Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

smalspoor geklooi door een eerste klas beginner

Gestart door Havoc, 05 juni 2019, 22:35:36 PM

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

#94
Eens alle foto's terug ingeschoten nu ze bij One.com staan. Spijtig genoeg zijn er 4 die ik mis... Geen idee waar die naartoe zijn.

EDIT: het waren er maar 3 en ik heb ze gevonden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

En toen waren de fotokes der weer 8) Jammer dat er 4 zoek zijn...
Groet van Frank

Havoc

Nog eens iets gedaan. Niet veel maar iets dat ik al een hele tijd op de lange baan aan het schuiven was: de ringrail voor de draaischijf.

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

mooi werkje, Johan ;)
Voor de aandrijving kreeg ik een idee...ergens..... iets met een stappenmotor.
Die kunnen heel erg langzaam draaien, met veel kracht.
Hier een voorbeeld: https://iotessentials.be/product/stappenmotor/
Conrad leverd deze met ULN2003.
Groet van Frank

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Er ligt hier ergens een stappenmotor op mijn bureau... Ik denk in de laag van het Pleistoceen. Spijtig genoeg een klein model, anders was hij gemakkelijker te vinden geweest ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Citaat van: Frank_N op 25 april 2021, 17:17:31 PMeen stappenmotor.
Die kunnen heel erg langzaam draaien, met veel kracht.

De kracht is bij de kleine stappenmotoren zeker niet "veel" - een pittige tandwielreductie wil dan wel helpen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Het is wel de bedoeling dat daar niet veel kracht voor nodig  is. In het echt draaien ze bij smalspoor zo locs van verschillende tonnen ook met de hand.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Frank_N

Citaat van: Gerolf op 26 april 2021, 06:23:18 AM

De kracht is bij de kleine stappenmotoren zeker niet "veel" - een pittige tandwielreductie wil dan wel helpen  ;)

Het motortje wat ik als voorbeeld gaf heeft een flinke reductie, Gerolf.
Inherent is dan daarbij het toenemen van koppel.
Groet van Frank

adrievans

Citaat van: Havoc op 25 april 2021, 16:52:49 PM
Nog eens iets gedaan. Niet veel maar iets dat ik al een hele tijd op de lange baan aan het schuiven was: de ringrail voor de draaischijf.



Wil je ons (mij) vertellen hoe je die rail zo rond gekregen heb,dit voor mijn toekomstige schijf.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.