Nieuws:

Nu in MSM 269 PRAKTIJK: De Julianabrug van Markenburg | Sparren maken met een bouwpakket van Unique Scenery Products | Een lading lange damwanden

Hoofdmenu

Jasper's werkbank: rommel en prullaria ten top!

Gestart door Jappy, 06 december 2020, 17:40:22 PM

Jappy

Goh, ikzelf ben dat niet echt van plan. Ik heb geen goede ervaringen met het zelf maken en laten printen van decals, dat ging voor mij niet echt goed.

Daarentegen amuseer ik me wel met het zelf maken van wagentjes met papier en karton, ik gebruik daarvoor de methode van Railway Mania uit onderstaande video, die deze zelf heeft overgenomen van John Ott. Wel interessant om eens te bekijken, je behaalt vrij mooie resultaten zo.

En de website met uitleg van John Ott:

https://www.ottgalleries.com/eight%20cars.html

Die methode lijkt me wel te werken, zij het dat het priegelwerk is! Nog de witte randjes wegwerken, en het is vrij overtuigend.

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Tothebeach

Dit is een interessante werkwijze. Dankjewel voor het delen.

Groet,
Michel

Driesel

Dat is inderdaad een mooie werkwijze, en zo heb je meteen de opschriften goed. Goe bezig!

Jaren geleden heb ik ook eens een poging gewaagd om een colli-wagon te maken in N: ik liet het ontwerp dan printen bij Shapeways.

Printen is één ding: verder afwerken is er sindsdien nog niet van gekomen.

Jappy

Die zien er zeer goed uit! Maar dan zit je inderdaad nog altijd met de opschriften te spelen natuurlijk. Ondertussen is de mijne zo goed als klaar m.u.v de treeplanken, en ik moet zeggen dat het naar meer smaakt! Een tweede zal wel snel volgen. Deze heeft ook al een dramatisch avontuur beleefd. Tijdens het aanbrengen van matte lak met een spuitbus is deze door het raam al zeker een verdieping naar beneden gedonderd tegen de harde kasseien van mijn oprit. Wonder boven wonder heeft ie er niets aan overgehouden! Hier is een plaatje van het wagentje op de N-baan.

Ondertussen ben ik weer druk bezig met een ander projectje, dat een stuk meer werk vroeg dan aanvankelijk gedacht. Iemand enig idee?  ;)

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

vlummens

Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

ACFI

Drie-assige bierwagen van Wiels of waterwagen van Spa?

(Om bij het goederen verhaal te blijven)

ACFI