Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Meer mods nodig

Gestart door Nonkelronnie, 20 augustus 2006, 16:20:33 PM

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Ja hoor ik schrijf wel eens een taal fout,

Nounou Wim, wel eens? Je geschriften wemelen van de taalfouten. En voor iemand van jouw opleidingsniveau vind ik dat eigenlijk niet acceptabel.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Ja hoor ik schrijf wel eens een taal fout,

Nounou Wim, wel eens? Je geschriften wemelen van de taalfouten. En voor iemand van jouw opleidingsniveau vind ik dat eigenlijk niet acceptabel.



Nou dan zou ik zeggen ,jullie zoeken het verder maar uit.
Ik ben kennelijk bij deze hoog geleerde niet meer welkom.
Als het zo moet dan behoeft het voor mij niet meer.
Me af laten zeiken door de zogenaamde beter weters kan altijd nog

Tot ziens voorlopig allen.

wim


treindumping

Jongens, jongens toch,

We zijn toch geen kinderen niet, geef elkander eens wat meer toe en wees allen toch niet zo snel kwaad.

Dit is slecht voor uw tikker,

LACHEN doet je langer leven.

Geniet ervan, straks kan het gedaan zijn.  [^]

just4fun

How, how, jongens, dit is niet de bedoeling van het forum, denk ik.
D'r zijn er die fouten schrijven, d'r zijn er die geen fouten schrijven, so what? Ik mag aannemen dat er niet iemand is die dat met opzet doet.

Laten we het gezellig houden!

Groet,
Paul

ERVIN

Ja Treindumping, zo is dat, we zitten hier op een forum over modeltreinen, niet op een forum over de nederlandse schrijfwijze.

Ik weet nog goed in mijn schooltijd, toen haalde ik meestal 10'en op het vak nederlands, maar ook ik schrijf nog weleens iets fout hoor.[:I]

Ludwig

Ook ik moet toegeven tegenwoordig minder te posten omdat ik al eens op mijn kop heb gekregen voor typ of schrijffouten .
Het is wel zo dat met wat je geschreven hebt even door te lezen heel wat fouten niet op het forum zouden belanden maar op den duur ben je meer bezig met te twijfelen of je het nu wel of niet goed hebt gespelt dat de fun van je inbreng er ook af is .
Zo hopelijk niet teveel schrijffouten gemaakt [:D]
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

eric

Waar gaat het hier eigenlijk om.
Om elkaars teksten op schrijfouten te controleren.
Of onze hobby modeltreinen ?
Tien voor taal of het dictee nederlands zijn andere bezigheden.
soek te vout

INFO

Eric ik denk maar weet het ook niet seker dat je het woord vout verkeerd gezcheven hept, folgens mij is het zo wel goed, soek de phaut.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

marctje

het is niet hoe je het schrijft, wel wat je schrijft. inhoud is nog altijd het belangrijkste in onze hobby, zeker als je met goede, directe, gestructurede (laat ze hier maar eens iets op zeggen) raad komt opzetten. dus wim laat die muggeziffters ziften en laat ons niet in het ongewisse. aan de mod zou ik vragen om enkele personen eens op de vingers te tikken.

marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

n/a

WIE ZONDER FOUTEN IS WERPE DE EERSTE STEEN

Is er verdoeme al geen miserie genoeg dat men zo zielig moet reageren,over sommige taalfouten.
En inderdaad het is veel aangenamer lezen en soms veel duidelijker als er gebruik wordt gemaakt van punten en komma's.
Heb je twijfel bij je tekst , kopieer hem naar word en de fouten worden mooi in rood weer gegeven.
Wat ik mij wel afvraag , HET IS DUS MAAR EEN VRAAG H?, waarom twee van onze doorwinterde Nederlandse collega hobbyisten hier zo met getrokken zwaarden tegen over elkaar staan.

Spoorse Groetjes

N.B. Moesten er fouten in bovenstaand staan ligt het aan WORDS , en niet aan mij [;)]


Brunel

Nooit de computer de schuld geven. [:D]

Wat is Words trouwens?

n/a

citaat:
Geplaatst door Brunel

Wat is Words trouwens?



Ik heb het toch gezegd h?, domme computer [;)][;)][;)]

Spoorse

rixke rail

Gewoon de "voorbeeld"-functie gebruiken vooralleer "nieuwe reactie plaatsen" te gebruiken helpt ook al veel ! En uw text herleezen [:D] !
Modelspoorse taalfouten[B)] groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

belair

Ik dacht dat we er waren om elkaar te helpen en niet om af te breken. Uw gedacht zeggen of schrijven moet kunnen maar veeg eerst voor uw eigen deur voor je bij een ander gaat kijken. Laten we ophouden met dit gez**k en door doen met wat belangrijk is, onze hobby.
mvg
Luc

Chris

Heren toch,

Ik heb dit forum en de gemoedelijkheid en verdraagzaamheid van onze zuiderburen altijd als leidraad en voorbeeld genomen bij het opzetten van Beneluxspoor.net.

Nu kan dat helaas niet helemaal, want we blijven hollanders (getuige diverse ruzies hier) en die zijn (helaas) wat feller op fora dan de gebruikers hier.

Het vragen om slotjes bij Beneluxspoor valt mee. (van gebruikers)

Het plaatsen van slotjes...ja af en toe moet het. (veel onzin, beledigingen en of afkraken van merken)Onzin mag, maar wel in de juiste rubriek.

Het vegen van berichten, altijd in overleg met alle moderators en terugkoppeling naar de schrijver wiens bericht gewist gaat worden.

Ik heb er destijds voor gekozen om 12 moderators te nemen ( met in het achterhoofd de ellende die er was met Beneluxrail.net), die per 2 man elk een rubriek voor hun rekening nemen.
De 3 bestuursleden hebben inzicht en rechten op alle fora.

Dat gaat goed, en hopen op een opener en begripvoller forum, dan onze voorganger BeneluxRail.net was.
Tot nu toe lijkt ons dat te lukken.

Meer mods hier lijkt me niet nodig. Ik heb dit forum en hun gebruikers nog steeds als voorbeeld.

Dus, stel me niet teleur ! [;)]
Pluim voor jullie allemaal.