Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

Meer mods nodig

Gestart door Nonkelronnie, 20 augustus 2006, 16:20:33 PM

rixke rail

Misschien kan er op de beurs in Mechelen ook iets "off-topic" georganiseerd worden : een boksring. [:D]
In het midden van de zaal : voor de kemphanen, mogen mekaar (een) blauw(e) o(o)g(en) slaan. [}:)]
Tevens bouwen we een nieuwe rubriek in dit forum : "Ouwehoeren". [;)]
Dit soort discussies verhuist naar deze rubriek. [|)]
De andere rubrieken worden dan gevrijwaard van dit soort gezeik en gaan over modelbouw. [^]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

martintje

waarom moet elk draadje serieus over treinen gaan???
Gezien dit een van de meest levendige draadje is geeft wel aan dat er toch genoeg leeft dat het een bestaan waardig is, lijkt me
Wat mij opvalt is als er een keer echt gediscusieerd wordt er gelijk weer mensen staan te bleren of het minder kan of dat een draadje gesloten moet worden, en zelf eigenlijk weinig presteren of in welk draadje dan ook echt iets zinnigs te melden hebben.
Lul mee of hou je mond en laat de mensen die wel iets in dit draadje te melden hebben, zinnig of onzinnig gewoon hun gang gaan, en hou nou is op met dat gele-kaarten-aansmeren-gedrag.
Ik zit zelf op een gesloten modelspoorforum en daar zijn de 3 mods de grootste boefjes en ook daar valt wel eens een vertogen woord, maar niemand haalt t in zijn hoofd om om een slotje te vragen, ook al is 80 % onzin in het forum en gaat niet eens over treinen.
Zoals eerder vermelsd, er is al 1 groot forum terziele gegaan door te overijverige mods, laat nu het enoge overgebleven goede forum nu wel leven, door iedereen te laten leven en doen.
Als iemand echt over de schreef gaat is ie zo weggepiesd hier door een ieder met een gezond verstand.
Mvg Marty

Steven86

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,
Het onderwerp was "meer mods nodig ?" en we zijn afgegleden naar analoog versus digitaal.  En dan zijn we helemaal Off Topic gegaan met Stevens analyse over Marx.
Steven, mijn vraag was vrij eenvoudig en je hebt er blijkbaar een genoegen in om te tonen dat je iets van Marx kent.  Er is op dit forum bij de intervenanten niemand ge?nteresserd in uw geleuter over economie.

Als je het voorwoord van Nico en het artikel over beleggen er wil bijsleuren doe het dan goed.  Het enige juiste besluit is dat in treinen beleggen geen geld opbrengt !  Elk model dat je hebt gekocht in het verleden (op enkele uitzonderingen na) ga je nu met verlies verkopen, behalve als jij in courante euro's telt en dan nog.

Tenslotte als je graag met Marx rondloopt, weet dan dat als zijn denkwereld de universele was geworden, je nu niet over vrijheid van meningsuiting, vrijheid van beweging, vrijheid van vrijetijdsbesteding had kunnen beschikken.  Het is immers Marx en de zijnen die in 1989 ophouden hebben te bestaan !

Roland

Roland, je vraag was:
citaat:
Tot nu toe, moet ik alleen vaststellen dat:

digitaal een meerwaarde heeft, maar dat tegelijkertijd de meerkost zeer groot is.

Roland

ik verwijs je graag door naar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Meerwaarde
dat van die meerkost heb je nog altijd niet onder de knie, overigens

Het spijt me, jij bent de kampioen van 'meerwaarde', ik niet. Je hanteert het begrip te pas en te onpas als je voor dezoveelste keer het hebt over analoog versus digitaal, 2rail versus 3rail, de wereld versus M?rklin.

Het enige wat je me kan en mag aanwrijven is dat ik iedereen in een draadje over modereren heb gewezen op de theorie die achter jouw begrip 'meerwaarde' zit en dat je met zo'n begrip het omgekeerde bereikt van je eigen standpunt.
Wat kan ik dus beter doen dan opnieuw naar je eigen zinsnede te verwijzen: "Tenslotte als je graag met Marx rondloopt, weet dan dat als zijn denkwereld de universele was geworden, je nu niet over vrijheid van meningsuiting, vrijheid van beweging, vrijheid van vrijetijdsbesteding had kunnen beschikken.  Het is immers Marx en de zijnen die in 1989 ophouden hebben te bestaan !"

Je poging om mij nu aan Marx te koppelen (Jan is daar gisteren ook al mee begonnen) beschouw ik als een onvermogen om jullie standpunten objectief te onderbouwen en is mijn eigen ode aan de vrije meningsuiting.

citaat:
Als je het voorwoord van Nico en het artikel over beleggen er wil bijsleuren doe het dan goed.  Het enige juiste besluit is dat in treinen beleggen geen geld opbrengt !

Doe jij het eens goed. Hoe ben je zo zeker dat het 'enige juiste besluit' het jouwe is? Onderbouw eens.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Er is op dit forum bij de intervenanten niemand ge?nteresserd in uw geleuter over economie.

Elk model dat je hebt gekocht in het verleden (op enkele uitzonderingen na) ga je nu met verlies verkopen, behalve als jij in courante euro's telt en dan nog.

Roland

eerste punt
roland
mag ik zelf nog uitmaken wat ik geleuter vind???
valt best mee met dat geleuter (als het kunt snappen natuurlijk)

tweede punt
roland
Ik ben het helemaal met je eens.
inversteren in treinen loont niet.
Het gekke is echter dat wij dat beweren (met recht)maar dat ik niemand op dit forum vind die het tegendeel beweert,dus war praten we dan over.

wim ysbeer

Havoc

Geen idee of investeren in treinen kan. Ik vrees dat het zoiets als kunst is. Je kan heel veel schilderijen kopen, maar als je zelf de markt niet kan be?nvloeden is de kans klein dat je toevallig iets van de nieuwe picasso in huis haalt. Probleem met treinen is dat er weinig marktbe?nvloeding mogelijk is, en dat de oplagen veel te groot zijn. Het enige waar het mee zou kunnen is met de high-end merken in beperkte oplagen. Zoals gezegd: iedereen is ermee akkoord dus waar praten we nog over.

Ik heb het reeds eerder gezegd, dit forum heeft een off-topic deel nodig.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Hoe kan investeren in een hobby inderdaad iets opbrengen, vanaf dat moment zijn we handel aan het drijven en is het geen hobby meer. [;)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

janjozef

Nog een goed nieuwtje voor al diegene die mij slecht in het hart dragen. Nog een paar uur en ik ben er voor een paardagen tussen uit. Dat zal voordelen hebben minder extra mods nodig en dergelijke, discussie zonder mijn inmenging en meer van dat leuks. Jongens tot over een kleine 2 weken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

We zullen je missen, Jan [;)].
Profiteer er maar van !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

DelticPower

Fijne vakantie Jan.

Groeten van Jan

Havoc

citaat:
Nog een goed nieuwtje voor al diegene die mij slecht in het hart dragen.

Het is niet omdat er hier meningsverschillen zijn dat het zo ver gaat.

Goeie vakantie. Er staan toch treinen op het programma?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Prettige vakantie Jan... geniet er maar van! [;)]
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

Steven86

citaat:
Geplaatst door janjozef

Nog een goed nieuwtje voor al diegene die mij slecht in het hart dragen. Nog een paar uur en ik ben er voor een paardagen tussen uit. Dat zal voordelen hebben minder extra mods nodig en dergelijke, discussie zonder mijn inmenging en meer van dat leuks. Jongens tot over een kleine 2 weken.

Jan

Prettige vakantie, Jan.

rgp

Dag,

Steven, binnekort zijn het zeker je hoogdagen de verkiezingen, daar lullen ze ook zo erg.

Schrap het woord meerwaarde.

Ik zal het nog eens proberen: ik rijd analoog.  Als ik morgen naar digitaal overschakel, wat kan ik dan meer en wat kost mij die omschakeling.  Dat is gewoon de vraag.  Niets meer en niets minder.

Sleur er ook nier 2R versus 3R en de wereld tegen M?rklin bij, want ik heb het reeds gezegd dat ik al 3R banen gezien heb, waar die puntkontakten prachtig zijn weggewerkt dat het grootste negatieve dat men 3R aanwrijft er niet meer is.  En wat de wereld tegen M?rklin is , moet ik alleen vaststellen dat het M?rklinsten zijn die vooral dwepen met hun merk, ik heb hier nog geenROCO-isten of Fleischmanners gezien.

Tenslotte ik heb ook als 2R M?rklinloks.

Roland

Steven86

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Steven, binnekort zijn het zeker je hoogdagen de verkiezingen, daar lullen ze ook zo erg.

Schrap het woord meerwaarde.

Ik zal het nog eens proberen: ik rijd analoog.  Als ik morgen naar digitaal overschakel, wat kan ik dan meer en wat kost mij die omschakeling.  Dat is gewoon de vraag.  Niets meer en niets minder.

Sleur er ook nier 2R versus 3R en de wereld tegen M?rklin bij, want ik heb het reeds gezegd dat ik al 3R banen gezien heb, waar die puntkontakten prachtig zijn weggewerkt dat het grootste negatieve dat men 3R aanwrijft er niet meer is.  En wat de wereld tegen M?rklin is , moet ik alleen vaststellen dat het M?rklinsten zijn die vooral dwepen met hun merk, ik heb hier nog geenROCO-isten of Fleischmanners gezien.

Tenslotte ik heb ook als 2R M?rklinloks.

Roland

En ik die dacht dat er tijdens de verkiezingen veel loze kreten en beloftes worden gemaakt die dan later niet waargemaakt kunnen worden... [:)]

Wat kan je meer? Lees bijvoorbeeld:
http://www.nmf.nl/modules.php?name=FAQ&myfaq=yes&id_cat=12&categories=Digitaal#108

Wat kost het? Hangt ervan af wat je wil...

dancer

Dit is nu eens een site waar goeie uitleg is , "mister modelbaan ho"...
Goed om bij te leren...
Doe zo verder...