Nieuws:

Nu in MSM 270 MODELBANEN: Sourbrodt | Hamburg HBF Oost | Gröna Sverige | La Rue des Caves | Lavinia en Madonna del Sasso | De Rodachtalbahn

Hoofdmenu

Bypass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N

Gestart door RobVille, 12 juli 2022, 19:28:10 PM

SuSke

Zou ik ook doen.
De stukkekn aan de bruggen kan je er voorlopig in zetten zodat je ze eenvoudig kan demonteren om het landschap verder af te werken.
Je bruggen liggen inderdaad diep in de bedding waardoor je weingi ruimte hebt om mooi te werken als ze gemonteerd zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RobVille

Klopt dat de bruggen nogal diep liggen. Voor de grote renovatie had ik hetzelfde probleem. Met geen mogelijkheid kwam ik onder de bruggen, rails en bruggen waren stevig verankerd. Nu is mijn filosofie om eerst de bakken vierkant te maken en de kopse kanten van multiplex plaatje te voorzien waardoor de bakken strak tegen elkaar komen te liggen en de speling minimaal is bij het aan elkaar schroeven. Ik hoop dan dat de rails op beide modules dan strak en in elkaars verlengde komen te liggen. De volgende stap is dan om het landschap onder en in de omgeving van deze bruggen af te werken. Helemaal afwerken komt later. Boompjes en ander struikgewas kan ik later plaatsen. Wheatheren als ook het gieten van het "water" eveneens op termijn. Op dit moment ben ik aan het overwegen om het leggen van de rails en wissels met de daarbij behorende bedrading uit te besteden. Volgens mij krijg ik dan een betere treinenloop ;)

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Voordat de modelbaan, waarschijnlijk, op transport gaat, wil ik nog een aantal plekken van prut, stenen, vegetatie voorzien. Oh, ja voor ik het vergeet ;)  Alle producten die ik gebruik voor het vormgeven van het landschap zijn van Lars op 't Hof. Ik leer steeds bij. Lars heeft ook de rotsen op de modelbaan Cornfield Junction / Boulder Crossing bij mij thuis gewheaterd. Bij het bouwen van deze modelbaan in spoor N heeft Lars ook meegeholpen met het wheatheren van de rotsen. En passant heb ik een aantal Masterclasses gekregen in modellering.

Spoor dat na uitbouw van het traject is achtergebleven.

Waterloop mondt uit in riviertje.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!