LS Models 2022

Gestart door ronny-vdv, 20 januari 2022, 20:08:57 PM

doomslu

Citaat van: Bart12 op 26 januari 2022, 21:10:51 PM
...

Verder kan ik met niet anders inbeelden dat die april 2022 eigenlijk 2023 moet zijn, anders is de tijd toch veel te kort tussen voorbestellen en levering?

Deze info werd verstuurd naar de dealers met de bedoeling de bestellingen te plaatsen.
Het zou me niet verwonderen dat de modellen al op weg zijn naar België...

Maar ik weet het niet zeker, hé.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mardig23

Citaat van: Bart12 op 26 januari 2022, 21:10:51 PM
Maar terug on topic, wel een beetje sneu voor Exact Train, want die gaan nu minder van hun modellen kunnen verkopen, hopelijk verhindert hen dat niet om de andere Beneluxvarianten uit te brengen, gezien de woekerprijzen die er voor de 2de hands LS models gevraagd worden.

Verder kan ik met niet anders inbeelden dat die april 2022 eigenlijk 2023 moet zijn, anders is de tijd toch veel te kort tussen voorbestellen en levering?

En Karl, je leeft toch nog! Ik vroeg me af waar je zat wanneer exact trains hun aankondiging deden vorige week. ;)

Yep, still here!!

Gewoon een beetje stilgevallen met de coronashizzle ::)

Deze ICRmh is de kickstart voor het nieuwe jaar!
Zeer belangrijke stam voor mij, lang naar uitgekeken.

Ik denk niet dat ET er last van gaat hebben. Ze hebben massaal wagons verkocht in NL, en vermoedelijk zullen ook hier de LS sceptici het zeker voor het onzekere nemen en over de grens gaan.

Ik bestelde gewoon de LS. Dan weet je toch weer wat je kan verwachten.
Maar ik twijfel ook aan de levertermijn hoor...

Mvg Karl

the_gold

Het is sneu maar wel enorm toevallig dat net 2 merken deze rijtuigen in dezelfde week aankondigen. Al heeft LS dit al jaren geleden gedaan dus ergens was men gewaarschuwd.
Er is een markt voor dus elk kiest waarschijnlijk waar voor zijn geld bij een van de twee.

Michael

Zou er veel verschil zitten tussen de rijtuigen van beide merken? En dan bedoel ik niet de prijs. Wat zie je dan terug van het verschil als de rijtuigen op de baan staan, de kwaliteit van LS models ken ik, maar ik blijf toch bij mijn keuze en mijn bestelling van de rijtuigen van exact trains.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

oebr

Zijn die stammen ook deze die naar Luxemburg reden eigenlijk ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

Citaat van: oebr op 27 januari 2022, 12:23:07 PM

Als ik de dienstregelingen bekijk zou ik zeggen van niet Amsterdam-->Brussel Zuid.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Voor zover ik weet kwam de BeNeLux nooit in ... Luxemburg.  :o :'(

WVA

Citaat van: doomslu op 27 januari 2022, 15:19:41 PM
Voor zover ik weet kwam de BeNeLux nooit in ... Luxemburg.  :o :'(

De Benelux zelf kwam inderdaad nooit in Luxemburg. Maar er heeft vroeger wel een stam via Maastricht en L 42 naar Luxemburg gereden. Was in de zomer. Heb hier en daar op het net wel wat foto's van gezien. Werd getrokken door een blauwe 55.

mardig23

Dat was de Ardennen Express.

Die reed met ICR rijtuigen, maar niet enkel met 55 hoor.

Woordje uitleg:

https://www.spoorgroepluxemburg.nl/fotoalbum/buitenlands-materieel/ardennen-express/

Mvg Karl

WVA

Citaat van: mardig23 op 27 januari 2022, 16:21:15 PM
Dat was de Ardennen Express.

Die reed met ICR rijtuigen, maar niet enkel met 55 hoor.

Woordje uitleg:

https://www.spoorgroepluxemburg.nl/fotoalbum/buitenlands-materieel/ardennen-express/

Klopt, dank je voor de aanvulling.

PeterVG

Hilarisch

Heeft er een Nepalees mijn foto gebruikt als reclame  ;D

https://www.spoorgroepluxemburg.nl/fotoalbum/buitenlands-materieel/ardennen-express/#GmediaGallery_1721-831

Hij had wel niet door dat de foto in spiegelbeeld afgedrukt staat. Maar geen Nepalees die daar wakker van ligt wellicht.

En ja Luc, er is wel eens een Benelux versie van deze Nederlandse rijtuigen meegelift tot Luxemburg zoals je op mijn foto kan zien.

the_gold

Dat waren nog eens tijden/treinen.

doomslu

Citaat van: PeterVG op 27 januari 2022, 18:16:34 PM

En ja Luc, er is wel eens een Benelux versie van deze Nederlandse rijtuigen meegelift tot Luxemburg zoals je op mijn foto kan zien.

oebr

dan zijn de referenties 44247-44248-44249 er allicht niet veraf ?

interessant !  dankjewel voor de reacties.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992