Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

LS Models - nieuwe website

Gestart door eve, 24 september 2022, 07:56:58 AM

ATBtrein

Wat ik niet begrijp voor de I4 modellen is dat dezelfde bedrijfsnummers worden gebruikt bij nieuwe uitgaven. Waren er dan zo weinig originele I4 rijtuigen in het 'grootbedrijf'?

Je moet mij niet vertellen dat ze niet weten wat ze eerder hebben uitgebracht of wat hun eerdere partners hebben uitgebracht. De grote kost zal toch niet liggen aan het veranderen van enkele cijfers in het bedrijfsnummer.

En inderdaad het is misschien een beetje detail gezever, maar ik vind het toch leuk als ik een voorstelling maak van een samenstelling op PC dat ik ook een verschil zie in de nrs van mijn verzameling.

Momenteel zijn dit de nrs die ik heb en waarvan ik weet heb (in de C1 oranje kleur)

12113            I4 A c1                             51 88 19-70 403-3
12123            I4 AB C1 (ex A4B6)           51 88 30-70 413-7
12125            I4 AB m                            51 88 39-70 410-4   MEMLING
42052            I4 B C1 (B9 ex A9)            51 88 29-80 410-4
42053            I4 B C1 (B10 ex A4B6)       51 88 20 70 405-5
42165.1         I4 B C1 (B9 ex A9)            51 88 29-80 410-4   = dezelfde als 42052
42165.2         I4 B C1 (B10 ex A4B6)       51 88 20-70 406-3
42169.1         I4 B C1 (B9 ex A9)             51 88 29-70 407-2
42169.2         I4 AB C1 (ex A4B6)            51 88 30-70 413-7   = dezelfde als 12123
 

Metpetergaathetbeter

#16
ik had ook liever andere nr's gezien daar ik deze samenstelling(of een variante hierop met (ofwel 1 I4A met meer Rus.slaapwagens)op oog heb eigenijk heb ik alle wagons enkel die 12123 en de nieuwere uit die set



SNCB 27    Oostende - Aachen
Lok DB    Aachen - Köln
2. Bm    (DB) Oostende - Köln
2. Btm (I10)    (SNCB) Oostende - Köln
2. Btm (I10)    (SNCB) Oostende - Köln
2. Btm (I10)    (SNCB) Oostende - Köln
2. Btm (I10)    (SNCB) Oostende - Köln
1.2. ABm (I4)    (SNCB) Oostende - Köln
1. Atm (I10)    (SNCB) Oostende - Köln
1. Atm (I10)    (SNCB) Oostende - Köln
Dms    (SNCB) Oostende - Köln
Bcm (I5)    (SNCB) Oostende - Aachen (D 245) - Berlin
2. Bm (I4)    (SNCB) Oostende - Aachen (D 245) - Warszawa (bis 28./29.IX.)
WLBm    (SZD) Oostende - Aachen (D 245) - Warszawa (D 241) - Moskwa (bis 28./29./30.IX.)
WLABm    (SZD) Oostende - Aachen (D 245) - Warszawa (D 241) - Moskwa (bis 28./29./30.IX.)
1.2. ABm (I4)    (SNCB) Oostende - Aachen (D 245) - Hannover (bis 28./29.IX.)

en/of varianten (mogelijks kan een groen exemplaar de oplossing zijn, hoewel geen info hierover)

loco

De nieuwe website is inderdaad een gemiste kans. Vanwege een personeelsreorganisatie was men genoodzaakt om een nieuwe website te laten bouwen. De voorgaande webmaster doet het niet meer. Maar een degelijke website (laten) bouwen kost geld, tijd en mensen om het up-to-date te houden. Dat wordt vaak zwaar onderschat. De enige verbetering die ik merk is de kwaliteit van de foto's. Die is aanzienlijk verbeterd. Blijkbaar heeft men de vroegere fotograaf terug in dienst genomen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ATBtrein op 15 oktober 2022, 11:37:36 AM
Wat ik niet begrijp voor de I4 modellen is dat dezelfde bedrijfsnummers worden gebruikt bij nieuwe uitgaven. Waren er dan zo weinig originele I4 rijtuigen in het 'grootbedrijf'?

Je moet mij niet vertellen dat ze niet weten wat ze eerder hebben uitgebracht of wat hun eerdere partners hebben uitgebracht. De grote kost zal toch niet liggen aan het veranderen van enkele cijfers in het bedrijfsnummer.
in die Franse sets zitten andere nrs alsook een andere kleuruitvoering btw er liepen ook nog wat I4AB en andere rond rond die periode in het groen  https://www.youtube.com/watch?v=BGIDHZhHv00 (alsook een Benelux  uitvoering)

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 oktober 2022, 12:20:26 PM
Citaat van: ATBtrein op 15 oktober 2022, 11:37:36 AM
Wat ik niet begrijp voor de I4 modellen is dat dezelfde bedrijfsnummers worden gebruikt bij nieuwe uitgaven. Waren er dan zo weinig originele I4 rijtuigen in het 'grootbedrijf'?

Je moet mij niet vertellen dat ze niet weten wat ze eerder hebben uitgebracht of wat hun eerdere partners hebben uitgebracht. De grote kost zal toch niet liggen aan het veranderen van enkele cijfers in het bedrijfsnummer.
in die Franse sets zitten andere nrs alsook een andere kleuruitvoering btw er liepen ook nog wat I4AB en andere rond rond die periode in het groen  https://www.youtube.com/watch?v=BGIDHZhHv00 (alsook een Benelux  uitvoering)

Ik heb het filmpje eens bekeken, maar ik zie daar (op 1 twijfelgeval na) nergens een groene I4 in die samenstellingen hoor. Verder wel een mooie herinnering aan vroeger, 1988 om precies te zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.


Boemeltrein

Een website laten maken kost enkele duizenden euros en dan heb je al een deftige site met categorieën enz. in meerdere talen. Ik ben bang dat er bij LSModels, aan de vertalingen te zien, geen professional bezig is geweest.
Je moet inderdaad je site wel regelmatige updaten, bevoordeeld wat voorhanden is  ;D en wat komende is  >:(

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

die Benelux had ge niet gezien ?

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 oktober 2022, 18:27:02 PM
die Benelux had ge niet gezien ?

Ja, de Benelux wel. Maar dat was er ook maar eentje hé.

Alles kan en alles mag dus wel, maar sommige dingen zullen héél uitzonderlijk geweest zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#25
Citaat van: Jurgen op 17 oktober 2022, 09:45:35 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 oktober 2022, 18:27:02 PM
die Benelux had ge niet gezien ?

Ja, de Benelux wel. Maar dat was er ook maar eentje hé.

Alles kan en alles mag dus wel, maar sommige dingen zullen héél uitzonderlijk geweest zijn.
die heeft waarschijnlijk ongeveer of net wel of niet één jaar zo gereden, wegens niet meer bruikbaar Benelux en tot zijn volgende (groot) onderhoud

Trouwens meerdere fora maken er ook melding van, alsook https://www.vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/internat.php en de oude LS samenstelling site waarvan ik vroeger nog de print screens nam(toen de wagens er schematisch opstonden .

Wanneer je die filmpjes nmbs 1988 bekijkt komt hij er geregeld in (1988)voor(die zijn toch niet allemaal dezelfde dag gefilmd) alsook nu en dan een groene(die zelfs in filmpjes van later ook verschijnt. De meesten dacht ik dat die rond die periode of er net na een oranje kleedje werden aangemeten

Ook die I2 rood(bruin) met oranje strepen(Railtour II) zat nog in die treinen naar Keulen waarin hij dacht ik in 1988 gedeeltelijk uitbrandde(zie art. Spoorweg journaal, alsook vroeger te vinden op de oudere LS site. Veel info is schijnbaar er (tijdelijk)afgehaald/niet meer ingevoerd.

Trouwens rond die periode(of er net voor) durfden die oranje Railtours ook al eens hun opwachting maken in die treinen naar Keulen . Meermaals zelf vastgesteld(Gent-St-P) omdat ik mij toen met de trein (mee)reed en helaas alles te normaal vond om er foto's van te maken

Jurgen

Ik geloof je wel hoor, geen probleem. Ik heb niet alle filmpjes gezien omdat het voor mij buiten mijn interesse valt en dan begint het mij na een tijdje, ook al zijn het mooie documenten, toch te vervelen.

Maar hiermee is de website van LS Models nog niet verbeterd!  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

nee inderdaad, trouwens de interesseverschillen zullen ook aan de leeftijd liggen zeker ? Persoonlijk vond ik de vorige website eigenlijk ondankt gedateerd toch interessanter

SuSke

Wat ik mis is de historiek van hun producties. Zo gemakkelijk wanneer je een set of specifiek rijtuig op het oog had om het juiste nummer te vinden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

misschien dat dit nog terugkomt