Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

B-Models 2021

Gestart door oebr, 27 januari 2021, 08:51:57 AM

Driesel

CiteerDat staat er toch ook?
Nu wel; VBV leest blijkbaar mee en de folder is aangepast. Ook bij de 186 496 is het nu duidelijk en correct. Top!

Jurgen

Dank voor de berichtjes mannen.

Gezondheid is belangrijker dan treintjes, dat klopt wel, maar die treintjes gaan me er wel doorheen moeten sleuren. Samen met allerlei andere zaken en morele steun van vrienden en familie.

Maar verder wil ik het hier enkel over treintjes hebben, daar gaat het forum tenslotte over.  ;)


Die TSP-22, is dat een versie zoals die in de periode 1995-2005 kan ingezet worden? Want het kriebelt wel hoor.
Welke andere locs uit de brochure kunnen in die periode ingezet worden?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterVG

.5532 kan, was de laatste groene 55 en past de eerste jaartjes van uw periode

mark7758



Ik wil hem wel hebben.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PeterVG

6279 kan ook net Jurgen. Deze ging uit dienst op 1 juni 1997.
Een machine uit de Kempen ;-)

6279 op de voormalige lijn 18 in Wijchmaal-Peer  12 maart 1985 by Johny Brauns, on Flickr

Net nog even willen kijken naar de brochure van Van Biervliet maar de link werkt niet meer, waarschijnlijk tijdelijk.
De webstek meld dat de Budd tijdens het najaar uitgeleverd zal worden. Helaas geen nieuws daarover in de brochure. Ik ben benieuwd naar fotos van dit stel?

755philippe

In Google-Chrome werkt de link wel maar in Edge niet. Heb het juist even geprobeerd.
Mvg



mardig23

Mvg Karl

Michael

#82
Hoe kan ik de folder lokaal opslaan? Al gevonden printen als pdf.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

755philippe

Prijzen nieuwigheden deel 2 zijn bekend gemaakt op de website van VBV.
Succes.


755philippe

Jurgen

Van wanneer tot wanneer heeft dat poststel in deze livrei rondgereden?

In het boekje staat enkel vermeld dat ze zo het langste hebben rondgereden, maar ik zou niet weten waar ik kan terugvinden van wanneer tot wanneer precies.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Bart12

Waarom zou er voor 2817 gekozen zijn? Het zou leuk geweest zijn dat er voor een nummer was gekozen dat ook voor de Benelux reed of rijdt. Het is nu toch ook al weer lang geleden dat Piko en Märklin de 2802 en 2803 hebben uitgebracht (die online amper nog te vinden zijn)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 09 september 2021, 22:15:42 PM
Van wanneer tot wanneer heeft dat poststel in deze livrei rondgereden?

In het boekje staat enkel vermeld dat ze zo het langste hebben rondgereden, maar ik zou niet weten waar ik kan terugvinden van wanneer tot wanneer precies.
wellicht hier de vinden https://www.cooltrain.be/index.php/grote-treinen/locomotieven/288-nmbs-poststel-apt-54

Driesel

Citaat van: Bart12 op 12 september 2021, 08:44:25 AM
Waarom zou er voor 2817 gekozen zijn? Het zou leuk geweest zijn dat er voor een nummer was gekozen dat ook voor de Benelux reed of rijdt.
De 2817 zal ook ooit wel ingezet geweest zijn voor de Benelux. Er was een tijd dat de locomotieven van de reeks 28 zowel voor de Benelux-treinen alsook voor de goederentreinen naar Duitsland door elkaar werden ingezet. Vanaf omstreeks 2018 werd begonnen met de locs voor het goederenverkeer terug te geven aan ATC. De 2802 tot 2812 bleven bij de NMBS voor de Benelux/Intercity Direct-treinen.

Bart12

Citaat van: Driesel op 12 september 2021, 20:27:51 PM
Citaat van: Bart12 op 12 september 2021, 08:44:25 AM
Waarom zou er voor 2817 gekozen zijn? Het zou leuk geweest zijn dat er voor een nummer was gekozen dat ook voor de Benelux reed of rijdt.
De 2817 zal ook ooit wel ingezet geweest zijn voor de Benelux. Er was een tijd dat de locomotieven van de reeks 28 zowel voor de Benelux-treinen alsook voor de goederentreinen naar Duitsland door elkaar werden ingezet. Vanaf omstreeks 2018 werd begonnen met de locs voor het goederenverkeer terug te geven aan ATC. De 2802 tot 2812 bleven bij de NMBS voor de Benelux/Intercity Direct-treinen.

Het gemengd gebruik was het geval tot 2015 (toen is B-Cargo geprivatiseerd, daarna werd er niet meer gewisseld)
Dan had je nog 2 periodes met een vaste vloot:
2015-2017: 2802-03-06-12-13-15-21-32-33-35-44-61-63
2017-heden: 2802 tem 2813

Je moet dus teruggaan voor 2015 dat 2817 af en toe eens ingezet werd voor de Benelux, helaas vind ik er geen beeldmateriaal van terug.
Ach ja, misschien als deze goed verkopen dat er een volgende lading komt met wel een vaste waarde uit de Benelux :)


Metpetergaathetbeter

ik zocht ook eens en ik vond die loc enkel voor goederentreinen.... wellicht heeft men dat gedaan voor hun assortiment van ........goederenwagons  :o