ronde tunnelbuis maken: Tips?

Gestart door catweazle, 03 november 2006, 19:42:27 PM

tonycabus

Die van de jaren '40 zijn toch maar mooi beter![:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Robert van den Broeken

Ik had zelf ook in gedachten een tunnel te maken en dacht gewoon aan een ( licht eraan hoe grote tunnel ) pvc buis te kopen en de dan waar de bocht moet komen hem in stukjes zagen en dan er op plakken tot dat je de bocht hebt , maar waarschijn hoeft dat niet omdat een tunnel meestal niet zichtbaar is in het midden >

marimon

Robert,

Dat is een goed idee zeg, weliswaar voor een korte tunnel waar een knik moet komen. Is te onthouden. Merci.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Robert van den Broeken

geen dank , en anders 2 stukken pvc ( juistegrootte )1 aan het begin en 1 aan het eind van de tunnel en daartussen houten latjes of iets doen met gaas erover heen gips erover modeleer beton en rotsen ( gietmallen ) kun je een heel leuk tunneltje maken lijkt mij

Ik heb een kennis die is naar Maxis modeleerbeton geweest dat is beton dat je er op spuit en dan in de juiste vorm kunt modeleren , ik heb fotos ervan , wat je er mee kan  als iemand nieuwsgierig is stuur een berichtje of meld me aan via msn V8-R620(apenstaartje)hotmail(punt)com

ysbeer

Hemeltje lief wat een ingewikelde constructie.s
Met als enig resultaat dat als er wat uitloopt je er niet meer bij kunt.
Zet nu toch eerst eens je tunnel portaal,maak de berg van binnen goed donker en probeer wat je nog van de tunnelbuis ziet.
In 9 van de tien gevallen zul je zien dat een eenvoudig rond gezet stukje karton of plastic al voldoende is om een prachtige tunnel buis voor te stellen.
En als voordeel je kunt er van binnen uit nog prachtig bij.

wim ysbeer


ysbeer

Op de foto hier onder een voorbeeld van een tunnel ,die in de praktijk goed voldoet.
Als de berg van binnen mar geod donker is.

[/img]

wim ysbeer

Robert van den Broeken

dus als ik het goed begrijp is 2 of 1 tunnenportalen genoeg en daarachter een voorwerp te plaatsen en balkjes overheen leg en dan goed aan te sluiten en goed donker maken .


tunnelmotor2000

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Die van de jaren '40 zijn toch maar mooi beter![:D]



Maar wel stukken ouwer[:)] zien geen detail meer[8D] en geraken haast niet meer bij hun baan op zolder[:0][;)]
 

Frank_N

Vraag me niet waar ik dit vond, maar dit lijkt me een redelijk tactische oplossing voor het tunnelprobleem: http://www.bolkesteijn.nl/foto-series/rail2006/img005.jpeg [:)]

groet van Frank
Groet van Frank

ysbeer

Die tunnel constructie is van de zelfde leverancier als de mallen waar mee  de vorige foto is gemaakt.
Dit zijn dus gegoten muren van gips van klaus spoirle.
beton tunnel.

wim ysbeer