Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

MSM 237

Gestart door doomslu, 19 juni 2023, 11:10:14 AM

mark7758

Nee. Omdat ik meer van diesel hou. 8)  8)  8)  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

RoDY

Citaat van: doomslu op 31 juli 2023, 21:12:11 PMHeeft er zich al iemand ingeschreven voor de zomeruitdaging van het TSP?

Aanwezig en druk in de weer met de ombouw.  ;D

factageklerk

Citaat van: doomslu op 31 juli 2023, 21:12:11 PMHeeft er zich al iemand ingeschreven voor de zomeruitdaging van het TSP?



Inschrijven? waarvoor en waar?
 

doomslu

Voor de uitleg verwijs ik je naar MSM 237 op pagina 17.
Vreemd genoeg vind ik nergens de uitleg op de site van het TSP die de wedstrijd organiseert...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Nope. Ik heb het model niet en dan nog zou ik het niet doen. Ik zou mijn model alleen maar om zeep helpen en daar is het me te kostelijk voor.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

#80
Ik laat het over aan een professional die weet wat hij aan het doen is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterVG

Nee, ik vind het jammer dat het TSP geëvolueerd is naar een vereniging die tot doel heeft hedendaags materiaal van anderen in een fantasie livrei te zetten. Vroeger was het beter zeggen oude zageventen. Wel ik hoor daar nu dus ook bij. Hun loodsen bulken van historisch materiaal. Restaureer dit en zet het in in een mooie oude kleurstelling. Wat past er nu beter op lijn 128 dan een echte brossel. Helaas gaan we het type 553 niet meer rijvaardig zien in Spontin. Nee we moeten het doen met een reeks 27 en ander modern spul.
Geen haar op mijn hoofd dat er ook maar aan denkt om een 27 in huis te halen en om te spuiten.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 01 augustus 2023, 11:41:48 AMNope. Ik heb het model niet en dan nog zou ik het niet doen. Ik zou mijn model alleen maar om zeep helpen en daar is het me te kostelijk voor.
Je zou ook een Lima kunnen nemen hé.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RoDY

Citaat van: PeterVG op 01 augustus 2023, 12:43:56 PMHun loodsen bulken van historisch materiaal. Restaureer dit en zet het in in een mooie oude kleurstelling.

Hier kan ik je zeker in volgen Peter. Ze hebben best mooie stukken staan die wel eens een laagje verf kunnen gebruiken. Al is het ter bescherming of voor statische display.

Echter ben ik wel blij dat ze jaarlijks hun speciale schildering doen en zeker deze maal met een elektrische lok. Ik denk dat het doelpubliek voor deze lok ook eerder gericht is naar een jongere generatie. Ik zelf kan nog maar net personenverkeer herinneren met dieseltractie.  (Uitgezonderd de AM41 natuurlijk  :P )
Wat mij vooral opvalt als ik de foto render bekijk, is dat je kunt vaststellen hoe tijdloos de ontwerpen zijn/waren van de NMBS. Zelfs in een modern jasje kan de lok uiterlijk mee met zijn tijd en dat wordt hier mooi weergegeven. Het idee om eens een lima 27'er te moderniseren speelt al veel langer in mijn hoofd en nu heb ik nog eens een goed excuus. Want hij zal zo ook gereden hebben. Vandaar dat ik hem met plezier aan het maken ben. Echter hoop ik wel een beetje op wat competitie. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!  Zeggen ze toch.  ;D

rgp

Peter,

Ik kan je alleen maar volgen.  TSP is als een kieken zonder kop, net als de CFV3V.
Van alles opkopen, onder het mom van "anders blijft er niets over" en dan zelf laten vergaan.  Het mooiste voorbeeld: de 26.101.  Staat al jaren in stukken te roesten omdat er geen geld is. Toen ik hun zei dat ze toch vanaf dag één wisten dat die kosten zouden komen en dat men dus het budget kon voorzien, vielen hun ogen op de grond van verbazing.
Hoeveel materiaal hebben ze niet opgekocht om het later toch naar de schroothandel te doen.
Bij de CFV3V van hetzelfde: Treignes vol steken met van alles en nog wat, een deftige foto is niet mogelijk.
Zo'n "management" zie ik nu niet direct in Duitsland, Frankrijk of Engeland.

Roland

Jurgen

Citaat van: doomslu op 01 augustus 2023, 18:02:12 PM
Citaat van: Jurgen op 01 augustus 2023, 11:41:48 AMNope. Ik heb het model niet en dan nog zou ik het niet doen. Ik zou mijn model alleen maar om zeep helpen en daar is het me te kostelijk voor.
Je zou ook een Lima kunnen nemen hé.

Klopt, maar dan moet ik er nog geld aan geven hé. Stel dat die 50 euro kost, dan is dat nog altijd 50 euro. In vergelijking met een LS is dat twee keer niks, maar voor een Lima vind ik dat dan weer net te veel om zo'n ombouw te doen. Het is het me gewoon niet waard. En daarnaast kan ik het ook nooit zo mooi maken als een fabrieksmodel. Ik heb hier al veel omspuitingen zien langs komen waarvan velen zeggen dat het knap gedaan is, maar ik denk dan dikwijls "mwa...".

Dus nee, je gaat me niet kunnen verleiden tot een aankoop/ombouw.

Ik ga wel eerlijk zijn, het is een originele wedstrijd. Maar ik ga er sowieso nooit aan mee doen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Geen probleem hoor Jurgen. Ik begrijp je volkomen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

Citaat van: RoDY op 01 augustus 2023, 19:11:18 PM
Citaat van: PeterVG op 01 augustus 2023, 12:43:56 PMHun loodsen bulken van historisch materiaal. Restaureer dit en zet het in in een mooie oude kleurstelling.

Hier kan ik je zeker in volgen Peter. Ze hebben best mooie stukken staan die wel eens een laagje verf kunnen gebruiken. Al is het ter bescherming of voor statische display.

Echter ben ik wel blij dat ze jaarlijks hun speciale schildering doen en zeker deze maal met een elektrische lok. Ik denk dat het doelpubliek voor deze lok ook eerder gericht is naar een jongere generatie. Ik zelf kan nog maar net personenverkeer herinneren met dieseltractie.  (Uitgezonderd de AM41 natuurlijk  :P )
Wat mij vooral opvalt als ik de foto render bekijk, is dat je kunt vaststellen hoe tijdloos de ontwerpen zijn/waren van de NMBS. Zelfs in een modern jasje kan de lok uiterlijk mee met zijn tijd en dat wordt hier mooi weergegeven. Het idee om eens een lima 27'er te moderniseren speelt al veel langer in mijn hoofd en nu heb ik nog eens een goed excuus. Want hij zal zo ook gereden hebben. Vandaar dat ik hem met plezier aan het maken ben. Echter hoop ik wel een beetje op wat competitie. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!  Zeggen ze toch.  ;D
RoDy,
De 27 rijdt hier op lijn 15 nog altijd in zijn blauw jasje , en zo vindt ik hem uitstekend.
trouwens waar reed  deze in het grijs ?
Saskia

Metpetergaathetbeter

al bij al een mooie loc-uitvoering enkel is het wennen......

RoDY

@Saskia

Momenteel rijdt die nog niet rond. Al zou hij al wel zijn nieuw jasje dragen. Naar wat ik begrepen heb, zal deze na de TSP dagen zijn normale diensten volgen en dienen als promotie lok. Op de zijkant van de lok staat ook reclame voor jobs bij de NMBS.

In het blauw of grijs, het zal altijd jammer zijn ze van de sporen te zien verdwijnen.