Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

wieler-terroristen

Gestart door Dirky, 16 maart 2019, 21:12:53 PM

Dirky

Iedereen die me kent weet het dat ik een hekel heb aan wieler-terroristen. En dat het seizoen weer begonnen is...

Vandaag was er weer eens een georganiseerde misdaad rit. Komt er een toerist aan de deur vragen of ik iets heb om een metalen splinter uit zijn buitenband te halen. Hij had net een nieuwe binnenband gestoken en die was ook weer direct plat.
Ik naar mijn werkplaats, speciaal tangske, stalen splinter er uit. Vriendelijke bedankt...

En waar laat die stomme klungel zijn banden achter? tegen mijn gevel gewoon op de grond! (hij geniet wel nog van het voordeel van de twijfel. De banden kunnen ook van iemand anders achtergelaten zijn. Ik heb het niet gezien)

Ik besef wel dat (gelukkig) het grootste part van die mannen en vrouwen OK zijn maar zulke kiekens/varkens/nietsnutten, zouden ze van mij gerust superboetes mogen geven. Ik kook ervan...

Weer enkele maanden op mijn tanden bijten en dan is de miserie weer weg... Hoogtepunt begin April, de Ronde. Dan passeren er pak over de 10000 op één dag.

(Na de omloop van 't Nieuwsblad heb ik maar eventjes 14 lege verpakkingen van speciaal "food" opgeraapt)

Geert

Dirk,
jij woont dan ook in een zeer prachtige streek waar ik jaloers op ben.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Johnnytrein

Waarom raap je die op als ze toch leeg zijn :-\
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Een van onze buren is ook zo'n wieler....
Vier van die, wel zeer dure fietsen, aangepaste outfits, vitamines? via internet enz.
Zijn echtgenote moet wel haar kleding in (wel zeer goedkope) winkels halen.
Vakantie is met de Mobilhome naar Frankrijk of Italie. Hij gaat dan fietsen en zij zit heel de dag alleen op de camping.
Tja, is dat altijd zo bij die mannen?
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

 de meesten hun treincollectie is vaak meer waard/heeft meer gekost dan 4 fietsen.Dat internet daar komen wij ook kopen (U toch ook ?), die mobilhome en die camping daar kies je voor en ben je altijd beter gekleed in een dure winkel.Tja keuze maakt men al dan niet genoodzaakt

Metpetergaathetbeter

Tja Dirk die wielertoeristen die zul je inderdaad niet in Brussel in Brussel weervinden, want dan zijn ze iemands anders zijn leefruimte missschien aan het vervuilen met papier en .....Trouwens valt dat al bij al nog mee want ik hoorde in het verleden in Dendermonde en daar in de wijde omgeving op den dijk (en straten daar omheen al andere zaken die daar gebeurden !Neemt niet weg dat je je ergert, ik probeer volgende regels na te leven doe niks wat jezelf niet graag zou hebben dat je overkomt

loebaske


Je moet dan ook eens in het dorp wonen van dat ander kieken die eens de ronde heeft gewonnen, alsof die de wereld heeft geholpen met eens in het geel te rijden, Van Impe.......

365 dagen in een jaar en daarvan 151 dagen klote koers waar je niet uit of in je huis kunt zonder ferm rond te rijden, want ieder wil eens door het dorp van dat ooit geel kieken rijden, dan nog de weekends waar sommige fiets terroristen bepalen als je mag auto rijden, want ze mogen alles en hele rijvakken inpalmen met hun zessen, riskeer niet voorbij te rijden, want je bent als auto bestuurder een maniak....

Een stomme kasseisteen met een bronzen beeld op het rond punt, in volle oornaat belicht op mijn/ons kosten, hopelijk rijden er zich de dood in op die wanzinege rotsblok...en mischien gaat die dan weg.....

Floris

Citaat van: Peter op 17 maart 2019, 09:32:11 AM
Een van onze buren is ook zo'n wieler....
Vier van die, wel zeer dure fietsen, aangepaste outfits, vitamines? via internet enz.
Zijn echtgenote moet wel haar kleding in (wel zeer goedkope) winkels halen.
Vakantie is met de Mobilhome naar Frankrijk of Italie. Hij gaat dan fietsen en zij zit heel de dag alleen op de camping.
Tja, is dat altijd zo bij die mannen?
tja, ze kan ook gewoon weglopen hoor... tis hier geen saoudi-arabië....  ;)

doomslu

Het is misschien een idee?

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Yep, laadklep open, wielerterroristen opscheppen en ergens ver weg gaan dumpen. Kirgizie of zoiets...

Merk net dat ik op mijn toetsenbord geen trema en circonflex heb... Ook geen franse letters....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

59erke

Ach, er is zoveel waar mensen zich aan ergeren... neem nu even off topic mijn schoonmoeder en schoonbroer/zus.

Ze wonen in dezelfde streek als Dirk en hebben niet zozeer last van de wielerkoersen maar tijdens de zomermaanden wordt de ganse straat elke zondagvoormiddag gegijzeld door vinkenzetting.

Moet je u voorstellen dat voor dag en dauw de straat wordt afgezet voor alle verkeer en er in de loop van de ochtend niets dan mannen toekomen met hun vogeltje om dan te kijken wie zijn vogeltje het meeste fluiten ondertussen kunnen de bewoners niet in of uit de straat met de wagen of fiets en mag er geen lawaai gemaakt worden.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Ik ben ook afkomstig uit de Vlaamse Ardennen en kan mij in de ergernis van Dirk héél goed inleven!
Ze zorgen niet enkel voor (over)last een paar zondagen in een seizoen, maar wel ELK WEEKEND, en sommige gepensioneerden moeten op werkdagen ook nog de baan op..!
Daarenboven moeten zij het gaan bewijzen daags voor een grote koers, en dat zijn er in een zomer verscheidene.

Dan ook nog dat heen en weer gerij van ambulances, want af en toe valt er eens ééntje dood, het zijn uiteraard geen beroepsrenners maar meestal zwaarlijvige, ongetrainde Leffe-drinkers!!!

;)

En ja Koen, wij hebben de wieler-terroristen én de vinkenzettingen!  :D

Dirky

Voor alle duidelijkheid:
> ik heb geen probleem met wieler-TOERisten, als die zich volgens de regels gedragen en hun afval in vuilbakken deponeren.
> Ook niet met wielerwedstrijden. We weten op voorhand wat er ons te wachten staat en kunnen er ons naar schikken.
> Maar ik erger mij dus echt aan de wieler-TERRORisten die nergens respect voor hebben...


Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 17 maart 2019, 19:22:17 PMDan ook nog dat heen en weer gerij van ambulances, want af en toe valt er eens ééntje dood, het zijn uiteraard geen beroepsrenners maar meestal zwaarlijvige, ongetrainde Leffe-drinkers!!!

Die zijn wel getraind hoor. Maar niet in fietsen.....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Ik heb op een van mijn fietstochten ook eens een aanvaring gehad met zo'n groepje wielrenners die een trainingsrondje aan het doen waren. We zaten in een situatie waar ik in mijn Hollandse onnozelheid dacht dat ik voorrang had, maar uit de scheldpartij die ik naar me toegeslingerd kreeg bleek het precies andersom te zijn. Zij waren wielrenners dus hadden ze per definitie voorrang. Het zal wel, maar ik geloof er nog steeds niks van. Als ze een oefenrondje rijden zijn ze gewoon fietsers, net als ik. Dus houden ze zich aan de voorrangsregels, net als ik. Het wordt wat anders als het een officiële koers is, maar dan verwacht ik begeleiding van politie en wegafzettingen en een berg verkeersregelaars.