Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Amerikaanse diesels

Gestart door Jacques D, 10 december 2021, 23:57:42 PM

Jacques D

H0 2-rail en 3-rail + H0m&H0e - Digitaal
Hoofdzakelijk stoomlocs uit alle tijdperken met bijhorende wagens. Nadruk op België, Duitsland en USA + stoomtrams

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

RobVille

Hallo,

Voor mijn baan, Cornfield Junction, heb ik een aantal mooie diesels van Athearn gekocht. Mijn probleem zijn deze digitale diesels met sound. Normaal gesproken koop ik deze diesels bij mijn modelspoorwinkel als analoge locomotieven omdat zij ervaring hebben dat klanten van Amerikaanse fabrikanten van deze locomotieven soms problemen hebben met de decoders. De feedback met de leverancier levert vaak geen respons op dan wel duurt het vrij lang voordat er een oplossing komt. Vervolgens heb ik ESU decoders laten inbouwen. Hoewel het grote locomotieven zijn, is de inbouwruimte beperkt. In mijn geval zijn in beide diesels de gewichten verwijderd om plaats te maken voor de luidsprekers.

Na een tip van een medewerker heb ik als proef bij Scale Trains een tweetal diesels besteld omdat deze fabrikant standaard ESU decoders inbouwt. Zij brengen typen op de markt in batches. Zijn deze uitgeleverd, jammer. Ik heb direct bij de leverancier in de US besteld. De totale kosten voor import in Nederland, geen idee. De medewerker had onlangs nog twee diesels ontvangen waarbij de totale kosten voor de import meer dan 100 euro bedroeg. We wachten af, volgend jaar oktober worden ze geleverd. Rapido is een Canadese fabrikant en levert voornamelijk materieel uit Canada. Ook Kato diesels zijn lastig om te bouwen.

Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Alberke

Rapido heeft meer Amerikaans dan Canadees materiaal  in zijn aanbod! Ze weten wel hoe de markt in elkaar zit!
Ze gebruiken standaard ESU decoders.
De mate van detail en afwerking is ongeëvenaard!
Er is een Europese invoerder.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Kato's zijn inderdaad soms ingewikkeld, maar er zijn duidelijke instructies te vinden, en ingrijpende wijzigingen zijn niet nodig.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Jacques D

Citaat van: RobVille op 11 december 2021, 10:56:54 AM
Hallo,

Voor mijn baan, Cornfield Junction, heb ik een aantal mooie diesels van Athearn gekocht. Mijn probleem zijn deze digitale diesels met sound. Normaal gesproken koop ik deze diesels bij mijn modelspoorwinkel als analoge locomotieven omdat zij ervaring hebben dat klanten van Amerikaanse fabrikanten van deze locomotieven soms problemen hebben met de decoders. De feedback met de leverancier levert vaak geen respons op dan wel duurt het vrij lang voordat er een oplossing komt. Vervolgens heb ik ESU decoders laten inbouwen. Hoewel het grote locomotieven zijn, is de inbouwruimte beperkt. In mijn geval zijn in beide diesels de gewichten verwijderd om plaats te maken voor de luidsprekers.

Na een tip van een medewerker heb ik als proef bij Scale Trains een tweetal diesels besteld omdat deze fabrikant standaard ESU decoders inbouwt. Zij brengen typen op de markt in batches. Zijn deze uitgeleverd, jammer. Ik heb direct bij de leverancier in de US besteld. De totale kosten voor import in Nederland, geen idee. De medewerker had onlangs nog twee diesels ontvangen waarbij de totale kosten voor de import meer dan 100 euro bedroeg. We wachten af, volgend jaar oktober worden ze geleverd. Rapido is een Canadese fabrikant en levert voornamelijk materieel uit Canada. Ook Kato diesels zijn lastig om te bouwen.

Groetjes,
Rob

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad met de ingebouwde decoders van Amerikaanse locs. Producenten zoals BLI (Broadway Limited), Scale Trains, MTH (de H0-produkten van deze fabrikant zijn overgenomen door Scale Trains) en Rapido leveren bij mijn weten hun locs nog enkel met ingebouwde decoder mét sound en bij stomers ook rook.

Rapido en Scale Trains gebruiken inderdaad ESU-decoders, dus daar mag je van uitgaan dat die "fool proof" zijn, maar ook met de Paragon-decoders, (de eigen decoders van BLI) heb ik nog nooit last gehad.

De laatste jaren bestel ik niet meer rechtstreeks in the USA, maar bij één van deze Duitse verdelers. Mijn ervaring is dat ze aan het einde van de rit (transportkosten, invoerrechten/BTW) minder duur uitvallen.

https://aat-net.de/

https://www.rd-hobby.de/Catalog/List/12

H0 2-rail en 3-rail + H0m&H0e - Digitaal
Hoofdzakelijk stoomlocs uit alle tijdperken met bijhorende wagens. Nadruk op België, Duitsland en USA + stoomtrams

Durango

OOk ik koop mijn Amerikaanse spullenboel niet vaak meer rechtsreeks in de USA. wat hogere verzendkosten  en sinds julie 2021 ook nog eens inklaring.
Met de BTW erbij wordt een model wel heel duur. Ik bestel nu vaak bij RD-Hobbies
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )