Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

LS Models 2022

Gestart door ronny-vdv, 20 januari 2022, 20:08:57 PM




the_gold

Jawadde!

Ik heb de benelux rijtuigen besteld, hoewel ik geen loc heb er voor momenteel.
Beter nu dan later spijt hebben...

Michael

Mooi maar ik heb mijn bestelling bij exact train al gedaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ebs2650

Ik heb eveneens mijn bestelling bij ExactTrain al gedaan en dat zal zo blijven.

755philippe

Ik heb hier even een vraag voor de kenners.
Reed de Benelux met of zonder stuurstand of werd hiervoor den hollander voor gebruikt ?
Mvg


755philippe

Michael

Citaat van: 755philippe op 26 januari 2022, 17:28:24 PM
Ik heb hier even een vraag voor de kenners.
Reed de Benelux met of zonder stuurstand of werd hiervoor den hollander voor gebruikt ?
Mvg


755philippe

Wat ik hier in Nederland zie is dat er een NS locomotief en een reeks 28 meerijden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

inderdaad, ingesloten tussen 2 locomotieven en zonder stuurstand.

Zou graag een prijsindicatie kennen van die ICRmh Beneluxen.
Vermoed dat de EXact Trains ongeveer €70/st gaan - vergelijking met hun andere nieuwe rijtuigen. gaan de LSM's hetzelfde zijn ?? ?? ??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ramdani

in 2014 reed de blauw-gele stuurstand nog mee, later ging dit niet meer wegens technische redenen;

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

the_gold

De stuurstanden reden mee maar werden nooit gebruikt. Er was telkens een locwissel of omloop nodig. Volgens mij worden die stuurstanden tegenwoordig in de Amsterdam-Rotterdam. Jammer dat LS er geen voorziet als extra mogelijkheid met ns/nmbs logo.

nmbssncb

https://nl.wikipedia.org/wiki/Beneluxtrein

Sinds 1971 heb ik met alle mogelijke Benelux-trein combinaties gereisd tussen Amsterdam CS en Antwerpen Centraal / Brussel Zuid (Midi) (inclusief de gesjeesde Fyra), ook met de stuurstand vooraan.

En ik heb ook veel problemen meegemaakt met de Benelux-boemel die slechts in een klein aantal gevallen niet te wijten waren aan het materieel.
En nog steeds maak ik er gebruik van.  Tijdens mijn recentste rit op zondag 9 januari jl. had niet mijn trein maar die voor mij panne en dat veroorzaakte alweer een vertraging.

Voor zover mij bekend zijn er nu altijd 2 locomotieven, voor en achter, om voldoende vermogen / snelheid te halen op het HSL gedeelte. 

Het traject is nog steeds notoir voor gauwdieven, vooral in het station Antwerpen-Centraal.


Willy
Willy

Michael

Citaat van: SuSke op 26 januari 2022, 17:44:23 PM
inderdaad, ingesloten tussen 2 locomotieven en zonder stuurstand.

Zou graag een prijsindicatie kennen van die ICRmh Beneluxen.
Vermoed dat de EXact Trains ongeveer €70/st gaan - vergelijking met hun andere nieuwe rijtuigen. gaan de LSM's hetzelfde zijn ?? ?? ??

Frans prijzen van exact trains zijn bekend setjes van 2 rijtuigen kosten 159,99€
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Bart12

Citaat van: nmbssncb op 26 januari 2022, 18:21:10 PM
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beneluxtrein

Sinds 1971 heb ik met alle mogelijke Benelux-trein combinaties gereisd tussen Amsterdam CS en Antwerpen Centraal / Brussel Zuid (Midi) (inclusief de gesjeesde Fyra), ook met de stuurstand vooraan.

En ik heb ook veel problemen meegemaakt met de Benelux-boemel die slechts in een klein aantal gevallen niet te wijten waren aan het materieel.
En nog steeds maak ik er gebruik van.  Tijdens mijn recentste rit op zondag 9 januari jl. had niet mijn trein maar die voor mij panne en dat veroorzaakte alweer een vertraging.

Voor zover mij bekend zijn er nu altijd 2 locomotieven, voor en achter, om voldoende vermogen / snelheid te halen op het HSL gedeelte. 

Het traject is nog steeds notoir voor gauwdieven, vooral in het station Antwerpen-Centraal.


Willy

De Beneluxtrein rijdt eigenlijk vrij stipt sinds de softwareproblemen in 2018 zijn opgelost, probeer maar eens https://www.zugfinder.net/ met een aantal treinnummers.

De reden dat er met 2 locs gereden wordt is om snel te kunnen keren in Breda en rangeerwerk te vermijden in Brussel en Amsterdam, het vermogen van 2 Traxxen samen ligt zelfs hoger dan een Thalysstel, ondanks dat die maar 160 km/u rijdt!

Maar terug on topic, wel een beetje sneu voor Exact Train, want die gaan nu minder van hun modellen kunnen verkopen, hopelijk verhindert hen dat niet om de andere Beneluxvarianten uit te brengen, gezien de woekerprijzen die er voor de 2de hands LS models gevraagd worden.

Verder kan ik met niet anders inbeelden dat die april 2022 eigenlijk 2023 moet zijn, anders is de tijd toch veel te kort tussen voorbestellen en levering?

En Karl, je leeft toch nog! Ik vroeg me af waar je zat wanneer exact trains hun aankondiging deden vorige week. ;)


the_gold

#14
Nog nieuws van LS?

Ik vraag me af wanneer de her uitgave van de reeks 18¹ er komt. De 1802 (einde loopbaan) en 1803 (1995) zijn ook beloofd.

12550 & 12551