Piko levering van nieuwigheden februari 2023

Gestart door eve, 20 januari 2023, 09:26:57 AM


the_gold

Op de 5204 is het nmbs logo niet aanwezig, maar op de foto van het echt model op hun website wel.
Ik ging hem eerst aanschaffen aangezien hij zo lang in Salzinnes stond maar zonder logo moet ik hem niet...helaas.



Rochevalien

En die steunen waar de buffers op staan waren niet zwart maar groen , maar dat zie je amper met wat vervuiling . Ik heb deze besteld dus ... ik moet hem wel hebben  ::) ::)

PeterVG

Als ik op flickr rondkijk merk ik dat de loc in 1986 het B logo niet droeg en vanaf 1987 wel.

WESTTRACK

De fabrieksplaat is overbodig alsmede de tractielampen, en de handgrepen zijn ook niet juist....denk ik.

Brossel

#5
Citaat van: WESTTRACK op 26 januari 2023, 15:45:42 PM
De fabrieksplaat is overbodig alsmede de tractielampen, en de handgrepen zijn ook niet juist....denk ik.

Dat denk jij ten onrechte!

De genoemde kenmerken horen bij de 5204 zoals zij rondreed in zeg eerste helft jaren '70! Dus het Piko model klopt weldegelijk (voor die periode)
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

evan

En heden ten dage ziet de locomotief er wat meer verroest uit  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#7
wellicht is hij dus wel juist op een bepaald ogenblik, trouwens ik had hem al eens in de hand gehad(die loc bedoel ik) en er werd gezegd dat het de meest juiste zou moeten zijn.

ook bij 22,23 en andere loc verdween die B al eens bij een onderhoud om bij een volgend onderhoud weer te verschijnen https://www.facebook.com/EuropeanRailways/photos/1986-07-16-nmbs-5204-met-zelflossers-namenfoto-edwin-werner/1592085864278344/ volgens deze blijkt hij wel te kloppen

Metpetergaathetbeter


Metpetergaathetbeter

#9
Anderzijds toch jammer dat er kritiek gegeven wordt zonder dat men moeite deed te zoeken......anders had men ingezien dat de kritiek onterecht was ........Heel goed mogelijk dat hij langer zonder B rondreed dan met ....https://rail.lu/materiel/sncb52.html foto van 1975 zonder B(even scrollen)


svvander

Niemand die zo een kleine decal met een "B" van de NMBS heeft? Dan is het probleem toch direct opgelost...
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rochevalien

Citaat van: svvander op 27 januari 2023, 07:09:16 AM
Niemand die zo een kleine decal met een "B" van de NMBS heeft? Dan is het probleem toch direct opgelost...

Het gele decalblad van Jocadis staat er vol van ,zijn wel afwrijfdinges en daar ben ik geen fan van ,maar dat zal wel gaan .Voor de rest misschien wat bijschilderen hier en daar en klaar . No big deal . 

Guy Van Meroye

Voor de ongelovige Thomassen....
Kijk eens op pagina 19 van Modelspoormagazine 232, daar staan 2 foto's van de 5204 uit 1983 en 1986 zonder de kleine B onder het nummer.
PIKO heeft hier wel degelijk zijn huiswerk goed gemaakt..
 

PeterVG


Deze foto dus, doorgelinkt vanuit facebook
Edwin Werner, Namen, 16 juli 1986

5204 + 5310 . SNCB . Bouvignes . 22.03.1985. by Michel Hanssens, on Flickr
Ook een leuke van Michel Hanssens, Bouvignes 22 03 1985