Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Laser vraagje

Gestart door gardevil, 11 mei 2020, 15:46:24 PM

gardevil

Heb al enige tijd een goedkope laser staan van ome Ali.
Het ding doet wat hij moet voor de prijs die ik ervoor betaalde.

Ik zit echter met een vervelend probleem:
Laserlijnen by Gardevil _, on Flickr
De laser blijft blijkbaar actief tussen de graveerbeurten, sessies in, waardoor strepen ontstaan in het onderwerp.
Iemand een oplossing?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

beertje

Ik zou veronderstellen dat het in de tekening zit.

Dirkh

welk toestel en welke software?
Ik heb dat ook met l2laser ondetvonden en ben torn over geschakeld naar een ander programma.
Waarschijnlijk is het ergens een instelling maar ik heb die toen niet gevonden omdat de trail licentie was verlopen.

gardevil

Citaat van: Dirkh op 11 mei 2020, 19:58:33 PM
welk toestel en welke software?
Ik heb dat ook met l2laser ondetvonden en ben torn over geschakeld naar een ander programma.
Waarschijnlijk is het ergens een instelling maar ik heb die toen niet gevonden omdat de trail licentie was verlopen.
Toestel heeft geen merk, als programma gebruik ik lightburn.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Dirkh

Die software heb ik ook geprobeerd met mijn laser en daarmee heb ik hetzelfde probleem gehad, ik heb echter nooit de oplossing gevonden. Misschien eens via hun forum proberen ?

of deze pagina eens nalezen

https://lightburnsoftware.github.io/NewDocs/CommonGrblSetups.html

gardevil

Laserprobleem opgelost.

In de console het commando $32=1 en gaan met die banaan, geen sporen meer van de verplaatsingslijnen. Enige probleem is dat de bios van de laser het commando niet wil onthouden en dat ik er aan moet denken om bij elke nieuwe job dit in te geven.

2020-05-23_04-01-41 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

PietB

Citaat van: gardevil op 23 mei 2020, 16:11:16 PM
Enige probleem is dat de bios van de laser het commando niet wil onthouden en dat ik er aan moet denken om bij elke nieuwe job dit in te geven.
Kun je niet net als bij 3d printing in een startup script dit soort commando's ingeven?
Ik ken de software niet maar op een gegeven moment zul je een tekening moeten omzetten naar een printbestand lijkt me.

Als ik uit mijn nek zit te kletsen moet je het maar zeggen hoor, Frank.

grt Piet.

gardevil

Citaat van: PietB op 24 mei 2020, 01:25:58 AM
Citaat van: gardevil op 23 mei 2020, 16:11:16 PM
Enige probleem is dat de bios van de laser het commando niet wil onthouden en dat ik er aan moet denken om bij elke nieuwe job dit in te geven.
Kun je niet net als bij 3d printing in een startup script dit soort commando's ingeven?
Ik ken de software niet maar op een gegeven moment zul je een tekening moeten omzetten naar een printbestand lijkt me.

Als ik uit mijn nek zit te kletsen moet je het maar zeggen hoor, Frank.

grt Piet.
Piet, geen idee hoe dat zou moeten en of het kan. voorlopig ligt er een groot papier op het toetsenbord opdat ik het niet vergeet.Heb de fabrikant aangeschreven maar aangezien het een goedkope chinese laser is verwacht ik hier niet veel van.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

PietB

Citaat van: gardevil op 24 mei 2020, 07:19:35 AM
Heb de fabrikant aangeschreven maar aangezien het een goedkope chinese laser is verwacht ik hier niet veel van.
Is er niet een forum, facebookpagina of gebruikersgroep van de Lightburn software? Want daar zou je het denk ik in moeten zoeken.

grt Piet.

gardevil

Citaat van: PietB op 24 mei 2020, 10:24:13 AM
Citaat van: gardevil op 24 mei 2020, 07:19:35 AM
Heb de fabrikant aangeschreven maar aangezien het een goedkope chinese laser is verwacht ik hier niet veel van.
Is er niet een forum, facebookpagina of gebruikersgroep van de Lightburn software? Want daar zou je het denk ik in moeten zoeken.

grt Piet.
Het is op het forum dat ik de oplossing gevonden heb, het niet schrijven in de bios van de laser kan door hen niet opgelost worden gelet dit een issue is voor de maker van het toestel. Hopelijk vanuit die hoek nieuws.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?