Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

JunkWorks

Gestart door DFS, 12 januari 2022, 16:09:14 PM

DFS

Bij deze de laatste (?) update van het jaar...

De Type 10 heeft eindelijk zijn 'kroon' gekregen, een prutswerkje dat ik uitgesteld...

This months update by Sven De Fruyt, on Flickr

De decoder inbouw is ook begonnen, moet enkel nog eens "mijn ei leggen" over hoe de speaker te monteren. Tussenstand van de Typ 10... (De olifanten oren zijn los gemonteerd, moeten nog verder verfijnd en gespoten worden)

De GCI heeft zijn eerste test-toertjes gereden op de AMSAC club baan

Na deze succesvolle test de tree planken gemonteerd;

Voor het interieur van mijn Amerikaanse baan volgende gespoten;

Tot slot begonnen aan de kit van de type 94 (ex NB) - nog een paar kleine correcties en deze is klaar voor de primer...

Bij deze nog een fijn jaareinde en beste wensen

Gegroet

Sven

DFS

Eerste update van het jaar...  8)

De Type 10 nadert stilaan de voltooiing, Enkel nog de windleiplaten een laagje vernis geven en de vuurhaard aanpakken...

This weeks update by Sven De Fruyt, on Flickr

Verder ook nog aan het chassis van het type 29 restauratie projectje gewerkt, alles staat weer pas, het chassis aangepast voor de nieuwe motor en tot slot alles weer gezwart... Wie weet zien we deze binnenkort weer op zijn wielen staan  ;D

Om de avond af te ronden nog wat geprutst aan het Type 94, gaten en kieren opgevuld met "zap a gap". Tredes geplaatst en de handgrepen, morgen hopelijk tussendoor tijd om alle lijmsporen nog eens op te kuisen met de glasvezelstift en erna een nieuwe laag primer

Tot devolgende alweer

DFS

Update van deze week...

Ik las ergens anders op dit forum over het feit dat 3D print technieken de "klassieke" modelbouw aan het verdringen is... Ik zie persoonlijk beide technieken als complementair. Zie nu de bouw van mijn type 94, de basis is een 3D print, belegd met messing. Degene die trouwens denkt dat een 3D print "maar tekenen", uitprinten en schilderen is zal aardig verschieten. De print is in dit geval opgeschuurd, ge-primed, weer opgeschuurd belegde met de messing onderdelen, terug ge-primed. Verder gecorrigeerd en gedetailleerd. In de staat hieronder dienen nog enkele handgrepen op het dak toegevoegd te worden en dan kan deze weer ontvet worden en hopelijk een laatste keer in de primer...

NMBS TYPE94 ,ex Nord B) by Sven De Fruyt, on Flickr

NMBS TYPE94 ,ex Nord B) by Sven De Fruyt, on Flickr

p.s. voor wie het zich afvraagt, dit betreft een kit van Paul Bellon

Tot de volgende !

Jappy

Al effe niet meer gereageerd hier, maar blijf het met interesse volgen! Ben echt wel jaloers op die type 10!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

DFS

Citaat van: Jappy op Vandaag om 08:18:58 AMAl effe niet meer gereageerd hier, maar blijf het met interesse volgen! Ben echt wel jaloers op die type 10!

Bedankt Jasper, het jammere aan die type 10 is dat hij niet voor mezelf is  ;)

Gisteren avond nog de Type 16 afgewerkt, deze is dus klaar op de decals van de stelplaats na...

Type 16 by Sven De Fruyt, on Flickr

Type 16 by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot devolgende