwsgierigheid: Welke decoder is dat dan? Dus artikelnummer e.d.? Ben wel even benieuwd. In principe zou het voor het MS niets moeten uitmaken. Ook bij de decoder niet.

ThierryDS

Citaat van: ronaldk op 29 juli 2023, 20:36:52 PM
Citaat van: ThierryDS op 26 juli 2023, 20:21:07 PMEr zit nu een nieuwe esu decoder in de roco's; geschikt voor 3-rail.

Voor mijn nieuwsgierigheid: Welke decoder is dat dan? Dus artikelnummer e.d.? Ben wel even benieuwd. In principe zou het voor het MS niets moeten uitmaken. Ook bij de decoder niet.
Goedemorgen,
Is een lokpilot 5 nieuwste generatie.art nr weet ik niet direct.

ThierryDS

Goedemorgen allen,
Central Station 1 reloaded toch geïnstalleerd hier met firmware 4.2.6 of zoiets . Alles bolt nu fantastisch goed. Is misschien oudere sturing maar ik heb niet meer nodig dan dit eigenlijk. Vermogen is nu tenminste voldoende om wat locs aan te kunnen...