Brusselse bouwsels: Zwanzebeek

Gestart door Alan On Track, 05 januari 2019, 19:36:01 PM

Alan On Track

Da art-nouveau woning zal nog even op zich laten wachten, op zich zijn de technieken wel haalbaar, maar het is door al mijn andere verplichtingen nu even niet aan de orde om tijd te steken in een dergelijk projectje. Maar ooit zal het klaar zijn...  ;)

Ik kon het niet laten en heb met de laatste restjes materiaal die ik had nog een geveltje geknutseld. In elektrische stijl ditmaal  ;D

Dit gebouw is een beetje meer zelfbouw geworden, maar ik heb nog steeds een aantal stukjes van de Auhagen-set kunnen gebruiken voor de fijnere details.

IMG_20210427_090109333 by Alan Jockmans, on Flickr

De basis is gewoon styreen, maar na dit bouwwerk is het helaas op. Misschien is het voor mijn werk en studies beter dat ik de komende tijd geen nieuwe ga kopen  ::)... Baksteenplaat heb ik intussen genoeg, maar ik wilde er niet teveel van gebruiken aangezien ik het nog nodig ga hebben voor Afond. Het handige aan te werken met kleine reepjes is dat het opvallend weinig baksteenplaat vergt om deze gevel vol te krijgen. Een fraai erker leek me voor dit gebouw ook wel geschikt.

IMG_20210427_102438445 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20210427_113335706 by Alan Jockmans, on Flickr

De min of meer afgewerkte gevel. Door de gele en grijze stukjes kan je hier goed zien welke details ik van het setje geleend heb.

IMG_20210427_164612143 by Alan Jockmans, on Flickr

De gevel is nu zo goed als afgewerkt. Ik ben vergeten de kelderramen te maken, maar voor de rest is het bouwgedeelte achter de rug. Volgend probleem: de primer is op. De kleur komt er dus nog her en der een beetje door. Misschien ga ik me volgende week nieuwe halen en me nog eens aan het schilderen zetten. Geen zon vandaag dus helaas geen foto's met daglicht (die hebben jullie tegoed zodra alles geverfd is  ;) )

IMG_7122 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_7119 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_7118 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

Decapod

Schitterend. En dat heb je 'zomaar' eens even in elkaar geflanst?
Welk setje van Auhagen is dat eigenlijk, als ik vragen mag?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Alan On Track

Citaat van: Decapod op 29 april 2021, 11:35:39 AM
Welk setje van Auhagen is dat eigenlijk, als ik vragen mag?

Auhagen 48651. Gewoon een setje met vensters en raamlijsten dat ik vooral voor de ramen zelf gekocht heb, maar het bleek nuttig voor veel zaken  ;)
Modelbouw is een kunst

Metpetergaathetbeter

bijzonder goed gebruik maken van de verschillende mogelijkheden, ook dat is een talent

Pierre

Ik zie zeker zeer mooie dingen langskomen hier. Top gedaan. ;)
Groet Pierre.


Jappy

Mooi geknutsel! Die set heb ik hier ook nog ergens liggen, maar jij maakt er dingen mee die ik niet zou kunnen. Topwerk!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Alan On Track

Vanavond de geveltjes in de verf gezet. Nu her en der nog wat bijwerken, beglazing plaatsen en de balustrades toevoegen.  :)

IMG_20210501_210003433 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20210501_205906643 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

Stedahult

Mvh. Steef

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Zou je daar eens geen artikeltje over schrijven?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ludwigdc

Mooi resultaat met materiaal en techniek die eigenlijk voor iedereen toegankelijk is.
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Stieven76

Zeer mooie en sfeervolle geveltjes!

Alan On Track

Merci voor de reacties iedereen :)

Citaat van: doomslu op 01 mei 2021, 21:58:51 PM
Zou je daar eens geen artikeltje over schrijven?

Dat zou ik zeker interessant vinden  ;D
Modelbouw is een kunst

Geert

Citaat van: Alan On Track op 02 mei 2021, 00:03:56 AM
Merci voor de reacties iedereen :)

Citaat van: doomslu op 01 mei 2021, 21:58:51 PM
Zou je daar eens geen artikeltje over schrijven?

Dat zou ik zeker interessant vinden  ;D

Wij ook  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about