Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

LS Models 21-06-2019 PDF

Gestart door eve, 22 juni 2019, 07:47:49 AM


SuSke

Een rerun van de zoveel gevraagde Dms-wagons onder LSModels EXCLUSIEF ;) ;) ;)

Eens zien wanneer deze aankondiging effectief zal zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


SuSke

Eigenlijk nog belangrijker: aan welke prijs ??   ::) ::)

Citaat van: loebaske op 22 juni 2019, 13:57:23 PM

De volgende eeuw Frans

Dan zal ik het wel doen met diegene die ik heb  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Citaat van: SuSke op 22 juni 2019, 11:27:09 AM
Een rerun van de zoveel gevraagde Dms-wagons onder LSModels EXCLUSIEF ;) ;) ;)

Eens zien wanneer deze aankondiging effectief zal zijn.

Kan iemand hierover meer vertellen? Ik bedoel, ik zie drie verschillende uitvoeringen in periode IV-V, geel , bordeaux en wit waar en wanneer werd welke uitvoering gebruikt?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

De gele is al een buitenbeentje. Die reed alleen mee in de hersporingstrein als materiaalwagen.

De rode is een TPIV uitvoering toen de rijtuigen nog allemaal bordeaux waren en de witte die kwam daarna in TPV. In TPVI zie je ze bijna niet meer bollen.
Data van wanneer tot wanneer wat en waar gereden heeft laat ik aan de specialisten ter zake over.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#6
tal zijn omgebouwd.....die bordeaux deed ooit dienst in V(day)trein samen met M4'en (dacht ik) ik weet niet of hij ooit een ander kleur kreeg

deze? en andere DMS deden vaak dienst als getrokken rijtuigen bij de hommologatieritten van nieuwe loc's (of operatoren met nieuwe locs ?) als je zoiets samenstelt altijd kostelijk treintje

Metpetergaathetbeter

meetwagons, remwagons,hersporingswagons,.................. je kunt het niet gek genoeg verzinnen of ze gebruiken er (soms omgebouwde)DMS voor !

AFB

#8
Het betreffen drie dienst - DMS. De gele is voor de hersporingstrein. De andere twee zijn voorzien van een LS- generator. Van de bordeaux zoals in de PDF is er volgens mij maar 1 geweest. Ooit heb ik die met de expo- trein gezien. Het betreft hier dus geen "standaard" DMS- rijtuigen. Als je goed kijkt zitten er op de zijkant knoppen om de generator in geval van nood te stoppen.

vrgr,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

Gert1

Laat ze liever eens modellen uitbrengen die reeds in het vorige decennium zijn aangekondigd.
Als ze niet opschieten dan verschijnen modellen aangekondigd in de jaren nul, pas in de jaren twintig.
Begint eerlijk gezegd tamelijk ridicuul te worden...

Enkele van mijn treinen wachten nu wel heel erg lang op complementering.
Kan Modelspoormagazine niet eens voorzien in een diepgravend interview met de heren achter LS Models?
Zo ja, misschien dan eens een pittig interview van maken en duidelijk stellen dat hoewel er begrip is voor het Modern Gala-debacle,
de verzamelaars niet hun hele leven aan het lijntje kunnen worden gehouden.

mvg,
Gert

ERVIN


mardig23

Wauw Gert, Je zegt wat ik al jaren denk...

Ik ben jaren een echte LS verzamelaar geweest, maar ik heb soms ook jaren gedaan om een trein compleet te krijgen.
Dat werd zo een frustratie op de duur dat ik de passie een beetje was kwijtgeraakt :(
Het is belachelijk als je ziet wat ze allemaal liggen te beloven, en die stomme getekende flyerkes die ze maken.

Ik heb nog duizenden euro's materiaal in bestelling van M4 stammen, M5 stammen, ICRm stammen met NS traxx, over loc's, tot AM96 enz, enz
En toch heb ik me weer laten vangen met de nieuwe reeks 18².
Die is binnenkort ook alweer een jaar later dan beloofd.

Ik ben op een gegeven moment gewoon ander materiaal beginnen kopen, en ik amuseer me daar dan wel mee.
En dat het dan niet hetzelfde niveau haalt, spijtig...

Het is dan ook nog eens een onbetrouwbare firma als het op onderdelen aankomt.
Die zijn er meestal gewoon niet, en dat is eigenlijk in Europa als fabrikant strafbaar...

Ach ja, we zeuren er al jaren over, en veel beterschap is er niet zeker :-X

Mvg Karl

stoomlokje

Eigenlijk zouden we allemaal LS hier in België gewoon volledig moeten boycotten, zodat ze hier niets meer verkopen.
Want het enige wat ze doen is de zever uit de mond laten komen en dan de mensen laten wachten,wachten,wachten,..... tot in de eeuwigheid.  maar ja er zijn er altijd die toch nog hopen ooit iets van die rot fabrikant in hun verzameling te verkrijgen ( ik beperkt ook trouwens nog 1 x en dan nooit meer )
Het is een bedrijf dat zijn naam niet waardig is.
Maar ja we zeveren liever dat ze niets uitbrengen zoals beloofd , dan er iets tegen te doen.
Zo zijn de belgen nu eenmaal.

Sicco

Ik begrijp het beleid ook niet

LS Models heeft zich voor een groot deel van de Belgische markt teruggetrokken vanwege de lage verkopen. Ze zijn schuchter om zelfs de meest gevraagde, alledaagse rijtuigen uit te brengen
Toch brengen ze nu rijtuigen die zo marginaal inzetbaar zijn dat is af te vragen wie ze wil (op die paar mensen na die werkelijk denken dat DMS-en allemaal bordeauxrood zijn geweest, in plaats van Eurofima oranje)
En dan straks zeker weer geen C1 uitvoering uitbrengen omdat 'deze uivoeringen niet goed verkopen'.
En LSM verdient verder niks aan de torenhoge tweedehandsprijzen van de oude lichting oranje DMS-en, dus het is onnavolgbaar.

Maar het gekke is, dat het niet de enige fabrikant is met dit soort redeneringen

Metpetergaathetbeter

C1 en andere uitvoeringen niet goed verkopen men zoekt die nagenoeg overal (Benelux, Duitsland, Frankrijk,.. plaatsen waar die geregeld kwamen als onderdeel van een IC,EC of zelfs in bedevaarttreinen,....